Skip to main content

Zoals ik al eerder aangaf wou ik 14 dagen naar het buitenland en daar vervolgens via mijn KPN unlimted account TV gaan kijken.
Dit is helaas niet geluktĀ  want ondanks een goed werkende VPN ging de KPN TV app gewoon helemaal op zwart, maar dat is een andere Topic.

Op de avond voor onze reis terug naar huis was mijn buitenland bundel van 75Gb helaas op. (Om eea reden lijken Gb's in het buitenland anders gemeten te worden? ook andere topic) en daar begint mijn vraag.

Wat zou mijn verwachting moeten zijn als mijn tegoed op is? Volgens KPN blijf ik wel verbinding houden alleen niet zo snel meer als voorheen. Dit schept een verwachting en waar ik voorheen rustig 400Mb up en down had ging na het verlopen van mijn bundel de ā€œsnelheidā€ ineens naar 0,04Mb en kwam er werkelijk niets meer door.

Zelf verwachte ik iets tussen de 5 en 10 Mb wat voor mij genoeg zou zijn geweest maar dat werd bij lange na niet gehaald. en feitelijk had ik dus geen internet meer.
En dat is niet wat KPN zelf beloofd.

Overigens kop je dan een bundel van 1,5Gb voor ā‚¬1,99 dan wordt de snelheid ter plekke weer rond de 400Mb.Ā  iets wat ik dan weer wel goed geregeld vind.

Wat is jullie ervaring bij het opgaan van de buitenland bundel?Ā 
Ā 

En dat is niet wat KPN zelf beloofd.

Wat belooft KPN dan?


Wat belooft KPN dan?

Eerder zag ik iets in de trant van ā€œwe sluiten je niet af maar je verlagen de snelheidā€.Ā En Ā als ik dieper zoek, zie ik de volgende tekst: ā€œVerbruik je meer data? Dan verlagen we je internetsnelheid voor de rest van de maand naar 64 Kbit/s down- en 32 Kbit/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar zonder extra kostenā€. Ā Een flink stuk trager dus , sterker nog de 64/32 Kb/s haalt hij lang niet.

ben ik daarmee uniek?


Wat belooft KPN dan?

Eerder zag ik iets in de trant van ā€œwe sluiten je niet af maar je verlagen de snelheidā€.Ā En Ā als ik dieper zoek, zie ik de volgende tekst: ā€œVerbruik je meer data? Dan verlagen we je internetsnelheid voor de rest van de maand naar 64 Kbit/s down- en 32 Kbit/s uploadsnelheid, maar blijf je natuurlijk gewoon bereikbaar zonder extra kostenā€. Ā Een flink stuk trager dus , sterker nog de 64/32 Kb/s haalt hij lang niet.

ben ik daarmee uniek?

Het zou mijns inziens toch algemeen bekend moeten zijn dat de snelheid buiten de databundel slechts 64kbps is, net genoeg omheen Whatsappje te sturen of (met wat geduld) een mailtje te lezen. Dat is wat bedoeld wordt met "bereikbaar blijven".


Die 64/32 Kbps heb je bij mijn weten ook alleen in Nederland via het eigen kpn netwerk.Ā 

Overigens is het natuurlijk helemaal niks. Dat was m'n vaste internet medio 1997 - 2003 ofzo. Beetje tekst verzenden lukt nog net. Met wat geduld.Ā 

In het buitenland gebruik je sowieso meer omdat je ook geen wifi gebruikt als thuis.Ā 

Gebruiken met enig beleid.Ā 


Reageer