Skip to main content

We vernieuwen onze mobiele abonnementen!

• February 23, 2026
  • 19 reacties
  • 586 keer bekeken
Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

We vernieuwen onze mobiele abonnementen. Dit geldt voor Unlimited abonnementen en abonnementen met een vaste databundel. Je krijgt bijvoorbeeld meer data en met Unlimited gebruik je je bundel in meer landen. Zo heb jij nog meer gemak van je mobiele bundel! Je leest er hier alles over.

Abonnementen met vaste bundel

Laten we beginnen met de abonnementen met een vaste bundel. Daar veranderen een tweetal dingen:

• De 8 GB bundel gaat naar 10 GB
  • De bundel met 15 GB gaat naar 20 GB

Let op: als je een bestaand contract hebt, wordt je huidige bundel of abonnement niet automatisch aangepast. Kan je je contract verlengen? Dan kan je overstappen naar de nieuwe SuperUnlimited+ of één van de andere nieuwe bundels.

Jouw abonnement bekijken en/of aanpassen?

Naar de MijnKPN app

Unlimited abonnementen

Wat is er nieuw in de Unlimited serie?

SuperUnlimited

SuperUnlimited 600 wordt SuperUnlimited 700!

SuperUnlimited+

Je geniet met SuperUnlimited+ nog steeds van een snelheid tot 1000 Mbit/s, je hebt nog steeds 100 GB tot je beschikking in Europa én 100GB aan MB's om te delen met jouw huishouden. Maar er is meer! We hebben nog meer landen toegevoegd binnen deze bundel, zodat je ook buiten Nederland nog meer gemak van jouw abonnement hebt.

Nu roam je 25 GB in deze landen:

• Verenigde Staten en Canada
  • Turkije
  • Marokko
  • Suriname
  • Caribisch Nederland
  • India
  • Thailand
  • Brazilië
  • Zuid-Afrika
  • Albanië

*Ook als je al SuperUnlimited+ hebt, krijg je deze 5 nieuwe landen er voortaan bij!

Unlimited bellen en sms’en

Goed om te weten: Kies je nu voor een Unlimited bundel? Dan krijg je voortaan standaard de Unlimited minuten/sms erbij. De optie 150 belminuten en sms’jes is niet meer beschikbaar.

Snelheid van de vernieuwde abonnementen

Alle up- en downloadsnelheden van onze abonnementen op een rij:

Type abonnement Downloadsnelheid Uploadsnelheid
SuperUnlimited+ 1000 Mbit/s 200 Mbit/s
SuperUnlimited700 700 Mbit/s 200 Mbit/s
Unlimited400 400 Mbit/s 150 Mbit/s
Unlimited50 50 Mbit/s  20 Mbit/s
Gelimiteerde abonnementen 300 Mbit/s

150 Mbit/s

Veelgestelde vragen

Hoe werkt Unlimited data?

Per dag gebruik je in Nederland zoveel internet als je nodig hebt. Verbruik je meer dan 20 GB in 1 dag? Dan activeer je zo vaak je wilt 2 GB extra. Via sms of gemakkelijk via MijnKPN. Zo internet je meteen weer op volle snelheid.

In welke landen heb ik nu 25 GB?

Dat kon al in de VS/Canada, Turkije, Marokko, Suriname en het Caribisch deel van Nederland. Daaraan zijn nu toegevoegd: India, Thailand, Brazilië, Zuid-Afrika en Albanië. Dit geldt ook als je al SuperUnlimited+ hebt!

Wat als deze 25 GB op zijn?

Als je in de VS/Canada, Turkije, Marokko, Suriname, het Caribisch deel van Nederland, India, Thailand, Brazilië, Zuid-Afrika of Albanië bent en je hebt 25 GB gebruikt, dan koop je via de MijnKPN app gemakkelijk een roaming bundel voor het betreffende land. 

Krijg ik korting als ik gebruik maak van Combivoordeel?

Ja! Heb je meerdere abonnementen bij KPN, dan kan je gebruik maken van onze Combivoordelen. Meer informatie vind je ook op kpn.com/combivoordeel.

Kan ik mijn abonnement aanpassen?

Ja, je kunt één keer per maand je abonnement naar boven of beneden aanpassen. Dit doe je eenvoudig in de MijnKPN-app via de optie ‘Abonnement aanpassen’.

Je kunt daarbij overstappen naar een goedkoper of juist uitgebreider type abonnement, bijvoorbeeld naar een variant met een (grotere) databundel. Deze wijziging is kosteloos.

Dit geldt als je een abonnement uit dit vernieuwde aanbod hebt. Heb je een ouder abonnement, dan kun je niet via de app wisselen naar de nieuwste abonnementsvormen. 

19 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

Wat ik in dit verhaal mis, zijn de prijzen. Zijn de prijzen hoger geworden in vergelijking met de oudere serie abonnementen?  Ik zie dat het goedkoopste abonnement met data (10 GB) nu 19,50 kost en na een eventueel combivoordeel 17,00.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/sim-only/?icid=quicktile2

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 23, 2026

Ik heb gister een nieuwe Sim Only aangevraagd voor mijn verloofde, unlimited 400. Is daar nog wat aan veranderd? Loont het om hem te annuleren en opnieuw aan te vragen? 

(Zo zie je maar dat niet alle medewerkers weten als er iets veranderd)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

@Ik_Combineer 

Dat is maar net wat de prijs daarvoor was gisteren. 

Nu is het : 

Unlimited400

€ 31,50 en met korting (combivoordeel) € 24,00

Je hebt nu wel sowieso unlimited bellen, want 150 minuten is niet meer mogelijk. 

En vermoedelijk krijg jij als KPN-medewerker personeelskorting. Maar dat weet je zelf beter dan ik. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 23, 2026

Alle prijzen zijn hoger (1€ of 0,5€) behalve Unlimited400 en SuperUnlimited met extra tijdelijke korting van 2/3€. Een uitzondering is SuperUnlimited+ met meer landen maar dezelfde prijs

Oude abonnementen

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

Ik vermoedde dat al ​@TDN , maar ik had zo snel daar geen overzicht van. 

@Ik_Combineer 

In jouw situatie is annuleren dan (mogelijk) gunstiger. 

Jasper van KPN
Moderator

Ik heb gister een nieuwe Sim Only aangevraagd voor mijn verloofde, unlimited 400. Is daar nog wat aan veranderd? Loont het om hem te annuleren en opnieuw aan te vragen? 

Went het al een beetje om je ‘verloofde’ te zeggen? 😉

Volgens mij is er bij de Unlimited400 niet veel veranderd, maar je kunt de bevestiging van je verloofde even naast het nieuwe aanbod houden om te kijken of er verschillen tussen zitten die dat de moeite waard maken.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • February 23, 2026

Mooie redenen om mijn abonnement juist niet te verlengen. Ik ben met deze verhoging nog steeds met 600mbit voor 32,50-7,50 klaar. Zit wel iets inflatiecorrectie op maar nog steeds minder als deze prijsverhoging. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • February 23, 2026

Went het al een beetje om je ‘verloofde’ te zeggen? 😉

Volgens mij is er bij de Unlimited400 niet veel veranderd, maar je kunt de bevestiging van je verloofde even naast het nieuwe aanbod houden om te kijken of er verschillen tussen zitten die dat de moeite waard maken.

Nee dat went absoluut niet, binnenkort maar eens trouwen. Gok dat vrouw makkelijker is. 🤗

Heb het nagekeken en wat ik gister heb afgesloten is helemaal prima. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 23, 2026

Is er ook iets veranderd aan de data-only abonnementen met een 097-nummer?

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Op zich mooie verandering binnen de mobiele abonnement, zoals het verhogen van de data bundels bij de vaste bundel abonnementen.

Daarnaast gaat de snelheid van SuperUnlimited omhoog naar 700 Mbps, al was mijn ervaring dat je dit bij de vorige SuperUnlimited dat tot gisteren nog bestond, ook deze snelheid (700 Mbps) met gemak kon behalen, bij goede en gunstige omstandigheden.
De cap (begrenzer) zat er niet echt strak op bij dit abonnement.

Momenteel heb ik het SuperUnlimited Plus abonnement waar geen cap (begrenzer) op zit, en waar dus weinig in veranderd, behalve dat er enkele landen bij komen buiten de EU.
Ik heb daar nog de extra korting van 2,50 euro op, buiten de combivoordeel van 7,50 euro.

Ik behaal met het SuperUnlimited Plus abonnement snelheden tot wel 1100 Mbps, als ik in de buurt ben van een KPN zendmast waarop ook de snelle 5G band 78 actief (3500 Mhz) is.

Voor mij dus geen reden om te veranderen, ook nu ik kan verlengen.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Goed om te weten: Ook bij bestaande SuperUnlimited+ abonnementen krijg je voortaan de 5 nieuw toegevoegde landen erbij! Daarvoor hoef je niet apart te verlengen.

En wat de prijzen betreft: de actuele prijzen vind je inderdaad op onze site. Dit topic gaat vooral om de inhoud van de vernieuwde mobiele abonnementen.

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Alexandra van KPN 

Dank voor je snelle antwoord terug.
Ik ben gelijk gaan kijken in de Mijn KPN app, en daar staan inderdaad de nieuwe bijgevoegde landen buiten de EU vermeld.

Dus je hebt volkomen gelijk, dat ik niet hoef te verlengen en dat mijn SuperUnlimited Plus abonnement vandaag is geüpdatet naar de nieuwste versie, met meer landen buiten de EU.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

Is er ook iets veranderd aan de data-only abonnementen met een 097-nummer?

Daar lijkt het niet op. Ze zijn hier in fit topic ook niet genoemd. 

Ik zie nog steeds een mogelijkheid voor (na verdubbeling) twee GB voor vijf euro en een Unlimited 50 voor twintig euro. 

https://www.kpn.com/shop/mobiel/data-only

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • February 23, 2026

Op 4 februari hebben mijn vrouw en ik een contractverlenging gedaan naar, KPN 15 GB en onbeperkt bellen/sms met combivoordeel 🫣

Over 2 jaar maar weer eens kijken. 🤷🏼‍♂️

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

Net op tijd ​@RonaldM01 , dan betaal je nog net de oude (lagere) prijs. Maar je hebt nu wel vijf extra landen erbij waar je jullie abonnementen kunt gebruiken. 

PPT
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 24, 2026

Ik heb nu voor €27.45 een unlimited50 +150 bel abonnement tot eind april 2027. Het lijkt erop dat ik deze keer wél goed gekozen heb met het kiezen van een 2 jarig abonnement. Bij het kiezen van 1 jaar zou mijn abonnement al €1 duurder starten en bij verlengen €28 gaan kosten over enkele maanden. 

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • February 24, 2026

Ga september 1 jaar mobiel en internet/tv/bellen 1 jr naar andere provider en dan na 1jr weer terug. Dan krijg je betere aanbiedingen dan continu bij KPN of andere providers vaste klant blijven. Vaste klanten vinden ze niet belangrijk wel nieuwe. Ga vanaf nu weer iedere jaar overstappen. Of KPN moet goede aanbieding doen voor verlening 1 of 2 jaar,
Dit doe ik al jaren ook voor energie contracten. 

Al 10 jaar Thaise prepaid card goedkoper 89 bath 1 week of 150 bath 2 weken betaal ik iedere jaar voor meerdere vakanties Thailand en activeer voor 1 of 2 weken na landing kijk wat ze aanbieden en heb ik onbeperkt internet. Goedkoper dan dure KPN Super Unlimited abonnement je met abo van KPN ook in Thailand kunt internetten en bellen…..🤣 

• February 25, 2026

Jammer van 0 naar 10 Gb geen tussenstap er wordt totaal geen rekening gehouden met de klein verbruiker.

Dat zou 20 Gb worden voor € 17,00 nee ik blijf waar ik zit. 5 Gb is meer dan genoeg zelf 3 Gb zou voldoen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Slimmerik
  • February 26, 2026

Jammer van 0 naar 10 Gb geen tussenstap er wordt totaal geen rekening gehouden met de klein verbruiker.

Dat zou 20 Gb worden voor € 17,00 nee ik blijf waar ik zit. 5 Gb is meer dan genoeg zelf 3 Gb zou voldoen.

Dar ben ik wel met je eens. Ik heb een black friday deal met 12+3gb en dat verdubbelde nog eens met combivoordeel.

Ik deel ook nog eens data met min vader en dan nog gebruik ik amper 6GB. Ik configureer dat ik geen apps of software binnenhaal over 5G. En streamen over 5G doe ik ook niet. Een beetje data over mijn Multisim stelt ook weinig voor.

Ach ja, een eerste wereld probleem. Wel tevreden over het netwerk dus ik kijk op het einde van dit jaar of ik verleng of mijn abonnement onder dit contract laat doorlopen.