Skip to main content
Beantwoord

Waarom zie ik nu opeens weer andere telefoonnummers in mijn KPN?

• July 8, 2025
  • 12 reacties
  • 180 keer bekeken

Ik word ondertussen wel een beetje gaar van KPN.

Casus…

Op 19 juni 2 abonnementen afgesloten met nummerbehoud, nummerbehoud is ook goedgekeurd en moet op 21 juli 2025 geregeld zijn, waar eerst onze eigen telefoonnummers stonden vermeld in Mijn KPN staan nu opeens weer twee vreemde nummers.

Ik wordt hier een beetje gaar van, want ik zie het er weer van komen dat ik hier straks weer uren mee bezig ben om van iemand van de Klantenservice een simpel antwoord te krijgen over hoe en wat…

Wat is er nu weer mis en aan hand, heeft er iemand hier een snel antwoord?

Alvast bedankt...

Beste antwoord door driemaster

@Pieter Cornelis Goedenavond, welkom op de KPN Community waarbij klanten andere klanten helpen en advies kunnen geven. 

Die ‘vreemde nummers’ die je ziet in je MijnKPN app of op MijnKPN website, zijn tijdelijke nummers. Zodra op 21 juli a.s. de oude provider simkaarten niet meer werken, stop je de KPN simkaart in je toestel en bel vervolgens met de bestaande (geporteerde)nummers op het KPN Netwerk. Vanaf dat moment zijn ook die (oude)nummers in MijnKPN zichtbaar.

Hopelijk heb je hier wat aan. Mocht je nog meer informatie wensen, laat het weten.

12 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • July 8, 2025

@Pieter Cornelis Goedenavond, welkom op de KPN Community waarbij klanten andere klanten helpen en advies kunnen geven. 

Die ‘vreemde nummers’ die je ziet in je MijnKPN app of op MijnKPN website, zijn tijdelijke nummers. Zodra op 21 juli a.s. de oude provider simkaarten niet meer werken, stop je de KPN simkaart in je toestel en bel vervolgens met de bestaande (geporteerde)nummers op het KPN Netwerk. Vanaf dat moment zijn ook die (oude)nummers in MijnKPN zichtbaar.

Hopelijk heb je hier wat aan. Mocht je nog meer informatie wensen, laat het weten.

Dank voor jouw antwoord driemaster!

Ik had al even een weekje of zo niet meer in Mijn KPN gekeken, omdat ik vanavond een WiFi2 schotel heb geïnstalleerd keek ik weer even en schrok mij een hoedje…

Ik had ook nog even verder gezocht en vond er een gelijkend antwoord op ongeveer dezelfde vraag, ik had dan misschien ook eerst even kunnen zoeken, jammer dat er vanuit KPN niet zo'n uitlegpagina over bestaat, het had hier een topic/vraag/opmerking kunnen schelen.

Maar nogmaals dank, wordt gewaardeerd. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • July 8, 2025

Als het goed is heb je op of rond 19 juni jl. ná de bestelling een brief of email gehad met daarin uitleg hoe te handelen, echter ik kan me zo voorstellen dat dat aan je aandacht is ontsnapt. Komt allemaal in orde.  

• July 9, 2025

Mooi dat je dit kan verklaren, dan vraag ik me af, is er nog een andere manier voor de normale klant om te zien dat het om een tijdelijk nummer gaat ?

​Die ‘vreemde nummers’ die je ziet in je MijnKPN app of op MijnKPN website, zijn tijdelijke nummers.

Daar dan een toelichting bij zetten ?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Pieter Cornelis. Goed dat je zo alert bent op dat alles goed verloopt met je bestelling. Dat voorkomt later wel eventueel verrassingen. In dit geval was het gelukkig makkelijk te verklaren waarom je twee andere nummers zag in MijnKPN. 

Ik ben nog wel even alle communicatie langsgegaan die richting nieuwe klanten gaat bij een mobiel bestelling en dan lees ik niet zo snel iets over tijdelijke nummers. Dus de communicatie daarover kan wel wat beter. Ik neem aan dat er in MijnKPN ook niets over gemeld staat, want anders had je vast geen topic aangemaakt. Ik neem dit even mee en hopelijk kan één en ander dan verduidelijkt worden in de toekomst. 

Leuk dat je overstapt naar KPN! En mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. 

Hoi ​@Pieter Cornelis. Goed dat je zo alert bent op dat alles goed verloopt met je bestelling. Dat voorkomt later wel eventueel verrassingen. In dit geval was het gelukkig makkelijk te verklaren waarom je twee andere nummers zag in MijnKPN. 

Ik ben nog wel even alle communicatie langsgegaan die richting nieuwe klanten gaat bij een mobiel bestelling en dan lees ik niet zo snel iets over tijdelijke nummers. Dus de communicatie daarover kan wel wat beter. Ik neem aan dat er in MijnKPN ook niets over gemeld staat, want anders had je vast geen topic aangemaakt. Ik neem dit even mee en hopelijk kan één en ander dan verduidelijkt worden in de toekomst. 

Leuk dat je overstapt naar KPN! En mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden. 

Goedemiddag, ik heb nog wel een aanvullende vraag?!

Het eerste nummer is net overgezet en werkt prima op het originele nummer, ik wacht nog even op het tweede nummer. 😇

Maar hoe werkt het met dat combivoordeel?

Wij hebben in de originele eerste bestelling van het glasvezel abonnement naast internet ook het standaard tv pakket besteld met standaard opnemen. 

Nu het eerste mobiele nummer actief geworden is zie ik dat het combivoordeel naast het extra pluspakket dus ook het standaard opnamepakket vrij geeft, hoe zal dat gaan lopen met onze abonnementskosten, gaat bij het volgende factuur dan het maandbedrag met 5,00 omlaag, gaat dit automatisch of moet ik dan nog bellen met KPN?

Ook weer grappig, mijn abonnement en nummer is ook geactiveerd tot zover geen problemen…

Maar dan komt het KPN spook weer om de hoek kijken, ik heb een abonnement met een internetbundel voor data en mijn vrouw eentje zonder, wij kunnen delen op één adres.

Dus vanzelfsprekend een aantal GB's gedeeld naar het nummer van mijn vrouw, krijgt ze een sms binnen met dat de 5 GB geldig zijn tot 22 juli 2025…

En wat is dat dan weer, wederom een hikje?

En ook tijdens het zoveelste contactmoment met de klantenservice kwam er geen eenduidig duidelijk antwoord, nu hebben wij beiden wel weer 100 GB tegoed gekregen wat dan ook weer een week geldig is… 😂

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 21, 2025

Aha ​@Pieter Cornelis , het verschijnsel “willekeurige factuurperiode” 😉 

Bij een nieuw abonnement zijn er twee datums belangrijk. De startdatum van het abonnement en de maandelijkse factuurperiode. Vaak begin je met een korte startperiode (zo te zien bij jou 1 dag), waarna de eerste volledige factuurperiode van 1 maand begint. De door jou gedeelde MB’s houden hun oorspronkelijke geldigheidsperiode (jouw lopende factuurperiode). Jij en je vrouw zullen waarschijnlijk ook niet dezelfde factuurperiode hebben, die wordt willekeurig door het KPN systeem vastgesteld.

• July 21, 2025

Dus vanzelfsprekend een aantal GB's gedeeld naar het nummer van mijn vrouw, krijgt ze een sms binnen met dat de 5 GB geldig zijn tot 22 juli 2025…

Nee. Dat hoort zo. Het systeem van KPN heeft bepaald dat jij elke maand op de 22ste dag nieuwe data krijgt. Die data is 1 maand geldig. Dus tot de 22ste.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ik zie dat je vraag over het MB's delen en de factuurperiode al beantwoord is. Dank daarvoor aan RBxx en Marlon92! Dan je andere vraag:

Nu het eerste mobiele nummer actief geworden is zie ik dat het combivoordeel naast het extra pluspakket dus ook het standaard opnamepakket vrij geeft, hoe zal dat gaan lopen met onze abonnementskosten, gaat bij het volgende factuur dan het maandbedrag met 5,00 omlaag, gaat dit automatisch of moet ik dan nog bellen met KPN?

Zodra je level 2 hebt bereikt qua punten, dan wordt het Opnemen Pakket naar de gratis variant omgezet. Ik weet niet of je nu al op level 2 zit en anders is het nog even wachten totdat het tweede mobiel nummer actief wordt. Je betaalt dan alleen voor de dagen dat het Opnemen Pakket actief was en je nog geen level 2 was. Er is nu waarschijnlijk al (weer) een hele maand Opnemen Pakket in rekening gebracht, maar dan volgt op een volgende factuur een verrekening van de dagen dat het niet meer actief was. Je hoeft in ieder geval zelf niets te doen :)

Aha ​@Pieter Cornelis , het verschijnsel “willekeurige factuurperiode” 😉 

Bij een nieuw abonnement zijn er twee datums belangrijk. De startdatum van het abonnement en de maandelijkse factuurperiode. Vaak begin je met een korte startperiode (zo te zien bij jou 1 dag), waarna de eerste volledige factuurperiode van 1 maand begint. De door jou gedeelde MB’s houden hun oorspronkelijke geldigheidsperiode (jouw lopende factuurperiode). Jij en je vrouw zullen waarschijnlijk ook niet dezelfde factuurperiode hebben, die wordt willekeurig door het KPN systeem vastgesteld.

Nee. Dat hoort zo. Het systeem van KPN heeft bepaald dat jij elke maand op de 22ste dag nieuwe data krijgt. Die data is 1 maand geldig. Dus tot de 22ste.

Ik zie dat je vraag over het MB's delen en de factuurperiode al beantwoord is. Dank daarvoor aan RBxx en Marlon92! Dan je andere vraag:

Zodra je level 2 hebt bereikt qua punten, dan wordt het Opnemen Pakket naar de gratis variant omgezet. Ik weet niet of je nu al op level 2 zit en anders is het nog even wachten totdat het tweede mobiel nummer actief wordt. Je betaalt dan alleen voor de dagen dat het Opnemen Pakket actief was en je nog geen level 2 was. Er is nu waarschijnlijk al (weer) een hele maand Opnemen Pakket in rekening gebracht, maar dan volgt op een volgende factuur een verrekening van de dagen dat het niet meer actief was. Je hoeft in ieder geval zelf niets te doen :)

Bedankt allemaal voor jullie antwoorden! 

Ik merk dat de wegen van KPN eigenlijk ondoorgrondelijk zijn… 😅

Maar goed vandaag ook weer de nieuwe bundel met GB's gekregen, vrouw lief kreeg nu een sms met dat de gedeelde MB's tot en met 22 augustus geldig waren. 😊

Voorlopig technisch niet echt wat te klagen, alles werkt en afgelopen week ook de WiFi 2 schotels toch nog aangesloten ipv terug gezonden en die werken ook?! 😳 

Het lijkt er op dat het netwerk wel beter/groter is geworden want de camera in de achtertuin heeft nu een beter verbinding, al had het eerder ook al een goede verbinding zonder de schotel? 

Maar goed nu het opname basispakket gratis is geworden en wij in level 3 van de combi voordeel zijn beland door de 2 schotels houden we ze ook voorlopig maar. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het werkt weer anders bij elke provider en je begint er al aardig aan te wennen heb ik het idee 😉 En fijn dat de Combivoordelen bevallen!

Als er nog iets is, trek ons dan maar weer aan de mouw!

Ohja nog een extra tip: Als je een vorige reactie wilt quoten, houd het dan op één quote of selecteer het stukje tekst waar je een reactie op geeft. Dat komt de overzichtelijkheid ten goede :)