Skip to main content

Let op: Re-commerce heeft alle schijn van een malafide bedrijf.

Bijvoorbaat zijn de benodigde documenten en gegevens ingevuld geüpload en met het — te traden — toestel meegestuurd naar Re-commerce, maar achteraf blijft Re-commerce onderstaande mail naar mij sturen. Ook na contact met Re-commerce en na dat de vermelde vier dagen verstreken zijn, blijft Re-commerce de onderstaande gegevens opvragen en gaat niet over tot betaling.

Ik citeer hieronder de mail die Re-commerce naar mij blijft sturen:

“Onze boekhoudafdeling wil deze informatie graag hebben voor de betaling van je dossier:

• Volledige identificatie van de persoon (volledige voor- en achternaam)
  • Woonplaats (volledig adres met plaats en land)
  • Geboortedatum (DD/MM/JJJJ)
  • Geboorteplaats (stad en land)
  • nationaliteit
  • Burgerschap
    Houd er rekening mee dat je 4 dagen de tijd hebt om ons deze informatie te verstrekken.
    Na deze periode wordt je betaling geweigerd en moet je ons je IBAN sturen, zodat we je handmatig kunnen betalen. 

We horen graag van je.

Met vriendelijke groet,”

Ik wil best mijn IBAN en tenaamstelling opnieuw verstrekken aan Re-commerce, maar ik begrijp niet waarom zij een hoop andere irrelevante persoonlijke gegevens nodig hebben!

Admin: afgesplitst en nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hi @Smora,

Onze partner Recommerce heeft een privacy beleid (klik!) waar je precies na kunt kijken welke gegevens waarvoor gebruikt worden. Ik hoop dat het hiermee duidelijk wordt hoe het precies zit! 

Ik heb niet gevraagd of uw partner “Recommerce” mijn gegevens mag hebben. Dat ga ik ook niet verstrekken.

Bovendien (hilarisch) de link waar u naar verwijst, werkt niet!

wat ik graag wil is mijn toestel terug!

@KPN zou je dat kunnen regelen? Want ik ben niet voornemens om:

• Mijn naam;
  • volledig adres
  • geboortedatum
  • Geboorte-PLAATS!
  • Nationaliteit? Huh? (Voor €102?)
  • Burgerschap 🤨🧐🤔

en bijwijze van:

• Pincode en hoogte spaarrekning
  • Zwangerschapsstatus van mijn vrouw en
  • bloedgroep van de gezinsleden

aan ren commercieel bedrijf te verstrekken, om vervolgens €102,- te krijgen voor mijn (oude) iPhone.

@KPN zorg dat mijn toestel terugkomt! IK HOEF GEEN INRUIL! Of zorg dat zij mijn naam, IBAN en de ingevulde formulieren gebruiken die zij bijvoorbaat netjes hebben ontvangen bij het pakketje, zoals ook gevraagd!

De titel van je topic is de vraag waarom Recommerce gegevens nodig heeft, dus ik dacht dat je daar meer informatie over vroeg maar heb dit dan blijkbaar verkeerd begrepen @Smora 

Ik begrijp nu dat je jouw toestel op hebt gestuurd maar niet met de omruil door wil gaan omdat je de gevraagde gegevens liever niet verstrekt, en dat is je goedrecht uiteraard. Je kunt zelf bij Recommerce aangeven dat je jouw toestel graag terug wil hebben, dit kan via het mailadres van Recommerce. Mocht Recommerce daar niet of niet goed op reageren, dan kan je via onze telefonische klantenservice via 0800 - 0402 een melding aanlaten maken voor een achterliggende afdeling die contact op kan nemen met Recommerce. De ‘gewone’ klantenservice heeft die mogelijkheid niet en zal dus echt een melding voor je aan moeten maken.

Ik snap je onvrede over de situatie, maar kan zelf dus niet direct iets voor je beteken. Ik hoop dat je iPhone snel weer teruggestuurd wordt!

Voor de volledigheid: op https://tradein.recommerce.com/#/kpn/nl kan je onderaan klikken op ‘Persoonlijke gegevens’ om alsnog uit te komen bij het privacy statement. 

@Smora in het verleden heb ik zelf met recommerce gewerkt toen ik nog in een telefoonwinkel werkte, deze gegevens hebben ze nodig omdat ze dit allemaal in het opkopersregister moeten vermelden. Dit is een register van de politie waarbij alle ingekochte apparaten staan (en aan wie ze worden verkocht) zodat als iemand ooit aangifte doet van diefstal of vermissing de politie kan nakijken of het toestel is doorverkocht en door wie.

Meer informatie op de website van stopheling.nl

Dank voor deze aanvulling @Ik_Combineer

Bedankt voor de toelichting.

alsnog..

De vooringevulde en ondertekende formulieren + IBAN en tenaamstelling is ruim voldoende voor Recommerce om de koop af te ronden. En verder ruim voldoende voor de opsporing als zij (opsporing / politie) informatie willen achterhalen. Dit is een feit waar ik zeker van ben!

Dus het heeft totaal geen toegevoegde waarde voor de opsporing om via een commercieel bedrijf mijn geboorteplaats, nationaliteit, burgerschap, en noem het maat verder op te krijgen!

@Smora Je heb volledig gelijk. Een IBAN is nodig voor het storten van dat geld en te herleiden na een real persoon. Alles andere zijn niet nodig en alleen voor datamining gebruikt.

Reageer