Skip to main content

Hoe lang duurt het voordat je weer verbinding hebt met het overzetten van een mobiel abonnement

Welkom op het Forum van KPN @mZetje !

En eveneens welkom bij KPN de provider.

Ik ga er vanuit dat je met overzetten, nummerbehoud bedoelt.
Nummerbehoud vindt bij KPN plaatst tussen 8:30 en 18:00 uur op werkdagen, waarbij het kan gebeuren dat je even geen verbinding met het mobiele netwerk hebt.

Zodra je geen service meer hebt met de simkaart van je oude provider (je kunt er dan ook niet meer mee bellen of internetten), is je 06-nummer overgezet naar de simkaart van KPN.
Wissel dan de simkaart van je oude provider met die van KPN in je smartphone, en zet je smartphone dan weer aan.
Als het goed is zou je dan weer bereik moeten hebben, en kunnen bellen, gebeld kunnen worden en internetten met je eigen vertrouwde 06-nummer.

Let wel, de volledige overzetting kan tot 24 uur duren, maar daar merk je als klant voor de rest weinig van, dit gebeurd op de achtergrond in de systemen van KPN.

Je met deze informatie verder geholpen te hebben.


Dank je wel voor het berichtje, maar ik kan nog niet bellen en wel wattsappen .

 


Hoi @mZetje 

Hartelijk dank voor je snelle reactie terug.

Je zou ook nog even de netwerkinstellingen in jouw smartphone kunnen resetten, zodat gelijk de actuele instellingen van KPN op je smartphone komen te staan, en eventuele fouten worden verholpen.
Het gebeurd nog wel eens, dat instellingen van je vorige provider (na nummerportering) per ongeluk blijven hangen in je toestel, en dat kan verstoringen veroorzaken.

Hierbij de stappenplannen voor het resetten van de netwerkinstellingen:

Heb je een iPhone:

Ga naar 'Instellingen’ > 'Algemeen' > 'Zet over of stel tapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Hierdoor worden niet alleen wifinetwerken en -wachtwoorden opnieuw ingesteld, maar ook mobiele instellingen en eerder gebruikte VPN- en APN-instellingen.

Heb je een Android toestel:

In de meeste gevallen kun je de optie voor het resetten van netwerkinstellingen vinden bij Instellingen > Verbindingen > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten > opties-symbool > Netwerkinstellingen resetten, of bij Instellingen > Mobiele netwerken > Stel gegevens opnieuw in.

Laat even weten, of je hiermee het probleem hebt kunnen oplossen.

 


Hallo

Dit heeft niet geholpen als ik bel krijg ik te horen " deze aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld"


Hoi @mZetje !

Oei! Als je deze melding te horen krijgt als jezelf belt is er wat meer aan de hand.
Normaal krijg je deze melding (deze aansluiting is om administratieve redenen buiten gebruik gesteld) te horen, als je o.a. een betaalachterstand hebt bij KPN.
Maar jij bent net overgestapt naar KPN, waarmee je een betaalachterstand kunt wegstrepen.

Helaas, moet ik je in dit geval verzoeken om telefonisch contact op te nemen met de Klantenservice van KPN, om na te vragen waarom je deze melding te horen krijgt.
Maar ook om dit probleem of eventuele storing op je aansluiting te verhelpen.

Bij een storing kun je 24 uur per dag en 7 dagen per week bellen met KPN via 0800 - 0402.
Spreek dan nadat de voice respons stem je vraag waarom je belt het volgende in: “Ik heb een storing” en je wordt door verbonden met een medewerker.

Alle overige afdelingen van de telefonische klantenservice van KPN, zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 18:00 uur en op de zaterdag van 8:00 tot 17:00 uur.

Vraag aan een familielid, goede buur of vriend/vriendin of je even mag bellen met hun telefoon.
Het nummer is gratis, dus het kost hun niets!

Je zou morgen ook even langs een KPN Winkel kunnen gaan, bij jouw in de buurt.
Neem in dat geval je legitimatie bewijs mee!

Wil je geholpen worden door een KPN moderator van dit forum, vul dan jouw forum profiel volledig in.
Denk hierbij aan je klantnummer, 06-nummer en zet in het veld “Persoonlijke opmerkingen” de laatste 4 cijfers van je IBAN bankrekening in.
Hou er dan wel rekening mee dat het enkele dagen tot 5 dagen kan duren, voordat een moderator je gaat helpen.

In jouw geval is bellen met de telefonische klantenservice of even langs een KPN winkel gaan de snelste optie, aangezien je vanzelfsprekend snel weer wilt kunnen bellen en internetten op je vertrouwde 06-nummer, maar ook weer bereikbaar wilt zijn voor bekenden.


vriendelijk bedankt voor je reactie ,zal kpn wel even bellen 


Hoi @mZetje 

Ik heb je met veel plezier geholpen!
Laat in je topic nog wel even weten, hoe het is afgelopen, en ook wanneer je 06-nummer weer werkt.
Want daar ben ik uiteraard benieuwd naar.


He hoi

Het is nu opgelost ,zat een fout bij de instelling van KPN.

nog bedankt 

 

Menko


Hoi Menlo / @mZetje ,
 

Fijn om te vernemen, dat het probleem voor je is opgelost.
Er stond dus een instelling verkeerd bij KPN, waar jij even de dupe van was.

Ik heb je met veel plezier mogen helpen!

 

Vriendelijke groet,

Michel