Skip to main content

Hallo,

Ik ga binnenkort op reis naar Hong Kong en China. Kan ik dan voor Hong Kong gebruikmaken van de China bundel of heb ik daar een aparte bundel voor nodig?

Mvg

Johan

Zowel China als Hong Kong zijn Supervoordeelland buiten de EU

Zie → Internetten, bellen en sms'en buiten de EU, overal ter wereld | KPN.com

Een internet/bel/sms bundel aangeschaft voor China kan je dus ook in Hong Kong gebruiken.


Ik heb hier mijn sterke twijfels over.

  • Als waar is wat je schrijft, waarom is er dan een aparte bundel voor Hong Kong?
  • Heb je hier zelf ervaring mee?
  • Vorig jaar heb ik veel gedoe (en compensatie van KPN gekregen) hierover gehad met bundels in Afrika en Dubai omdat de communicatie hierover zowel op de website als in SMS berichten niet bleken te kloppen en mij dit veel extra geld en ergernis kostte.

Ik zie wat je bedoelt. Bij Hong Kong staat nog een extra (alleen data) bundel en bij China staat die niet.

Dat verschil heb ik bij andere (super)voordeellanden ook wel gezien. Het ene land wel en het andere niet. Hoe dat zit moet een KPN moderator verklaren, maar de twee andere bundels (data/bellen/sms) gekocht voor China zijn hetzelfde als die voor Hong Kong.

 


Hi @jvdstoel en @RBxx,

Het klopt dat deze data voordeelbundel niet in alle landen beschikbaar is. De exacte reden daarvan wordt ook niet aan ons moderators prijsgegeven, dus ik zal het ‘waarom’ helaas niet kunnen beantwoorden.

Wel kan je de  Super Voordeel bundels in beide landen gebruiken, ik hoop dus dat ik je daarmee gerust heb weten te stellen 🙂


Beste Maja,

Dus als ik het goed begrijp hoef ik slechts 1 voordeelbundel te kopen die ik in zowel China als Hongkong kan gebruiken. Kun je dit nog even bevestigen?

 

Alvast bedankt!

Johan


Yes, de ‘super voordeel’ bundels zijn zowel in China als in Hong Kong geldig!


Top, bedankt!

Gr. Johan