Skip to main content
Beantwoord

Wegvallend mobiel internet overal waar ik kom

• March 14, 2025
  • 6 reacties
  • 106 keer bekeken

Het enige internet wat ik heb is mobiel internet. Thuis gaat de telefoon op hotspot en daar werkte mijn tv ( NLziet en Netflix ) en mijn chromebook prima op! Dat ging met de simkaart van de concurrent zonder problemen. Zo heb ik overal waar ik ben, internet.

Mijn Oppo A58 telefoon met dubbele simkaart is nog geen 2 jaar oud, en alle updates worden altijd zo snel en secuur mogelijk gedaan.

Vanaf het begin van de telefoon zat er een simkaart van een concurrent in.

8 maanden geleden ben ik overgestapt op KPN. 2 maanden lang heb ik beide simkaarten langs elkaar in de Oppo in gebruik gehad.

In die eerste twee maanden met 2 simkaarten viel het me al op, als ik het internet ( simkaart KPN) gebruikte voor de tv, laptop of Spotify op de telefoon het mobiele internet er gewoon plotseling mee kapt!

Laptop stopt er mee, Spotify valt stil en Netflix film gaat staan bufferen… geen verbinding!

Snel kwam ik er achter dat ik dan op mijn telefoon even de mobiele data uit/ aan zet, het direct weer werkt. Dit is élke dag een keer of 30 zo. Daar wordt je gestoord van natuurlijk!

In de tijd dat ik nog 2 maanden bij mijn oude provider zat heb ik constant, tot het laatste toe het mobiele internet van de concurrent gebruikt, totdat het abonnement daadwerkelijk stopte.

Toen was ik weer aangewezen op KPN,immers het abonnement was al ingegaan.

En begon het uitvallen van internet weer! Mijn telefoon heeft bijna altijd volle bak bereik, het gebeurd altijd en overal, het maakt niet uit waar ik ben met de telefoon. Ik mag wel de conclusie trekken dat het niet aan mijn telefoon ligt. Die is nog geen twee jaar oud, helemaal absoluut up to date, volle bak bereik en met een simkaart van de concurrent is er niks aan de hand! Het maakt ook niet uit of ik de simkaart in een sim 1 of 2 houdertje plaats, het probleem blijft.

Toch lees ik meer van dit soort klachten. Ik heb de klantenservice al gebeld maar die blijft maar hameren op udates en telefoon herstarten. Telefoon is up tot date, en herstarten doe ik regelmatig. Dus daar kom ik niet verder mee.

Nog een maand of 4 zit ik aan mijn contract vast. Mocht dit voor die tijd niet opgelost zijn stap ik weer terug over naar mijn vorige provider.

Wie weet hier een nuttige oplossing voor?

Beste antwoord door Pieter van Ieperen

Ga in de telefoon naar de APN instellingen en zet het APN-protocol op alleen IPv4, dus zet IPv6 UIT.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • March 14, 2025

Het kan zijn dat je kpn simkaart kapot is. Je kunt gratis een nieuwe simkaart aanvragen of naar een kpn winkel gaan om een nieuwe simkaart te vragen. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Wegvallend mobiel internet. Welkom op de KPN Community! Al ben je hier niet om te keuvelen, maar om een serieuze zaak te bespreken. En dat is je mobiele internetverbinding. Vervelend dat deze niet continu een stabiele verbinding kan leveren. 

Ik neem even aan dat je een Unlimited abonnement hebt en dat je nog niet aan de 20GB daglimiet zit. Want dan is het logisch dat je snelheid naar beneden keldert. Maar dan zou de snelheid niet hersteld zijn nadat je mobiele data uit en aan zet. Dus het blijft nog even een mysterie wat de reden is van deze instabiliteit. 

Wat ik je allereerst wil adviseren is om de netwerkinstellingen te resetten in je toestel. Houd er dan ook rekening mee dat je weer opnieuw moet verbinden met je Wifi en bluetooth apparaten. Met zo'n reset worden de APN instellingen ook weer goed in je toestel gezet, dus dat wil wel eens helpen. Deze instructie legt uit hoe je dat doet. 

Als dat niet helpt, dan raad ik je aan om contact op te nemen met onze helpdesk. Zij kunnen een ticket voor je aanmaken bij onze Technische Dienst en die kunnen het dan onderzoeken voor je. Als je dan een viertal voorbeelden (datum, tijdstip, locatie) bij de hand hebt, kunnen ze die gelijk in de ticket zetten. Hiervoor kan je het beste een belafspraak maken. We bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Hallo Arjan,

Inmiddels heb ik precies opgevolgd wat je als eventuele oplossing hebt aangedragen.

Ook heeft de helpdesk mij terug gebeld en heeft een enorm vriendelijke dame nogmaals naar mijn verhaal geluisterd en eventuele oplossingen aangedragen.

Ze heeft me geadviseerd ( mocht het niet lukken ) om langs een KPN winkel te gaan.

Inmiddels werkte alle adviezen niet, dus ben ik langs een KPN winkel gegaan.

De conclusie was dat mijn telefoon prima was, niet te oud, ook up to date,  ook stonden alle instellingen goed.

Het bereik en dekkingsgebied waren dik in orde.

Door mijn data limiet was ik nog lang niet heen, het probleem begint in de vroege ochtend al….

Heel de dag moet ik schakelen: data uit, data weer aan… en dan gaat ie weer!

Om toch iets te doen heb ik een splinternieuwe simkaart gekregen.

Maar het probleem blijft.

KPN, enorm bedankt voor alle moeite. Ik ben er wel klaar mee.

Over een paar maandjes loopt mijn contract gelukkig weer af, dan ga ik weer snel terug naar mijn oude provider waarbij ik 17 jaar zonder problemen heb gezeten.

Ik dacht bij KPN nóg beter te zitten, maar helaas….

Verder hoef ik ook niet meer benaderd te worden met “oplossingen”.

Tóch bedankt.

Forum|alt.badge.img+3

Ga in de telefoon naar de APN instellingen en zet het APN-protocol op alleen IPv4, dus zet IPv6 UIT.

Pieter, dankjewel voor je antwoord.

Natuurlijk heb ik dit als laatste strohalm aangegrepen, voordat ik met liefde van KPN af wilde.

Of het toeval is of niet, vandaag enorm weinig last gehad. Ik kijk komende dagen nog even aan of dit zo blijft, opgelost is, of toeval was….

Tot nu toe is dit het meest concrete en waardevolle antwoord wat ik heb gekregen.

Of het probleem opgelost is? Ik hou je op de hoogte! Dankjewel!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Dank je voor de terugkoppeling ​@Wegvallend mobiel internet wat je allemaal al geprobeerd hebt en wat geen oplossing bood. Ik zal je zeker ook niet meer vermoeien met eventuele dingen die je zou kunnen proberen, maar ik vind wel dat er nog wat beter naar gekeken kan worden. En dan bedoel ik vanuit ons. Je geeft aan dat je de afgelopen dagen geen problemen meer hebt, maar mochten die weer terugkomen, neem dan toch weer contact met ons op. En dring er dan op aan dat er een ticket wordt aangemaakt voor de Technische Dienst. Zij kunnen dit veel dieper met je uitspitten en voor je onderzoeken. 

Maar ja, laten we hopen dat dat niet nodig is :) En dat je vanaf nu gewoon fijn en snel internet blijft houden!