Skip to main content

Overal heeft men het over multi sim.

Ik wil gewoon dat mijn watch zijn eigen nummer heeft, gaat dit wel ondersteund worden door KPN



Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Overal heeft men het over multi sim.

Ik wil gewoon dat mijn watch zijn eigen nummer heeft, gaat dit wel ondersteund worden door KPN

 

Je watch zal met e-sim altijd het nummer delen met je smartphone. @PSK . Daardoor ben je zonder phone maar met watch ook bereikbaar. Op hetzelfde nummer; makkelijk voor al je vrienden. Verder deelt ie daardoor de data bundel.

Dat is bij e-sim voor de Apple Watch bij T-mobile en kpn (de enigen die het ondersteunen) ook het geval.

Als je een watch hebt waar een simkaartje in kan kun je daar een apart abonnement/nummer voor nemen. Maar dat kost wel (veel) meer dan € 5 per maand. Voor een watch met eigen nummer is e-sim niet mogelijk.

E-sim is voor smartwatch alleen als multisim beschikbaar. Vooralsnog alleen voor Apple.


Beste PeterG,

Dat het nummer altijd gedeeld moet worden klopt niet.

Heb nog een oude samsung gear s liggen met een eigen simkaart en dus zijn eigen nummer.

Als ik mijn telefoon niet bij me heb of aan heb staan wil ik voor de wereld beperkt bereikbaar zijn.

Alleen in geval van nood hebben de dierbaren mijn nummer van mijn watch en kunnen mij bereiken.


Heb nog een oude samsung gear s liggen met een eigen simkaart en dus zijn eigen nummer.

Dan heb je mijn uitleg niet helemaal begrepen, @PSK . Nogmaals kort:

e-sim in smartwatch is altijd multisim met het nummer van je smartphone.

Smartwatch waar simkaart in kan kan eigen nummer/abonnement hebben. Zo'n type watch moet jij dus kopen.


Beste PeterG 

 

Dit is niet het geval het kan een standalone devies zijn.

Ik kon een paar jaar geleden de watch 3 kopen in de usa met een eigen nummer ook e-sim.

De e-sim is gewoon een vervanging van de sim card. Alleen hier in NL en EU willen ze voor zo min mogelijk nummers voor lte devices gebruiken wegens een technische reden. De nummers zijn bijna op. Opgeheven nummers worden na een aantal maanden weer gebruikt waardoor je tal van apps krijgt die voor de vorige eigenaar zijn.

Als de providers het toestaan in NL kan het gewoon werken. De watch voldoet aan alle mobiele standarden alleen zoals altijd in NL willen ze controle op het device waar het nummer in zit.

Helaas gaan de producenten hier te vaak in mee.


Het is mogelijk om een abonnement af te sluiten direct met een e-sim. Dus in die zin zou je voor een e-sim only apparaat, zoals een Watch, prima een abonnement met eigen nummer kunnen nemen. Alleen, het activeren van die e-sim moet via de MijnKPN app. Dus dan moet die wel beschikbaar zijn voor het apparaat. Als dat niet zo is, dan kun je alleen een abonnement met eigen nummer nemen als het apparaat ook een simkaart kan hebben.