Skip to main content

Hi,

 

Ik vraag me af waarom krijgt een me klant meer voordeel, dus betaald minder dan een bestaande klant die misschien wilt gaan verlengen. Dit overweegt me zeker om over te stappen straks

Ik vraag me af waarom krijgt een me klant meer voordeel, dus betaald minder dan een bestaande klant die misschien wilt gaan verlengen. Dit overweegt me zeker om over te stappen straks

Kijkende naar de abonnementen zie ik zo op het eerste gezicht geen voordeel voor nieuwe abonnementen dan alleen dat ze geen aansluitkosten betalen. Verder zijn de maandprijzen gelijk.

In geval van mobiele telefoons, daar kan soms een wat hogere korting op van toepassing zijn maar sowieso geldt eigenlijk dat het altijd verstandig is om te kijken bij een derde partij aangezien de kosten dan aanzienlijk lager kunnen zijn.

Het voordeligste kan overstappen zijn, hou er alleen wel rekening mee dat eventuele kortingen  voor de vaste verbinding komen te vervallen (vanwege de mogelijke combivoordelen).


Kijk ook andere sites maar toch nog geen klant betaald bij de type telefoon toch 4 euro minder, zelfde ook mediamarkt 

 


Ah, ik zie dat het gaat om exact hetzelfde abonnement, met dezelfde maandelijkse kosten op de KPN factuur voor het abonnement gedeelte @Merleena. Wat hier het verschil maakt, is de ‘toestelkorting’ die je in de onderste regel zie staan. Als je bij mobiel.nl (of een andere externe partij) een abonnement met toestel bestelt, koop je het toestel daar en niet bij KPN. De maandelijkse kosten voor de toestellening die daar bij hoort, komen dan wel weer op de KPN factuur omdat dit aan ons wordt doorberekend en wij dat weer doorberekenen aan jou. Als je een lager bedrag voor je toestel betaalt, is die toestellening dus ook voor een lager bedrag en een lagere maandelijkse aflossing. 

Zo'n externe partij kan zelf bepalen wat ze voor een toestel vragen en wat voor acties ze daar eventueel mee hebben. Zo te zien heeft mobiel.nl een actie waarbij de Oppo die je gekozen hebt met meer korting aan wordt geboden als je een helemaal nieuw abonnement afsluit. Dit staat echter dus helemaal los van de abonnementsprijs die je verder aan ons betaalt. Als je op onze eigen website kijkt, zal je geen verschil zien in prijs 🙂