Skip to main content
Antwoord

Wat moet ik met de melding *02# op mijn smartphone?

• August 28, 2025
  • 3 reacties
  • 53 keer bekeken

de laatste tijd krijg ik een pop-up melding met de vermelding van *02# en OK.

Als ik op OK tik verdwijnt het weer. Wat betekent dit?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Aart C 

Welkom op de community van KPN

De code \*02# wordt gebruikt om de voicemail van KPN te controleren of om een bericht achter te laten op de voicemail van een ander nummer. Je kunt hiermee de voicemails voor je eigen nummer beluisteren, een bericht inspreken voor een ander nummer, of een bericht opnemen om door te sturen. 

Hoe je het gebruikt: 

1. Tik de code in: Open het telefoonscherm, tik \*02# in en druk vervolgens op de belknop.
  2. Volg de gesproken instructies: KPN leidt je door de stappen om je voicemails te beluisteren, een bericht in te spreken of een bericht naar een ander nummer door te sturen.

Let op:

• De exacte functionaliteit kan variëren afhankelijk van je abonnement en de instellingen van je KPN-account. 
  • Als de code niet werkt, controleer dan of je wel een KPN-abonnement hebt of neem contact op met de klantenservice van KPN voor assistentie. 

3 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Aart C 

Welkom op de community van KPN

De code \*02# wordt gebruikt om de voicemail van KPN te controleren of om een bericht achter te laten op de voicemail van een ander nummer. Je kunt hiermee de voicemails voor je eigen nummer beluisteren, een bericht inspreken voor een ander nummer, of een bericht opnemen om door te sturen. 

Hoe je het gebruikt: 

1. Tik de code in: Open het telefoonscherm, tik \*02# in en druk vervolgens op de belknop.
  2. Volg de gesproken instructies: KPN leidt je door de stappen om je voicemails te beluisteren, een bericht in te spreken of een bericht naar een ander nummer door te sturen.

Let op:

• De exacte functionaliteit kan variëren afhankelijk van je abonnement en de instellingen van je KPN-account. 
  • Als de code niet werkt, controleer dan of je wel een KPN-abonnement hebt of neem contact op met de klantenservice van KPN voor assistentie. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 28, 2025

Hoi,

Bedankt voor het antwoord en heb inmiddels de tip uitgevoerd.( Heb een KPN-abonnement). Ga er van uit dat deze instelling voor voicemail ook direct werkt voor mijn tweede (prepaid) simkaart van een andere provider.

Met groet Aart

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Aart C 

Ik heb je graag voorzien van antwoord.
Let wel, het kan zijn dat deze verkorte code kiezen niet werkt bij een prepaid aansluiting.
Vaak is het alleen beschikbaar bij mobiele abonnementen, maar dat zou je eventueel kunnen navragen bij de andere provider.