Skip to main content

Wij zijn op dit moment op vakantie in Italië. Tot gisteren hadden we goed mobiel internet. (Automatisch) 

Vandaag geen  mobiel internet meer via windtre. Daarom op zoek naar een ander netwerk. 

In de lijst staan verschillende die 'verboden' zijn. 

Wat betekend dit? Tim Italië is bijvoorbeeld verboden. Maar het lukt wel om daar een goede verbinding te maken. 

Levert dat problemen op omdat het verboden is?

 

Hallo @Familie B ,

Op internet lees ik wel meer van dit soort ervaringen. Er wordt nergens een afdoende verklaring voor gegeven. 
 

In de praktijk levert een verbinding met zo’n “verboden” netwerk geen problemen op. Maar als je meerdere mogelijkheden zou hebben, dan zou ik zelf een ander netwerk kiezen. 


Volgens mij zijn dat netwerken waar KPN geen roaming overeenkomst mee heeft. Maar ik heb het vermoeden dat ze blijkbaar toch wel meewerken, en onterecht nog een 'not allowed' signaal meegeven


Beste @Noordzee ,

Dank voor je antwoord. Ik ben even benieuwd, Hoe weet je dat het geen problemen oplevert?


Beste @Noordzee ,

Dank voor je antwoord. Ik ben even benieuwd, Hoe weet je dat het geen problemen oplevert?

Verschillende malen teruggelezen op internet. 


Hoi @Familie B 

Uit de volgende mobiele providers zou je in Italië probleemloos moeten kunnen switchen:

Italië

  • Iliad Italia (Iliad S.A.)
  • TIM (Telecom Italia)
  • Vodafone Italia (Vodafone)
  • Wind Tre (CK Hutchison)

Het mobiele netwerk van Iliad heeft de beste 4G dekking in Italië, gevolgd door TIM.
Je kunt je probleemloos aanmelden op één van beide netwerken, dit levert geen enkel gevaar op.
Je zijn maar twee smaken, of je smartphone verbind gewoon met één van beide mobiele netwerken, of je wordt geweigerd door één of beide mobiele netwerken.

Maar de kans is klein, aangezien ik wel meer community leden voorbij heb zien komen, die gewoon konden internetten op het TIM mobiele netwerk.

Het vormt dus geen gevaar of problemen, zou ook niet weten welke dat dan moeten zijn.
Omdat je in Italië bent, gaat alles gewoon vanuit je bundels.


Beste @Noordzee ,

Dank voor je antwoord. Ik ben even benieuwd, Hoe weet je dat het geen problemen oplevert?

Verschillende malen teruggelezen op internet. 

 

Hoi @Noordzee 

Zou je daarvan een link kunnen bijvoegen, waar je dat dan hebt gelezen op internet??

Het kan ook feaknieuws zijn, om mensen bang te maken voor niets.


@Michel.uit.Arnhem  bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Dus ondanks dat er verboden staat mag je er gewoon op aanmelden een heeft dit geen consequenties?


@Michel.uit.Arnhem  bedankt voor je uitgebreide antwoord.

Dus ondanks dat er verboden staat mag je er gewoon op aanmelden een heeft dit geen consequenties?

 

Hoi @Familie B 

Dat woord verboden achter de beschikbare netwerken kun je gewoon negeren, gewoon proberen aan te melden op één van beide mobiele netwerken.
Hier zitten voor de rest geen consequenties aan vast, want als je eenmaal aangemeld bent en alles werkt gewoon, dan gaat dat gewoon vanuit je bundels.

Mijn ouders hebben trouwens ook op het TIM mobiele netwerk gezeten, toen ze in Italië op vakantie waren, en dat ging gewoon probleemloos zonder problemen achteraf.
Beide hebben ook een KPN Mobiele abonnement.

Ik weet dit nog goed, omdat ik mijn ouders hierbij nog even moest helpen.

 


Hoi @Familie B 

Laat nog wel even weten, of het gelukt is om je aan te melden op het mobiele netwerk van Iliad of TIM? Want daar ben ik vanzelfsprekend benieuwd naar.
Hopelijk heb je dan gelijk een goede 4G verbinding.


 

Dus ondanks dat er verboden staat mag je er gewoon op aanmelden een heeft dit geen consequenties?

Klopt

Beste @Noordzee ,

Dank voor je antwoord. Ik ben even benieuwd, Hoe weet je dat het geen problemen oplevert?

Verschillende malen teruggelezen op internet. 

 

Hoi @Noordzee 

Zou je daarvan een link kunnen bijvoegen, waar je dat dan hebt gelezen op internet??

Het kan ook feaknieuws zijn, om mensen bang te maken voor niets.

 

Het is mij nu te laat, maar Google maar op verboden netwerk telefoon. Kom je uit bij verschillende andere forums. 


@Michel.uit.Arnhem aanmelden bij het netwerk Tim is geen probleem... We hebben nu uitstekend internet... De twijfel zit bij het woord verboden 😉

Want wat is er verboden aan?


@Michel.uit.Arnhem aanmelden bij het netwerk Tim is geen probleem... We hebben nu uitstekend internet... De twijfel zit bij het woord verboden 😉

Want wat is er verboden aan?

Niets! 


@Michel.uit.Arnhem aanmelden bij het netwerk Tim is geen probleem... We hebben nu uitstekend internet... De twijfel zit bij het woord verboden 😉

Want wat is er verboden aan?


Super om te horen @Familie B 😊
Ik had ook niets anders verwacht, omdat het ook bij mijn beide ouders prima werkte.

Waarom er verboden bij wordt vermeld, is en blijft een raadsel, maar kun je dus gewoon volledig negeren in het vervolg.


@Michel.uit.Arnhem aanmelden bij het netwerk Tim is geen probleem... We hebben nu uitstekend internet... De twijfel zit bij het woord verboden 😉

Want wat is er verboden aan?

Niets! 


Maar fijn dat het nu gewoon werkt @Familie B 👍
 

Conform de ervaringen die ik in mijn eerste reactie al had vermeld: 

Hallo @Familie B ,

Op internet lees ik wel meer van dit soort ervaringen. Er wordt nergens een afdoende verklaring voor gegeven. 
 

In de praktijk levert een verbinding met zo’n “verboden” netwerk geen problemen op. Maar als je meerdere mogelijkheden zou hebben, dan zou ik zelf een ander netwerk kiezen. 

 


@Noordzee dank voor je reactie, 

Verboden is dus niet verboden.. 


@Noordzee dank voor je reactie, 

Verboden is dus niet verboden.. 

Dat komt doordat sommige providers gebruiken andere GSM standaard dan KPN en deze is nog niet geactualiseerd. Je kan jouw simkaart in een andere telefoon doen en een van de verboden netwerk kiezen, daarna weer terug in jouw oorspronkelijk telefoon doen, het "verboden” zou verdwenen zijn.


Nu ik eenmaal een ' verboden' netwerk heb gekozen is hij niet meer verboden. 

Ik hoop vooral dat ik straks niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Een hoge rekening bijvoorbeeld.


Nu ik eenmaal een ' verboden' netwerk heb gekozen is hij niet meer verboden. 

Ik hoop vooral dat ik straks niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Een hoge rekening bijvoorbeeld.

Als je dan op veilig wilt spelen, gebruik je een legitiem netwerk en géén  'verboden’ netwerk @Familie B , dan kom je ook niet voor (onaangename) verrassingen te staan.

 


Nu ik eenmaal een ' verboden' netwerk heb gekozen is hij niet meer verboden. 

Ik hoop vooral dat ik straks niet voor onaangename verrassingen komt te staan. Een hoge rekening bijvoorbeeld.

Nee, geen hoge rekening. Immers als het echt verboden is, kan je niet met het netwerk verbinden. De buitenlandse provider gebruiken waarschijnlijk andere GSM band of andere zendvermogen en deze is nog niet geactualiseerd. Eenmaal verbonden, zijn deze geüpdatet en het netwerk is gewoon automatisch te kiezen.


Uit de volgende mobiele providers zou je in Italië probleemloos moeten kunnen switchen:

Italië

  • Iliad Italia (Iliad S.A.)
  • TIM (Telecom Italia)
  • Vodafone Italia (Vodafone)
  • Wind Tre (CK Hutchison)

Het mobiele netwerk van Iliad heeft de beste 4G dekking in Italië, gevolgd door TIM.
Je kunt je probleemloos aanmelden op één van beide netwerken, dit levert geen enkel gevaar op.
Je zijn maar twee smaken, of je smartphone verbind gewoon met één van beide mobiele netwerken, of je wordt geweigerd door één of beide mobiele netwerken.

Maar de kans is klein, aangezien ik wel meer community leden voorbij heb zien komen, die gewoon konden internetten op het TIM mobiele netwerk.

Het vormt dus geen gevaar of problemen, zou ook niet weten welke dat dan moeten zijn.
Omdat je in Italië bent, gaat alles gewoon vanuit je bundels.

Hi @Familie B, ook namens mij welkom hier. Het bericht van Michel kan ik bevestigen Met bovenstaande providers heeft KPN een overeenkomst, anders zou het namelijk ook niet werken. Zoals Michel al aangeeft: geen zorgen. 


@Alex van KPN dank voor je reactie!


Reageer