Skip to main content

Beste KPN,

Via deze weg wil ik mijn ontevredenheid uiten richting KPN….

In Juli 2022 merkte ik dat ik problemen had met internet op mijn Iphone 11. hiervoor ben ik toen diverse malen in de KPN-winkel geweest. Nadat ik op advies een nieuwe sim-kaart en de software opnieuw had geïnstalleerd waren de problemen nog steeds niet opgelost.

24 oktober is er dan eindelijk door een medewerker een ticket aangemaakt voor het probleem en werd mij verteld dat het probleem inmiddels bekend was en dat het snel opgelost zou worden, maar dat ik moest wachten tot ze contact met ons op zouden nemen.

het bleef maanden stil vanuit de kant van KPN en op 30-1-2023 is er na diverse telefoontjes wederom een ticket aangemaakt en er werd aangegeven dat ik benaderd zou worden, maar wederom is dit niet gebeurd.

Begin april is er wederom na telefonisch contact vanuit mijn kant een ticket aangemaakt en uiteindelijk kreeg ik op 11 april bericht van KPN dat ik een vervangend toestel zou krijgen. Wel moest ik eerst mijn toestel opsturen en het was onduidelijk binnen welke termijn ik mijn nieuwe toestel zou ontvangen. Dus of ik maar even een tijdelijk toestel wilde regelen voor de tussentijd….. Dit vind ik heel apart, zeker als er andere personen in mijn omgeving eerst een nieuw toestel hebben ontvangen en vervolgens hun oude retour hebben moeten sturen.

6 mei 2023 heb ik uiteindelijk nadat ik een tijdelijk toestel heb kunnen regelen mijn toestel via de winkel opgestuurd naar KPN (reparatienummer:  Z25829903). Vervolgens krijg ik op 10 mei 2023 bericht dat de reparatie is uitgevoerd en dat er geen defect is geconstateerd en dat het toestel terug gestuurd wordt naar mijn huisadres. Gelukkig bleek er in het pakketje toch mijn nieuwe vervangende toestel te zitten, waardoor mijn internet problemen eindelijk zijn opgelost.

Maar in de winkel en de medewerkers van de klantenservice hebben mij ook steeds aangegeven dat ik gecompenseerd zal worden in mijn abonnementskosten, want ik heb voor de periode juli 2022 tm mei 2023 wel de volledige abonnementskosten betaald, terwijl ik geen gebruik kon maken van de diensten waar ik dik voor betaal.

Om hier duidelijkheid te krijgen ben ik nogmaals naar de winkel geweest en gebeld met de klantenservice, maar krijg ik wederom van niemand duidelijkheid wanneer ik mijn compensatie kan verwachten.

nu zijn we inmiddels weer ruim 2 maanden verder en heb ik nog steeds niks terug gezien van de compensatie van de kosten en ben ik heel benieuwd wanneer KPN dit gaat oplossen…

Ben inmiddels al meer dan 20 jaar trouwe klant van KPN, maar dit doet mij wel denken of KPN nog wel steeds bij me past…..

Hopelijk krijg ik via deze weg de duidelijkheid waar ik al een jaar naar op zoek ben en dat ik deze ellende kan afsluiten, want dit kost me te veel negatieve energie!!

 

Pfoeh, of er zit meer aan dit verhaal of KPN heeft toch flink wat steken laten vallen.

 

Dit is primair een forum voor gebruikers door gebruikers, moderatoren houden het hier in de gaten en in dit geval zijn ook de enige hier die daadwerkelijk inhoudelijk kunnen reageren en het eventueel oplossen. Wel is het belangrijk dat je dan je forumprofiel volledig invult. Anders zal hun eerste reactie zijn om je forumprofiel in te vullen en duurt het extra lang voordat je een goed antwoord krijgt.

gebruikelijke wachttijd is zo’n 3 a 4 dagen. 


Hi @Npa peters, wat ontzettend zuur dat dit nog steeds niet afgerond is voor jou ☹️

Ik zie dat er vanuit de storingsdienst op 1 november een notitie achter is gelaten waarbij aan is gegeven dat het bekende iPhone 11 issue geconstateerd was en dat het over werd gedragen naar de partij die dit verder met jou af zou handelen. Vanaf dat moment had het heel snel klaar moeten zijn, dat je vervolgens zelf weer hebt moeten bellen voor het aanmaken van een nieuwe melding (maanden later 😐) geeft aan dat er ergens in de communicatie iets helemaal mis is gegaan, excuus daarvoor! Je had namelijk in december je toestel al naar ons op kunnen sturen om een vervangend toestel terug te krijgen, dit lijkt echter niet aan jou verteld te zijn. Ook had de partij die dit met jou had moeten bespreken, de afhandeling van de vergoeding moeten regelen.

Dat je hem eerst op moest sturen en niet eerst een nieuw toestel ontvangen hebt, heeft er mee te maken dat jouw melding pas vrij laat bij ons binnen is gekomen. Bij de klanten die dit probleem in juli, augustus en september bij ons hebben gemeld hebben we inderdaad eerst een ander toestel opgestuurd. Na deze maanden kregen we een stuk minder klachten binnen en is het algemene proces dat hiervoor ingericht was, omgezet naar een proces waarbij klanten individueel werden geholpen en daarbij moet het toestel éérst bij ons binnen zijn. Als ik onze interne notities bekijk, zie ik dat dit op 03-02-2023 om 14:20uur alsnog aan je uit is gelegd. Op dat moment wist je dus van de gang van zaken en had je het toestel op kunnen sturen om vrij snel daarna een iPhone 12 van ons te ontvangen. Dit heb je  echter niet gedaan omdat je het geen fijne werkwijze vond, zie ik terug in de klacht die je daarna aan hebt gemaakt. Ook vanuit deze klacht (en de volgende) ben je doorverwezen naar de omruilprocedure, waar je vervolgens in mei gebruik van hebt gemaakt.

Het is je eigen keuze geweest om pas 3 maanden later gebruik te maken van de door ons geboden oplossing, dus de periode van begin februari tot en met begin mei zullen we niet voor je vergoeden. Wél ga ik kijken hoe ik de vergoeding voor de periode juli-februari voor je kan regelen, aangezien dit al lang geregeld had moeten zijn. Dit is een dusdanig hoog bedrag dat ik dit zelf niet af kan handelen, dus ik kom er even op terug wat het vervolg hiervan gaat zijn!

 


Ik heb nog een aanvullende vraag @Npa peters: met welk van de 2 mobiele nummers werd er gebruik gemaakt van de iPhone? Die met 32 op het einde?


@Maja_ Ja met het nummer dat eindigt op 32 idd.


Duidelijk, dank! Ik stuur je even een privébericht over het hoe nu verder @Npa peters 


Ik heb geen reactie meer van je gezien @Npa peters, ook niet op het privébericht. Kan ik je hier nog verder mee helpen? 


@Maja_ ja je kunt me zeker nog helpen. Was even een aantal dagen met vakantie. zal uiterlijk morgen even op je privebericht reageren.

 


Dat is helemaal prima, weet wel dat ik zelf vanaf nu 2 weken vakantie heb dus als je akkoord bent met mijn voorstel ga ik er na die 2 weken mee aan de slag 😉