Skip to main content
Antwoord

Welke APN instelling voor Kidswatch? Kan locatie niet zien buiten eigen wifi

• September 11, 2025
  • 10 reacties
  • 121 keer bekeken

Hallo,

ik zie dat dit forum vol staat met vragen over de apn setting voor een kidswatch. Ik heb dit probleem ook.

Het horloge kan bellen en sms’en, maar zodra het buiten ons wifi netwerk is kan ik de locatie niet meer zien. Onze dochter kan ons dus wel bellen en gebeld worden maar via setracker2 app kan ik niet zien waar ze is. Internet/data doet het niet buiten ons wifi.

Nu lees ik tal van berichten over een apn setting die aan jullie kant goed gezet moet worden. Kan dit voor mij ook gedaan worden.

betreffende tel en Sim nummer staan in mijn profiel onder persoonlijke opmerkingen.

Daarnaast klopt de locatie totaal niet als het horloge deze laat zien via ons wifi netwerk. Dat deed het vorige horloge ook, denk dat onze wifi installatie een totaal verkeerde locatie in het systeem heeft.

ik hoor het graag.

alvast bedankt 

mvg Dennis

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@DWillem, welkom allereerst bij onze community. 

Ik kan me goed voorstellen dat je juist voor deze functie die watch hebt gekocht. Het goede nieuws is dat de horloge wel verbinding heeft met het netwerk, als ik het goed begrijp kan er wel gebeld worden buiten wifi om. 

Over het algemeen zijn dit de APN instellingen die je nodig hebt, het kan per merk verschillen hoe je ze instelt. Heb je deze ook geprobeerd? Heb je anders ook screenshots van wat er wordt gevraagd bij de instellingen van de watch? 

Bij APN-protocol, vink IPv4/IPv6 aan. Desnoods alleen IPv4

Bij APN-roamingprotocol, vink IPv4/IPv6 aan. Desnoods alleen IPv4

Bij Verificatietype, vink Geen aan.

Bij MCC, voer 204 in.

Bij MNC, voer 08 in.

Bij Poort, voer niets in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

Bij APN, voer internet in.

Bij Proxy, voer niets in.

10 reacties

• September 11, 2025

Heeft het ding wel GPS? En staat dat aan? Welk merk/type gaat het om?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 11, 2025

Protectly smartwatch

Gps zou hij wel moeten hebben. Maar is niet alleen gps, alles wat data verbruikt doet het niet meer wanner ze van de wifi af is.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 14, 2025

Hi ​@DWillem, welkom allereerst bij onze community. 

Ik kan me goed voorstellen dat je juist voor deze functie die watch hebt gekocht. Het goede nieuws is dat de horloge wel verbinding heeft met het netwerk, als ik het goed begrijp kan er wel gebeld worden buiten wifi om. 

Over het algemeen zijn dit de APN instellingen die je nodig hebt, het kan per merk verschillen hoe je ze instelt. Heb je deze ook geprobeerd? Heb je anders ook screenshots van wat er wordt gevraagd bij de instellingen van de watch? 

Bij APN-protocol, vink IPv4/IPv6 aan. Desnoods alleen IPv4

Bij APN-roamingprotocol, vink IPv4/IPv6 aan. Desnoods alleen IPv4

Bij Verificatietype, vink Geen aan.

Bij MCC, voer 204 in.

Bij MNC, voer 08 in.

Bij Poort, voer niets in.

Bij Gebruikersnaam, voer niets in.

Bij Wachtwoord, voer niets in.

Bij APN, voer internet in.

Bij Proxy, voer niets in.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 14, 2025

Hi Alex,

Dank voor je reactie. Het horloge komt met een 10tal vooringestelde apn settings, waaronder 3 voor kpn (incl die jij voorstelt).

ik heb ze nu allemaal verwijderd en handmatig één aangemaakt, met de volgende settings (zie screenshots). Werkt nog steeds niet 😔

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • September 15, 2025

Kun je bij APN-type dit invullen?

default,supl

De rest weglaten. 

Werkt de simkaart in een normaal toestel wel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 15, 2025

Hoi Neville,

heb het aangepast, maar helaas geen verandering.

Sim heeft het wel gedaan in een vorige kidswatch, dus daar kan het mijns inziens niet aan liggen. Heb hem echter niet recent in een gewone telefoon geprobeerd.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • September 15, 2025

Hey ​@DWillem 

Jammer.🙁 Het enige waar ik nu nog aan kan denken is om apn-protocol en APN-roamingprotocol op IPv4 te zetten.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • September 19, 2025

@DWillem, heb je nog de kans gehad om dit op IPv4 te zetten? Als dezelfde sim in een ander toestel wél werkt en ook in een oudere Kids watch verwacht ik ook niet dat het aan de simkaart ligt. Maar probeer het toch ook in een ander toestel zodat we dit zeker weten. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 7, 2025

Hallo allemaal,

beetje bij ingeschoten om hier nog antwoord te geven. Sorry

het werkt nu maar ik weet niet hoe. Na de laatste tips werkte het nog steeds niet en had ik het opgegeven.

Een paar dagen later ging mijn dochter logeren aan de andere kant van het land, en daar werkte alles wel.

Bij terugkomst thuis werkt het nu ook. Zeg het maar…

In ieder geval bedankt allemaal.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • October 8, 2025

Nou, zeg het maar inderdaad hehe. Ik kan het ook niet plaatsen. Misschien datd ie horloge wat trager was met het verwerken van aanpassingen? 

Hoe dan ook, ik ben blij dat het nu werkt, dankjewel voor de terugkoppeling hier.