Skip to main content

Ik wil een sim only abonnement bij KPN afsluiten. En wil deze sim mede gebruiken voor bellen vanuit NL met mijn mobiel naar een vaste lijn in oa Frankrijk. Op de pagina waar ik mijn sim bestel staat het volgende over dit onderwerp:

“Bellen naar de EU

Met een Mobiel abonnement valt bellen vanuit Nederland naar een buitenlandsnummer in de EU ook binnen je abonnement.”

Het lijkt dus of er geen extra kosten aan verbonden zijn. Overigens staat er niet bij of dit nummer in het buitenland een vast of mobiel nummer is.

Elders op de KPN website staan tegenstrijdige berichten. Ik wil graag weten of er kosten zijn verbonden aan mobiel bellen vanuit NL naar een ander EU land, zowel een vaste lijn als mobiel.

Welke tegenstrijdige berichten (en waar) lees je op de KPN website?

Heb je een abonnement afgesloten na 3 februari 2019? Dan bel je gewoon uit je abonnement naar ieder ander nummer in de EU. Oók als jij in Nederland bent.

bron: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm

Dus zolang je binnen jouw abonnementsbundel blijft zijn er geen extra kosten als je belt, sms’t of internet gebruikt.


Beste Ruud, Bedankt voor je bericht. Elders op de KPN website lees ik het volgende: 

“Ik bel van Nederland naar Frankrijk

Je bent in Nederland en je belt of sms't naar een nummer uit Frankrijk

  • Bellen:

     € 0,23 / min
  • Sms versturen:

     € 0,07 / sms”

Oa dit bericht veroorzaakt mijn verwarring.

Groetjes!

 


Vlak daarboven op die pagina staat het volgende:

Buitenbundeltarieven

Ben je door je minuten of sms’jes heen? Dan kun je ook per minuut en sms betalen. Je betaalt hetzelfde buitenbundeltarief in Nederland als in Frankrijk. Heb jij een bundel met onbeperkt bellen en sms'en? Dan bel en sms je gewoon uit je bundel en hoef je niets extra's te betalen.

Dit zijn de buitenbundel-tarieven die je betaalt als je buiten je abonnementsbundel gaat, maar zolang je daar binnen blijft zijn er geen extra kosten.


Bedankt Ruud! Is jouw ervaring dat je vanuit NL met je mobiel zonder kosten naar zowel een vast als een mobiel nummer in de EU kunt bellen binnen je bundel?

 

Voor ik hier op het forum mijn bericht plaatste heb ik ruim een uur met een (zeer behulpzame) medewerker van KPN aan de telefoon gezeten. Hij heeft ook 2x overleg gehad met zijn supervisor en de conclusie was dat ik wel zou moeten betalen voor mobiel bellen vanuit NL naar een ander EU land.  


Ik heb geen recente ervaring met bellen naar het buitenland, maar heb er alle vertrouwen in dat dit voor mij -net als voor jou- kosteloos is zolang ik binnen mijn abonnementsbundel blijf. En met onbeperkt bellen & sms'en ga ik daar zeker niet overheen 😉

De medewerker aan de telefoon en zijn supervisor moeten nog maar eens op cursus gaan.
Hun conclusie is onzin 🤡.


Bedankt!


Hi @Jean R , welkom hier. 

Ik kan je geruststellen, zolang je binnen je bundel blijft zijn er geen extra kosten, bij onbeperkt bellen dus nooit. Dit bij landen binnen de EU. Stel dat 150 minuten hebt, dan heb je geen kosten voor de eerste 150 minuten, daarna betaal je per minuut. Als je van plan bent om veel te bellen zou ik voor onbeperkt gaan, het prijsverschil is € 1,-.


Hi @Alex_P , weer de verkeerde tag 😉 aangeraakt? Mij hoef je niet gerust te stellen.


Hi @Alex_P , weer de verkeerde tag 😉 aangeraakt? Mij hoef je niet gerust te stellen.

Nah, ik snap er niets van dat het weer bij jou gebeurt hehe. Ik heb het aangepast.