Skip to main content
Beantwoord

Wat betekent de instelling 'Gegevensgebruik applicatie'?

• May 7, 2025
  • 5 reacties
  • 53 keer bekeken

Wat betekent:

App toestaan bij Geg. besp. aan.

Sta toe dat deze app mobiele gegevens zonder restricties gebruikt, zelfs wanneer Gegevensbesparing is ingeschakeld.

Wat betekent het wanneer ik deze aan zet en wat als deze uit staat?

Beste antwoord door JanD

Databesparing kun je inderdaad het beste altijd aan hebben staan.

Wil je je mobiel echter eens als hotspot gebruiken dan dient databesparing uit te staan, anders werkt de hotspotfunctie niet ​@wfh 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 7, 2025

Beste ​@wfh op een mobiel staat besparing aan om minder (mobiele) data te gebruiken om daarmee kosten te besparen en/of langer met je bundel te doen.

Sommige apps hebben om goed te kunnen functioneren een onbeperkte datastroom nodig.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 7, 2025

Beste JanD

Dank voor je antwoord. Begrijp ik het dan goed dat ik de functie het beste aan kan zetten en dat mijn mobiel daardoor van minder data gebruikt maakt en dus kostenbesparend is.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 7, 2025

Databesparing kun je inderdaad het beste altijd aan hebben staan.

Wil je je mobiel echter eens als hotspot gebruiken dan dient databesparing uit te staan, anders werkt de hotspotfunctie niet ​@wfh 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 8, 2025

Nogmaals bedankt JanD. Ik ga het toepassen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@wfh. Welkom op de KPN Community! 

Als ik het zo bekijk dan ben je al volledig voorzien van de juiste informatie door ​@JanD, waarvoor dank. Daar wil ik nog aan toevoegen dat wanneer je een Unlimited abonnement hebt, je Gegevensbesparing ook gerust kunt uitzetten. Dan loop je geen risico dat je bundel snel op raakt. 

Hopelijk kun je zo helemaal vooruit met de gegeven informatie en als je nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden!