Skip to main content
Beantwoord

Wat moet ik doen als ik mijn simkaart ben verloren tijdens een reis?

• February 1, 2025
  • 14 reacties
  • 196 keer bekeken

Help! Wat moet ik nu doen! Ik ben mijn simkaart verloren toen ik mijn buitenlandse simkaart wilde verwisselen. Ik wil graag mijn Nederlands nummer wat ik al jaren heb behouden. Hoe kan ik dit doen want ik krijg de klantenservice van KPN ook niet te pakken van uit het buitenland. Ik heb in ieder geval mijn simkaart geblokkeerd via mijn login van KPN. Is dit voldoende of moet ik nog iets doen? Ik ben pas over 4 maanden weer terug in nederland.

Ik hoor het graag.

Gr. Mark

Beste antwoord door PeterG

Enige wat je nu nog kunt doen is toch genieten van de rest van je vakantie. En straks terug in Nederland een kpn winkel binnen gaan. Je loopt dan bellend de winkel weer uit.

Een simkaart naar het buitenland krijgen is niet te doen. Kpn stuurt ze alleen naar het Nederlandse adres van het abonnement. 

Klantenservice van uit buitenland 

+3161200 1200 .

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 1, 2025

Enige wat je nu nog kunt doen is toch genieten van de rest van je vakantie. En straks terug in Nederland een kpn winkel binnen gaan. Je loopt dan bellend de winkel weer uit.

Een simkaart naar het buitenland krijgen is niet te doen. Kpn stuurt ze alleen naar het Nederlandse adres van het abonnement. 

Klantenservice van uit buitenland 

+3161200 1200 .

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2025

hi peter dank je wel voor je snelle reactie. Dus ik kan mijn oude nummer gewoon behouden en terugvragen zodra ik terug in Nederland ben? Simkaart hier in het buitenland heb ik niet nodig, als ik maar mijn oude nummer terug kan krijgen dan is het goed :)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 2, 2025

Hallo ​@Helmond82 ,

Ik ga er vanuit dat het hier om prepaid gaat. En je bent ook nog zeker vier maanden in het buitenland. 

Natuurljjk kun je dan in Nederland een nieuw vervangend simkaartje kopen bij KPN. Maar let op dat de geldigheid van jouw 06-nummer niet verlopen is. 

Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je één keer in de zes maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden. Dat gebeurt precies 90 dagen na afloop van die zes maanden. 

Heb jij in de afgelopen vier maanden het nummer gebruikt door zelf te bellen of te sms’en of door het gebruik van mobiele data? Dan is er niets aan de hand. 

Maar als de periode van zes maanden en 90 dagen binnenkort verstrijkt, dan kun je het beste nu direct een nieuw simkaartje aanvragen en die wordt dan opgestuurd naar jouw huisadres in Nederland. Iemand anders moet dan dat nummer even in zijn/haar telefoon stoppen en gebruiken om jouw nummer te behouden. Na zes maanden en 90 dagen inactiviteit vervalt het nummer definitief en krijg je het dus nooit meer terug. 

Hier kun je een vervangende simkaart bestellen: 

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart-3/prepaid-sim-kaart.htm

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 2, 2025

Zolang je je abonnement niet opzegt loopt het gewoon door. 

Prepaid tot 9 maanden na laatste gebruik van 4G. Gebruik via wifi telt niet mee voor geldigheid. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2025

Noordzee, nee het is geen prepaid maar een vast nummer / contract. Ik heb deze nu geblokkeerd via mijn KPN account dan zou het goed moeten zijn toch. Ik kan dan over 3 maanden wanneer ik terug in Nederland ben gewoon weer mijn oude nummer gebruiken / aanvragen toch?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 2, 2025

Zolang je je abonnement niet opzegt loopt het gewoon door. 

Nieuwe simkaart aanvragen is het makkelijkst in kpn winkel als je weer thuis bent. Je loopt dan bellend de winkel uit.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2025

okay fijn om te horen. Ik was even bang dat ik nu misschien mijn nummer kwijt zou zijn en dat ik dan een ander nummer krijg maar dat is dus niet zo. 

Dank je wel

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 2, 2025

Noordzee, nee het is geen prepaid maar een vast nummer / contract. Ik heb deze nu geblokkeerd via mijn KPN account dan zou het goed moeten zijn toch. Ik kan dan over 3 maanden wanneer ik terug in Nederland ben gewoon weer mijn oude nummer gebruiken / aanvragen toch?

Jazeker, 

Dat is geen probleem. Zolang je jouw abonnement niet opzegt, blijft dat gewoon doorlopen. Uiteraard blijf je er wel voor betalen, het blokkeren van een simkaartje stopt de abonnementskosten niet. 

Zodra je weer in Nederland bent, kun je het nieuwe simkaartje aanvragen via de website, klantenservice of KPN-winkel. 

• Topper
  • February 2, 2025

Je zou nog een nieuwe sim kunnen opvragen en naar je huisadres laten versturen. Als je iemand hebt die je post opruimt thuis kun je deze persoon vragen of ze de simkaart naar je wille opsturen (via de post of pakket post). Oké dat kost geld, maar dan kun je in ieder geval je abonnement weer gebruiken .

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 3, 2025

oh nee heb de Simkaart niet in het buitnland nodig. Voor mij ging het erom dat ik mijn nummer niet kwijt zou zijn, want dat is wel belangrijk dat ik mijn oude nummer nog heb. Anders moet ik al mijn systemen aanpassen en overal mijn telefoonnummer laten veranderen wat veel gedoe is. Bovendien weet ik mijn nummer uit mijn hoofd want heb een heel makkelijk nummer en anders krijg ik misschien een heel moeilijk nummer. Ben dus blij dat ik mijn oude nummer gewoon weer kan gebruiken zodra ik thuis ben

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Helmond82 Hi Mark, goed dat je je oude simkaart al geblokkeerd hebt! En fijn om te zien dat je hier al zo goed geholpen bent in onze Community :) Geniet nog van je tijd in het buitenland en als je nog vragen hebt, laat ze gerust hier achter.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2025

Dank je wel :) hoop dat ik mijn nummer kan behouden, want een nieuw nummer geeft veel gedoe. 

Bedankt

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dat snap ik heel goed. Dat komt goed hoor ​@Helmond82, zo lang jij het abonnement niet opzegt, raak je je nummer niet kwijt. Het is straks, als je weer in Nederland bent, alleen een kwestie van een nieuwe simkaart aanvragen of ophalen in de winkel.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 5, 2025

Dank je wel