Skip to main content
Beantwoord

Wanneer wordt mijn refurbished iPhone gerepareerd?

• July 25, 2025
  • 6 reacties
  • 79 keer bekeken

HenkLittel
Topper
Forum|alt.badge.img+1

Refurbished iPhone 13 na enkele weken helemaal dood. 

Dit gebeurt op de eerste dag van vakantie in Oostenrijk. Reparatie gemeld en toestel 8 juli opgestuurd ter reparatie. Status “in reparatie” sinds 10 juli onveranderd.

Wanneer krijg ik weer een werkende telefoon?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@HenkLittel 

Ik begrijp je frustratie absoluut, zeker als er niets wordt gecommuniceerd omtrent de status van de reparatie van je iPhone 13.

Toch is het bedrijf Reconext de partij waarbij je dit kunt navragen, zei gaan tenslotte over de reparaties van ingediende defecte toestelen.
Reconext is een aparte bedrijf die namens KPN (maar ook enkele andere providers) reparaties uitvoert aan ingediende defecte toestelen.
Reconext zou jouw dus op de hoogte moeten houden.

Als het goed is zou je ook een toegangscode hebben ontvangen, wat staat vermeld op de reparatieformulier.
Hiermee kun je inloggen op de volgende pagina: Status van je reparatie

Anders bellen met het telefoonnummer wat ik je in mijn vorige reactie heb gegeven.

En de marketing afdeling van KPN, staat uiteraard helemaal los van Reconext.

6 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@HenkLittel 

De reparatie van jouw iPhone 13 wordt uitgevoerd door het bedrijf Reconext (in opdracht van KPN).
Het kan zijn dat het daar momenteel drukker is dan normaal, omdat we nu midden in de vakantieperiode zitten, en ook bij Reconext medewerkers  van hun welverdiende vakantie genieten.

Hierdoor kan het dus gewoonweg wat langer duren, dan gebruikelijk.

Maar wil je graag weten wat de actuele status is omtrent de reparatie van je iPhone 13, dan kun je contact opnemen met Reconext op: 0800 8200008

Zei kunnen je vertellen hoe het momenteel staat met je reparatie.

HenkLittel
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • July 28, 2025

Dat begrijp ik. Maar het totale gebrek aan communicatie is frustrerend. Een dure telefoon die na een paar weken volledig dood is en nu al weken niet te gebruiken is zonder enig zicht op de status is wat mij betreft niet acceptabel. Gezien het aantal aanbiedingen op de socials draaien de verkoop afdelingen wel op volle kracht tijdens de zomermaanden.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@HenkLittel 

Ik begrijp je frustratie absoluut, zeker als er niets wordt gecommuniceerd omtrent de status van de reparatie van je iPhone 13.

Toch is het bedrijf Reconext de partij waarbij je dit kunt navragen, zei gaan tenslotte over de reparaties van ingediende defecte toestelen.
Reconext is een aparte bedrijf die namens KPN (maar ook enkele andere providers) reparaties uitvoert aan ingediende defecte toestelen.
Reconext zou jouw dus op de hoogte moeten houden.

Als het goed is zou je ook een toegangscode hebben ontvangen, wat staat vermeld op de reparatieformulier.
Hiermee kun je inloggen op de volgende pagina: Status van je reparatie

Anders bellen met het telefoonnummer wat ik je in mijn vorige reactie heb gegeven.

En de marketing afdeling van KPN, staat uiteraard helemaal los van Reconext.

HenkLittel
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • July 28, 2025

Dat weet ik allemaal en ik kijk ook elke dag bij Reconext, status “in reparatie” sinds 10 juli.

Overigens, ik heb een telefoon gekocht bij KPN - zij zijn verantwoordelijk dat ik een fatsoenlijk werkende telefoon krijg. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@HenkLittel 

Je iPhone 13 is nu 18 dagen in reparatie (dus iets meer dan twee weken), het kan best zo zijn dat je deze week al wat meer hoort vanuit Reconext, en dat je iPhone 13 alweer onderweg naar je is.

Hoor je ook deze week helemaal niets vanuit Reconext, dan zou je een officiële klacht kunnen indienen bij KPN zelf, over de gang van zaken en de slechte communicatie vanuit Reconext.
Een medewerker van de klachten afhandeling zal na onderzoek dan contact met je opnemen.

Via de volgende link, kom je direct uit op het online klachtenformulier van KPN:
Online Klachtenformulier KPN

Meer kun je op dit moment niet doen, hoe frustrerend het ook kan zijn.
Ik denk dat het uiteindelijk helemaal goed komt.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • July 29, 2025

Goedemiddag ​@HenkLittel en bedankt voor jouw bericht :)

Helaas kan ik je hierin niet van een concreet antwoord voorzien simpelweg omdat ik geen zicht heb op de status van reparaties. Eigenlijk kan ik verder ook weinig toevoegen aan dat wat ​@Michel.uit.Arnhem al heeft gezegd. Neemt natuurlijk niet weg dat ik hoop dat je toestel snel is gerepareerd!