Skip to main content

Ik heb op 23 maart een e-Sim contract afgesloten met nummerbehoud van mijn huidige 06 nummer alleen staat er bij mijn bestellingstatus op Kpn:  

overstapdatum: aanvraag in behandeling

Als er nog geen overstapdatum bekend is, dan hebben we nog geen bericht ontvangen van je huidige provider. Controleer het dan later nog eens.

maar zegt Tele2 dat er geen aanvraag is gedaan over een overstap.

 

Heb je na de bestelling wel een sms van KPN gekregen om het nummerbehoud te bevestigen?

Beste klant, sms JA naar 6688 om uw aanvraag voor nummerbehoud te bevestigen. Hiermee machtigt u KPN om uw nummer 06xxxxxxxx over te nemen van uw huidige aanbieder en uw contract hiervoor bij deze aanbieder op te zeggen. U geeft daarmee ook aan dat u bevoegd bent om deze opdracht aan KPN te geven. U weet dat u uw huidige aanbieder misschien moet betalen als u hierdoor het contract binnen de looptijd opzegt. Groet, KPN

en heb je dit vervolgens beantwoord met een sms JA naar 6688 ?


@bodhimvl is de status al veranderd in je bestelstatus?


Het is opgelost door een sms te sturen


Het is opgelost door een sms te sturen

Je hebt dus nu de sms JA naar 6688 gestuurd?
Daarmee bevestig je de aanvraag en pas daarna loopt het proces (en de aanvraag naar Tele2) door.


@bodhimvl nu hoeveel dagen of uren is je aanvraag goedgekeurd na het versturen van de sms naar 6688


Bij mij was het een kwestie van minuten.

Binnen 10 minuten na het versturen van JA naar 6688 kreeg ik de bevestiging: 

Beste klant, uw overstapverzoek is goedgekeurd. Op dd-mm-jjjj vindt de overstap plaats. Wij hebben u een e-mail gestuurd met uitgebreide informatie. Groet, KPN


@bodhimvl nu hoeveel dagen of uren is je aanvraag goedgekeurd na het versturen van de sms naar 6688

Ik had het rond 22:30 verstuurd om 8:05 de volgende dag had ik bevestiging van kpn


@RBxx Bij mij blijft dit ook hangen. Echter had ik wel JA naar 6688 gestuurd. Ik heb wel esim emails gehad en deze ook geactiveerd.

Kpn heeft nu de order opnieuw ingevoerd en de oude order geannuleerd. Maar blijf ook houden:

 

overstapdatum: aanvraag in behandeling

Als er nog geen overstapdatum bekend is, dan hebben we nog geen bericht ontvangen van je huidige provider. Controleer het dan later nog eens.


Mijne word nu morgen overgenomen dus is uiteindelijk goed gekomen.


Dan hoop ik maar dat ik eerdaags ook een berichtje mag ontvangen van kpn.


@Pvdh14 , is je nummer bij de andere provider wel vrij voor overname, ben je ‘contractvrij’ ?

Als klant heb ik geen inzicht in de achterliggende processen. Daarvoor kan je het beste bellen met KPN via 0800-0402. Dan heb je direct contact met een medewerker. Hier reageert een KPN moderator pas binnen enkele dagen, het is hier druk.


@RBxx ja, deze is vrijgegeven door de huidige provider ivm geen bereik op locatie. Zowel via de email bericht hiervan en na telefonisch contact geeft men ook aan dat deze overgenomen / porteerbaar is


Aha, dus geen standaard verhaal. Bij een voortijdig afgebroken contract gaan de automatische processen nog wel eens de mist in. Ik zou KPN weer bellen.


@RBxx volgens kpn ligt het bij vodafone. Deze weer gebeld en schijnt toch iets van uit porteren nog niet goed te staan. Zou nu opgepakt worden en hopelijk vandaag dan dat het proces verder moet lopen. 🤞


Ik ben over naar kpn.

Om nog even het topic aan te vullen.

Na bestellen van je order en je krijgt hierna de status van de order zoals de topicstarter aangaf, duurt het 2 werkdagen dat er niets gebeurt en pas op de derde werkdag wordt je nummer pas geporteerd naar kpn. Dat gebeurt dan tevens op de derde dag. Hierna kan je de e(sim) installeren en kan je bellen en internetten met kpn abonnement.