Skip to main content

Ik kon in het bovenstaande (gesloten) forum geen bevredigend antwoord vinden. Mijn vraag is simpel: gaat KPN ondersteuning bieden voor “Apple Watch for your kids” en zo ja, wanneer? Op dit moment lijkt dat nog niet mogelijk. De functie houdt het volgende in, volgens Apple:

Apple Watch voor je kinderen stelt je in staat om met je iPhone een Apple Watch in te stellen voor kinderen binnen je huishouden. Het horloge krijgt dan een eigen telefoonnummer en account. De mobiele dienst van de provider maakt het mogelijk om het horloge van je gezinslid te verbinden met het mobiele netwerk via een eigen abonnement, zodat je gezinslid verbonden blijft, zelfs zonder dat jouw iPhone in de buurt is. Bekijk onderstaande tabel om te zien welke providers Apple Watch voor kinderen ondersteunen voor GPS + Cellular-modellen van de Apple Watch Series 4 of nieuwer.

Hoi @LarryK, goede vraag! Wij ondersteunen gezinsconfiguratie niet. En dat is een vereiste om een Apple Watch in te kunnen stellen voor kinderen. Voor zover mij bekend zijn er op dit moment ook geen concrete plannen om dat te gaan ondersteunen. Mocht dat wel zo zijn, dan laten we dat natuurlijk weten.

In de tussentijd is de alternatieve optie om een Kids sim abonnement te nemen voor je kind. Daarmee kan dan wel een Apple Watch gekoppeld worden.

Reageer