Skip to main content
Antwoord

Wanneer komt mijn telefoon bij overstap?

• October 22, 2025
  • 7 reacties
  • 74 keer bekeken

OmeMarkie
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Beste heer/mevrouw,
Mijn huidige mobiele abonnement bij VF loopt 9 december af.
Graag zou ik overstappen naar KPN mobiel met nummer behoud en aanschaf van een nieuwe iPhone.
Als ik dat nu regel via de website van KPN, dan moet ik de telefoon direct afrekenen. 
Mijn vraag is: wanneer krijg ik deze nieuwe iPhone dan binnen en vanaf welke datum kan ik deze dan met de KPN simkaart gebruiken?

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@OmeMarkie, wat leuk dat je een overstap naar KPN Mobiel overweegt! Helemaal leuk in combinatie met de nieuwe iPhone.

Je kunt de overstap al vanaf 4 maanden voor het einde van jouw huidige contract regelen. Jouw einddatum van 9 december is over 1,5 maand, dus dat komt perfect uit. Je kunt de overstap dus gerust aanvragen!

Houd wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand bij jouw huidige provider. Als je op 9 december wilt overstappen, moet je de overstap uiterlijk op 9 november hebben geregeld. Regel je dit later, dan stopt jouw abonnement bij de huidige provider 1 maand na het moment van opzeggen. En vanaf die datum begint jouw nieuwe KPN abonnement. Dus stel je regelt de overstap op 15 november, dan start jouw abonnement bij KPN pas op 15 of 16 december. 

De datum waarop je jouw nieuwe KPN abonnement kunt gebruiken, kan dus verschillen. Maar als je kiest voor de Overstapservice zorgen wij ervoor dat jouw huidige abonnement wordt opgezegd per de eerst volgende datum. Je krijgt van ons dan ook een e-mail met hierin de datum waarop jouw nieuwe KPN abonnement begint.

Als je dan kiest voor een abonnement met toestel, krijg je het toestel opgestuurd zodra deze beschikbaar is. De nieuwe iPhone 17 is erg populair, dus het kan nog even duren voor je die in huis hebt. Maar zodra je hem dan in huis hebt, kan je hem al wel gaan gebruiken, ook als jouw abonnement bij de huidige provider nog loopt. Onze toestellen zijn namelijk simlock vrij en zijn met iedere provider te gebruiken. Op het moment dat jouw KPN abonnement ingaat, kan je dan de simkaart wisselen en van jouw KPN abonnement gebruik maken op jouw nieuwe toestel.

Beantwoordt dit jouw vragen? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

Hallo ​@OmeMarkie ,

Je krijgt de telefoon (mits beschikbaar) meteen opgestuurd na jouw bestelling. 

Het abonnement bij KPN gaat echter pas in na afloop van jouw oude abonnement bij jouw vorige provider. Dat betekent dat de simkaart van KPN dan ook pas gaat werken. 

OmeMarkie
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 22, 2025

Dank voor uw reactie. Dus stel dat ik de telefoon dan over een week ontvang dan moet ik deze nog even tot 9 december aan de kant leggen, heb ik dat juist?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • October 22, 2025

Dank voor uw reactie. Dus stel dat ik de telefoon dan over een week ontvang dan moet ik deze nog even tot 9 december aan de kant leggen, heb ik dat juist?

Dat klopt. Of je kunt eventueel jouw oude simkaartje van VF erin stoppen.  

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 22, 2025

Gewoon met je Vodafone nummer gebruiken. Een fysiek simkaartje is zo overgezet. Met e-sim lastiger. Dan zou ik je huidige telefoon voor zolang adviseren.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 24, 2025

Hi ​@OmeMarkie, wat leuk dat je een overstap naar KPN Mobiel overweegt! Helemaal leuk in combinatie met de nieuwe iPhone.

Je kunt de overstap al vanaf 4 maanden voor het einde van jouw huidige contract regelen. Jouw einddatum van 9 december is over 1,5 maand, dus dat komt perfect uit. Je kunt de overstap dus gerust aanvragen!

Houd wel rekening met een opzegtermijn van 1 maand bij jouw huidige provider. Als je op 9 december wilt overstappen, moet je de overstap uiterlijk op 9 november hebben geregeld. Regel je dit later, dan stopt jouw abonnement bij de huidige provider 1 maand na het moment van opzeggen. En vanaf die datum begint jouw nieuwe KPN abonnement. Dus stel je regelt de overstap op 15 november, dan start jouw abonnement bij KPN pas op 15 of 16 december. 

De datum waarop je jouw nieuwe KPN abonnement kunt gebruiken, kan dus verschillen. Maar als je kiest voor de Overstapservice zorgen wij ervoor dat jouw huidige abonnement wordt opgezegd per de eerst volgende datum. Je krijgt van ons dan ook een e-mail met hierin de datum waarop jouw nieuwe KPN abonnement begint.

Als je dan kiest voor een abonnement met toestel, krijg je het toestel opgestuurd zodra deze beschikbaar is. De nieuwe iPhone 17 is erg populair, dus het kan nog even duren voor je die in huis hebt. Maar zodra je hem dan in huis hebt, kan je hem al wel gaan gebruiken, ook als jouw abonnement bij de huidige provider nog loopt. Onze toestellen zijn namelijk simlock vrij en zijn met iedere provider te gebruiken. Op het moment dat jouw KPN abonnement ingaat, kan je dan de simkaart wisselen en van jouw KPN abonnement gebruik maken op jouw nieuwe toestel.

Beantwoordt dit jouw vragen? Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust.

OmeMarkie
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • October 24, 2025

Alles in inmiddels in gang gezet en geregeld. Per 9 december gaat KPN in. De levertijd van de bestelde iPhone is 4 weken. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super leuk dat je voor KPN hebt gekozen, ​@OmeMarkie! Dan is het nu nog even wachten op jouw nieuwe iPhone en dan kan je vanaf 9 december genieten van het KPN netwerk. 💚