Skip to main content

Ik stap over 2 weken over, maar hoe krijg ik voor die tijd de e Sim in de telefoon?  Op mijn kpn kan ik pas op de overstapdatum de nummers toevoegen, dat betekend dat we dan tijdelijk zonder zitten?

hoe los ik dat op

Als je van de overstapservice gebruik maakt met nummerbehoud, kun je tot de datum van overstap gebruik maken van je oude provider en als op de dag van overstap je niet meer bereikbaar bent is je abo bij KPN gestart @Rickies70 

Zie onderstaande link voor info over de e-sim:

 


Als je van de overstapservice gebruik maakt met nummerbehoud, kun je tot de datum van overstap gebruik maken van je oude provider en als op de dag van overstap je niet meer bereikbaar bent is je abo bij KPN gestart @Rickies70 

Zie onderstaande link voor info over de e-sim:

 

Daar staat het antwoord niet tussen 🙂.

 


Leuk dat je hebt gekozen voor KPN, @Rickies70! 💚 Het antwoord op jouw vraag staat gelukkig wel op de pagina die @N.N. deelde. 😊

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

 

Nieuw abonnement met e-sim besteld?

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.

 

Vooral dit laatste stukje is voor jou interessant. Je krijgt alle informatie die jij nodig hebt per e-mail toegestuurd. Dus eerst over hoe je een KPN account kunt aanmaken en daarna ook hoe je jouw e-sim kunt activeren.


Leuk dat je hebt gekozen voor KPN, @Rickies70! 💚 Het antwoord op jouw vraag staat gelukkig wel op de pagina die @N.N. deelde. 😊

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

 

Nieuw abonnement met e-sim besteld?

Bestel je een nieuw abonnement gelijk met e-sim? Ook dan gaat dit via de nieuwe MijnKPN app. Nadat je aansluiting geactiveerd is en je hebt hem gekoppeld aan je KPN ID (je krijgt ook een mail met uitleg daarover) zie je in de MijnKPN een banner om de e-sim direct te activeren.

Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.

 

Vooral dit laatste stukje is voor jou interessant. Je krijgt alle informatie die jij nodig hebt per e-mail toegestuurd. Dus eerst over hoe je een KPN account kunt aanmaken en daarna ook hoe je jouw e-sim kunt activeren.

Dat klopt, maar ik neem mijn nummer mee, ik kan in mijn kpn het nummer niet toevoegen, pas op de dag van overstap. Dat is niet handig als je onderweg bent en geen verbinding hebt. Ik wil alvast de eSIM erin zetten.

 


Het is helaas niet mogelijk om de e-sim nu al te activeren. Dit kan pas vanaf het moment dat jouw huidige nummer is overgezet naar KPN.


Reageer