Skip to main content

Hi,

Ik heb nu een Samsung S21 en mag per 18 maart verlengen. Ik dacht voor de S22 te gaan en ik heb in principe maar 3GB nodig, maar als ik daarvoor kies moet ik verplicht éénmalig €200 betalen, waarom is dit? Als ik voor de volgende optie kies (12GB) hoeft dit niet, maar 12GB is veel te veel voor wat ik verbruik. Is er geen andere optie tussenin voor bestaande klanten of bij 3GB gewoon het toestelprijs per maand meer betalen?

Groet,

Stefan

Goedemiddag @Stefan Knoester en welkom hier op ons forum :)

Een toestel heeft altijd een vaste prijs, zo kost de Samsung S22 momenteel  576 euro, ongeacht het type abonnement wat je kiest. Bij een abonnement met 3 GB en een looptijd van 2 jaar, kun je er voor kiezen om (maximaal) 17 euro per maand af te lossen voor het toestel. Op jaar basis is dat 204 euro. Voor een abonnement met een loopjaar van 2 jaar zou je dus 408 euro aflossen. Omdat het toestel in totaal 576 euro kost, blijft er dan nog 168 euro over en dat dien je dan in 1x te betalen. Hopelijk is het jou middels deze uitleg duidelijk hoe de vork in de steel zit! Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat dit dan vooral weten!


Goedemiddag @Stefan Knoester en welkom hier op ons forum :)

Een toestel heeft altijd een vaste prijs, zo kost de Samsung S22 momenteel  576 euro, ongeacht het type abonnement wat je kiest. Bij een abonnement met 3 GB en een looptijd van 2 jaar, kun je er voor kiezen om (maximaal) 17 euro per maand af te lossen voor het toestel. Op jaar basis is dat 204 euro. Voor een abonnement met een loopjaar van 2 jaar zou je dus 408 euro aflossen. Omdat het toestel in totaal 576 euro kost, blijft er dan nog 168 euro over en dat dien je dan in 1x te betalen. Hopelijk is het jou middels deze uitleg duidelijk hoe de vork in de steel zit! Mocht je toch nog verdere of aanvullende vragen hebben, laat dit dan vooral weten!

Hi @JanZ_ , dat snap ik! Wat ik mij meer afvraag is waarom ik maximaal €17 per maand kan aflossen. Als ik daarvoor meer zou kunnen kiezen zou het eenmalige bedrag ook verminderen toch?

Hoor graag!


Dat heeft te maken met het inkomen wat u invult bij de inkomenstoets. Iemand met een hoog inkomen mag meer lenen dan iemand met een laag inkomen. 


Dat heeft te maken met het inkomen wat u invult bij de inkomenstoets. Iemand met een hoog inkomen mag meer lenen dan iemand met een laag inkomen. 

Hi @Nick83 ik heb nog nergens mijn inkomen moeten invoeren bij het kiezen van een abonnement op de site.


Dat hangt af van de hoogte van het abonnement @Stefan Knoester.

Als je een duurder abonnement kiest, kun je er ook voor kiezen om per maand meer af te lossen. Op die manier willen we er voor zorgen dat de abonnementskosten en toestelkosten enigszins in balans zijn. 


Dat heeft te maken met het inkomen wat u invult bij de inkomenstoets. Iemand met een hoog inkomen mag meer lenen dan iemand met een laag inkomen. 

Klopt hoor @Nick83 alleen staat dit even los van het maximale bedrag dat je per maand af kunt lossen 🙂 Als je een groter abonnement neemt, kun je t.o.v. een 3 GB abonnement een hoger bedrag per maand aflossen voor het toestel. 


Dat hangt af van de hoogte van het abonnement @Stefan Knoester.

Als je een duurder abonnement kiest, kun je er ook voor kiezen om per maand meer af te lossen. Op die manier willen we er voor zorgen dat de abonnementskosten en toestelkosten enigszins in balans zijn. 

@JanZ_  dus de klant mag dit niet zelf bepalen? Zou namelijk zelf graag per maand meer betalen voor het toestel in plaats van eenmalig een hoger bedrag te betalen.


Dat hangt af van de hoogte van het abonnement @Stefan Knoester.

Als je een duurder abonnement kiest, kun je er ook voor kiezen om per maand meer af te lossen. Op die manier willen we er voor zorgen dat de abonnementskosten en toestelkosten enigszins in balans zijn. 

@JanZ_  dus de klant mag dit niet zelf bepalen? Zou namelijk zelf graag per maand meer betalen voor het toestel in plaats van eenmalig een hoger bedrag te betalen.

Helaas niet @Stefan Knoester. Het is op deze manier vastgelegd en daar kunnen we helaas niet omheen werken of uitzonderingen in maken, het spijt me!