Skip to main content
Beantwoord

Wat is de maximale snelheid voor mobiel met mijn huidige abonnement?

• April 2, 2025
  • 6 reacties
  • 94 keer bekeken

Ik heb een KPN 2019 15 GB en onbeperkt bellen/sms abonnement. Omdat KPN tegenwoordig adverteert met snelheden, en niet langer alleen op databundel en bellen/smsen, vroeg ik me af wat de maximale down/up snelheid is die ik kan behalen op 4g/4g+/5g met mijn bestaande abonnement.

Beste antwoord door daan_e

Ik heb even gebeld met de klantenservice en zij konden mij helpen (post het even hier mocht iemand een zelfde vraag hebben in de toekomst)

Voor KPN 2019 15 GB en onbeperkt bellen/sms abonnement geld:

• 4G down: 300 Mbit/s
  • 4G up: 35 Mbit/s
  • 5g down: 600 Mbit/s
  • 5g up: 200 Mbit/s
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Ik heb even gezocht Daan maar van deze propositie heb ik niet direct maximale snelheden beschikbaar. Je zou eens op een aantal locaties een speedtest kunnen uitvoeren. In mijn ervaring is de verbinding snel genoeg voor de meeste diensten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 4, 2025

[edit: dubbele post]

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 4, 2025

Ik heb even gezocht Daan maar van deze propositie heb ik niet direct maximale snelheden beschikbaar. Je zou eens op een aantal locaties een speedtest kunnen uitvoeren. In mijn ervaring is de verbinding snel genoeg voor de meeste diensten.

Kun je me anders wel vertellen bij welke snelheid van de nieuwe KPN abonnementen ik dezelfde prestaties kan verwachten als bij mijn huidige abonnement?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@daan_e 

Van de actuele mobiele abonnementen die je bij KPN kunt afnemen, is de downloadsnelheid als uploadsnelheid als volgt:

Mobiel Internet

Alle abonnementen zijn incl. 4G, 4G+ en 5G. Om van 4G+ gebruik te kunnen maken heb je een 4G+ netwerk en een toestel dat geschikt is om 4G+ te ontvangen nodig. Om van 5G gebruik te kunnen maken, heb je een toestel nodig dat geschikt is om 5G te ontvangen. Voor de abonnementen met 0 GB tot en met 15GB kunnen de volgende snelheden worden behaald:

• Met 4G behaal je max. 100 Mbit/s down- en 10 Mbit/s uploadsnelheid

• Met 4G+ behaal je max. 300 Mbit/s down- en 35 Mbit/s uploadsnelheid

• Met 5G behaal je max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De snelheid van een Unlimited abonnement is afhankelijk van het abonnement dat je kiest.

• Unlimited50: max. 50 Mbit/s down- en 20 Mbit/s uploadsnelheid

• Unlimited400: max. 400 Mbit/s down- en 150 Mbit/s uploadsnelheid

• SuperUnlimited: max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

• SuperUnlimited+: max. 1000 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan afwijken van de geadverteerde snelheid door dekking van het netwerk en de drukte op het netwerk.

Het is alleen lastig om deze snelheden te vergelijken met je huidige mobiele abonnement van KPN, omdat je een oud abonnement hebt uit 2019, waarvan de snelheden niet meer te achterhalen valt.
(zie antwoord van moderator ​@Remco van KPN )

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • April 4, 2025

Ik heb even gebeld met de klantenservice en zij konden mij helpen (post het even hier mocht iemand een zelfde vraag hebben in de toekomst)

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@daan_e 

Dan zijn hiermee al je vragen beantwoord.
En weten mede klanten met een ouder mobiel abonnement, ook wat de snelheden zijn.
Ook kun je voor jezelf nu de afweging maken, of je jouw huidige (oude) mobiele abonnement wilt verlengen naar één van de nieuwste (actuele) mobiele abonnementen van KPN.