Skip to main content

Beste leden,

Ik heb een nieuw abonnement dat ingaat in december met nummerbehoud. De simkaart is al in mijn bezit.

Ik krijg de hele tijd de melding dat ik mijn simkaart moet activeren ivm nummerbehoud. Ik heb begrepen tijdens het gesprek dat ik had dat ik dat pas moet doen in december. Klopt dat?

Ik krijg de hele tijd de melding dat ik mijn simkaart moet activeren ivm nummerbehoud. Ik heb begrepen tijdens het gesprek dat ik had dat ik dat pas moet doen in december. Klopt dat?

Nee, met het online activeren bevestig je ook de goede ontvangst van de simkaart. Daardoor loopt het proces van nummerbehoud door. Je ontvangt dan weer een bevestiging met meer informatie.

Vervolgens bewaar je de simkaart goed tot het moment dat KPN het nummer overneemt van jouw huidige provider op de afgesproken overstapdatum in december.

Als het goed is stond dat ook in één van de eerste mailtjes die je ontving:

Hebt u telefonisch of op kpn.com een nieuw Sim-Only abonnement besteld? 
Dan ontvangt u uw simkaart in de brievenbus. Bevestig de ontvangst binnen 5 dagen online. In de brief bij uw simkaart leest u hoe u dit doet. Daarna zorgen we ervoor dat u op de afgesproken datum met uw nummer overstapt naar KPN.

Bron: mijn bevestigingsmail tijdens overstap met nummerbehoud naar KPN