Skip to main content

Goedemorgen,

 

Wij vertrekken binnenkort voor een reis naar Maleisië, Singapore en Indonesië. Vraag 1: moet ik voor elk land apart een bundel aanschaffen? En vraag 2: onze zoon zit al in Singapore, heeft in Nederland een bundel voor Singapore aangeschaft, maar het werkt niet. Alle opties die hier vermeld staan geprobeerd, maar geen data verkeer mogelijk. Hoe kan ik zeker weten dat het bij mij wel gaat werken? 1 keer €29,95 weggooien is al niet leuk, maar 2 of meer keren weiger ik pertinent..

Hallo @Alniflo ,

Je hebt minimaal twee bundels nodig. Indonesië is een voordeelland, Maleisië en Singapore zijn supervoordeellanden. 
 

Hier kun je de bundels terugvinden en bestellen:

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland.htm

Tips voor goed bereik in het buitenland

Als het ene netwerk niet goed (genoeg) werkt, kun je handmatig een ander netwerk kiezen in de instellingen van je toestel. Dat kan verschil maken. Net als in Nederland heeft provider A op bepaalde locaties beter bereik dan provider B of andersom. Handmatig een ander netwerk selecteren doe je als volgt:

 

Verder is dit belangrijke informatie: 

Tarieven voor roaming buiten de EU

Buiten de EU gelden er andere tarieven en de kosten kunnen aardig oplopen. Per land en per provider verschilt wat je betaalt per MB, je kunt de tarieven voor jouw bestemming op onze site opzoeken.
Wettelijk is er bepaald dat er een limiet van €50,- exclusief BTW geldt, dit is €60,50 inclusief BTW. Bij 80% en 100% verbruik van dit limiet ontvang je een waarschuwing per SMS. Bij 100% verbruik van het limiet wordt het internet automatisch geblokkeerd. Deze blokkade geldt per factuurperiode en de factuurperiode verschilt per klant.

Check de maandelijkse factuur om na te gaan wat jouw factuurperiode is. Een verblijf buiten de EU of in een grensgebied kan over 2 factuurperiodes gaan, waardoor er tweemaal €60,50 = €121,- berekend kan worden op 1 factuur. 

 

Beschermingslimiet aanpassen

Wil je de beschermingslimiet verlagen naar 0 euro, dan kan dat: SMS bescherming aan naar 1266

Je zet hiermee de limiet op 0,- en je kunt dan dus geen gebruik maken van mobiel internet buiten de EU, totdat je de limiet zelf weer aan zet (bescherming uit naar 1266) of een voordelige Extra buitenlandbundel activeert. 

 


Hallo Noordzee,

 

Hartelijk dank voor de snelle reactie.  De tip voor het handmatig kiezen van een ander netwerk was al bekend, en heeft dus geen oplossing geboden. Maar mocht ik - ondanks dat ik niet zeker weet of het gaat werken - kiezen voor een buitenland bundel, dan weet ik nu welke ik moet kiezen😄


Reageer