Skip to main content


Ik vroeg mij af waarom de bundels midden in de maand beginnen, i.p.v. de eerste van de maand. (1 juni, 1 juli enz.)

Me bundel is vanaf vandaag in gegaan: (29 dagen geldig)

Dit is erg verwarrend, ik mag toch hopen dat 1 juli t/m 31 juli het weer gaat worden, i.p.v. 18 juni t/m 18 juli. Hier raken misschien mensen in de war van, ik ben zo gewend dat het altijd op de eerst van de maand is. 

Hallo @Dennis Schreve KPN factureert iedere dag van de maand en daarom kunnen ook iedere dag van de maand als factuurdatum de nieuwe bundels in gaan.

Vroeger factureerde men misschien altijd per de eerste, maar dat heb ik in mijn 5-jarige contractdata bij TFT/KPN nog niet meegemaakt, zowel voor thuis als voor mobiel niet.

 


Nieuw beleid van KPN, denk ik. Ik heb zelf laatst mijn abonnement ook verlengd en die start nu ook ergens midden in de maand.


Nieuw beleid van KPN, denk ik. Ik heb zelf laatst mijn abonnement ook verlengd en die start nu ook ergens midden in de maand.

Inderdaad hier ook! 


Dit abonnement heb ik al een tijdje, en dat is altijd de “eerste van de maand” geweest. Ze mogen dat niet zomaar veranderen naar de 18e van de maand? Ik kreeg op 1 juni nieuwe bundel, en het is de 18e, dus 2 weken en 4 dagen. Weg bundel, i.p.v. tot en met 30 juni. En ik betaal de bundel per maand, en dat is bij mij 30 of 31 dagen. 🤔😉


Dit is erg verwarrend...

Wat is daar verwarrend aan? Of het nu 1 is of 18, wat maakt het uit? Het is maar een cijfertje.

Heel veel mensen delen data op de eerste dag dat ze nieuwe data krijgen. Tegenwoordig kan dat zelfs automatisch. Als iedereen op de eerste dag van de maand nieuwe data krijgt, dan staan de systemen van KPN op die dag roodgloeiend. Terwijl ze de rest van de maand niks staan te doen. Daarom is het logischer om het starten van de nieuwe factuurperiodes bij de klanten te verspreiden door de maand heen. Zo word ook de belasting op de systemen verspreid door de maand heen.


Een hele terechte vraag, @Dennis Schreve! Het korte antwoord: Dit komt doordat je onlangs jouw abonnement hebt verlengd.

Eerder liep de factuurperiode bij KPN altijd van de eerste tot de laatste dag van de maand. Ook als je de factuur op de 22e van de maand krijgt. Dit zorgde soms voor problemen, zoals bij het delen van MB's. Daarom zijn we overgegaan op de nieuwe factuurperiode die afhankelijk is van wanneer je jouw factuur betaalt.

We veranderen jouw factuurperiode natuurlijk niet zomaar. Alle nieuwe klanten krijgen standaard een factuurperiode die wordt bepaald door de start van hun abonnement. Bestaande klanten gaan over op de nieuwe factuurperiode bij een verlenging. 

Dit laatste is ook bij jou het geval: Ik zie namelijk dat je in januari een verlenging hebt aangevraagd. Deze is op 20 mei ingegaan. Omdat je toen nog de oude factuurperiode had en we dat toen niet konden aanpassen, merk je daar nu pas iets van. Je zal dit ook terug zien op de factuur. 

 

Neem ook even dit artikel door:

Hierin staat precies uitgelegd wat je kan verwachten van jouw factuur na verlenging.


Klopt, maar de melding (bericht)  dat  je binnenkort je nieuwe belbundel   ontvangt  blijft wel staan dat het op de 1e dag van de maand is.

Dat geeft verwarming,  misschien is het mogelijk om na het  het verlengen om dit aan te passen deze vragen zullen nl. blijven komen.

Groet