Skip to main content
Beantwoord

Wat is de snelheid met een KPN mobiel abonnement?

• January 11, 2025
  • 7 reacties
  • 1736 keer bekeken

Ik overweeg een 0GB abonnement op 5G.

De data kan ik dan krijgen van mijn partner.

Wat zal mijn snelheid dat zijn?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Jondalar 

Hierbij de snelheden die je kunt behalen bij de mobiele abonnementen van KPN.
Voor alle abonnementen met een losse databundel en het 0 GB bundel gelden dezelfde snelheden in download en upload, al moet je uiteraard wel MB’s overzetten naar het 0 GB abonnement om daar gebruik van te kunnen maken.

Alle abonnementen zijn incl. 4G, 4G+ en 5G.
Om van 5G gebruik te kunnen maken, heb je een toestel nodig dat geschikt is om 5G te ontvangen.
Voor de abonnementen met 0 GB tot en met 12 GB kunnen de volgende snelheden worden behaald:

• Met 4G behaal je max. 100 Mbit/s down- en 10 Mbit/s uploadsnelheid

• Met 4G+ behaal je max. 300 Mbit/s down- en 35 Mbit/s uploadsnelheid

• Met 5G behaal je max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De snelheid van een Unlimited abonnement is afhankelijk van het abonnement dat je kiest.

• Unlimited50: max. 50 Mbit/s down- en 20 Mbit/s uploadsnelheid

• Unlimited300: max. 300 Mbit/s down- en 150 Mbit/s uploadsnelheid

• SuperUnlimited: max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan afwijken van de geadverteerde snelheid door dekking van het netwerk en de drukte op het netwerk.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

• January 11, 2025

Gewoon normale snelheid. Voldoende voor normaal gebruik op een smartfoon. Vanwaar deze vraag?

• Auteur
  • Topper
  • January 11, 2025

Gewoon normale snelheid. Voldoende voor normaal gebruik op een smartfoon. Vanwaar deze vraag?

Omdat je bij een abonnement kunt kiezen van 50 tot 600 Mbit/s.

Bij een O GB abonnement wordt de snelheid niet vermeld. 

• January 11, 2025

Ok. Op die fiets. De snelheid zal waarschijnlijk hetzelfde zijn als de snelheid van het abonnement waar de data vandaan komt.

Dat is namelijk met de "houdbaarheid" van de data ook zo. Als bij het unlimited abonnement de nieuwe factuurmaand start, dan vervalt de data van de vorige factuurmaand.

Ook de data die naar het andere abonnement gedeeld is. Dus dan staat dat 0 GB abonnement weer droog en moet er opnieuw gedeeld worden.

Dit kan overigens ingesteld worden dat dit automatisch gebeurt. Delen aan het begin van de nieuwe factuurmaand. 

Forum|alt.badge.img+7
  • January 11, 2025

Ik heb ook een 0 GB abonnement en ontvang GB’s van mijn vrouw die super unlimited heeft. Dat is de snelste abo versie dus.

Een week of 2 geleden stond ik bij een snelle 5G (3700 MHz) mast van KPN. Daar 2x een speedtest gedaan en ik haalde 590 Mbps down en 130 up.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • January 14, 2025

Hoi ​@Jondalar .  Ik heb een beetje rondgekeken hier bij de community. En de consensus lijkt dat de snelheid overeen komt met de snelheid van de het abo waar de mb's vandaan komen.

Waar ik nu nog tegenaan loop is dat ik het nergens officieel kan vinden.  Daar ga ik even wat meer speurwerk voor doen. Als ik eenmaal volledige duidelijkheid heb, zal ik het ook in onze kennisbank verwerken.

Ik kom er dus nog even op terug. Voorlopig is het antwoord: De snelheid van waar de MB's vandaan komen. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Jondalar 

Hierbij de snelheden die je kunt behalen bij de mobiele abonnementen van KPN.
Voor alle abonnementen met een losse databundel en het 0 GB bundel gelden dezelfde snelheden in download en upload, al moet je uiteraard wel MB’s overzetten naar het 0 GB abonnement om daar gebruik van te kunnen maken.

Alle abonnementen zijn incl. 4G, 4G+ en 5G.
Om van 5G gebruik te kunnen maken, heb je een toestel nodig dat geschikt is om 5G te ontvangen.
Voor de abonnementen met 0 GB tot en met 12 GB kunnen de volgende snelheden worden behaald:

• Met 4G behaal je max. 100 Mbit/s down- en 10 Mbit/s uploadsnelheid

• Met 4G+ behaal je max. 300 Mbit/s down- en 35 Mbit/s uploadsnelheid

• Met 5G behaal je max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De snelheid van een Unlimited abonnement is afhankelijk van het abonnement dat je kiest.

• Unlimited50: max. 50 Mbit/s down- en 20 Mbit/s uploadsnelheid

• Unlimited300: max. 300 Mbit/s down- en 150 Mbit/s uploadsnelheid

• SuperUnlimited: max. 600 Mbit/s down- en 200 Mbit/s uploadsnelheid

De daadwerkelijk beschikbare snelheid kan afwijken van de geadverteerde snelheid door dekking van het netwerk en de drukte op het netwerk.

• Auteur
  • Topper
  • January 14, 2025

Duidelijk verhaal.

Hartelijk dank allemaal.