Skip to main content

Hi,

Ik vraag me af waarom als ik bel ik niet gebruik kan maken van VoLTE.

Als ik de codeĀ  *#*#4636#*#* gebruik Dan staater bij IMS status dat het niet beschikbaar is. Ook tokens het bellen heb ik geen internet. Ik heb een abonnement van KPN met de nieuwe sim kaart.

Is het mogelijk on dit in te schakelen?Ā Ā 

Hallo @KaivtĀ 

Ā 

Volgens Asus zelf zou je dat in de instellingen aan moeten kunnen zetten bij sommige modellen, lukt dat op die telefoon ook?:

* Please notice that this function is only available in some models.Ā 

Please follow the steps below to confirm if VoLTE function is enabled on your phone:

1. Go toĀ gSettings]
2. ChooseĀ rNetwork & internet]Ā 
3. ChooseĀ sMobile network]Ā 
4. ChooseĀ  SIM 1]Ā 
5. EnableĀ eVolte]Ā to use Volte service and selectĀ ePerferred network type]Ā include 4G, then checkĀ cSIM 2]Ā same as this setting.
Ā 

Bron: https://www.asus.com/support/FAQ/1047568


Ā 

HalloĀ @KaivtĀ 

Ā 

Volgens Asus zelf zou je dat in de instellingen aan moeten kunnen zetten bij sommige modellen, lukt dat op die telefoon ook?:

* Please notice that this function is only available in some models.Ā 

Please follow the steps below to confirm if VoLTE function is enabled on your phone:

1. Go toĀ oSettings]
2. ChooseĀ sNetwork & internet]Ā 
3. ChooseĀ  Mobile network]Ā 
4. ChooseĀ eSIM 1]Ā 
5. EnableĀ bVolte]Ā to use Volte service and selectĀ ePerferred network type]Ā include 4G, then checkĀ nSIM 2]Ā same as this setting.
Ā 

Bron: https://www.asus.com/support/FAQ/1047568

HoiĀ @GeSpĀ 

Dank u dit heeft het probleem opgelost. Ik vind het wel raar want ik heb er eerder naar gezocht en kon het niet vinden. Het bellen en internetten werkt nu ook weer.Ā 

Sim van TMobile in het toestel gezet en alles deed het daar na.


Hoi @KaivtĀ 

Ā 

Mooi dat het werkt.

Het kan best zo zijn dat het eerder niet mogelijk was en er onlangs een update geweest is waardoor die optie nu wel beschikbaar is, zoiets las ik ook op het Asus forum, de VoLTE update voor de Rog 3 was er eerder dan voor de Rog 6.


Ā 

HoiĀ @KaivtĀ 

Ā 

Mooi dat het werkt.

Het kan best zo zijn dat het eerder niet mogelijk was en er onlangs een update geweest is waardoor die optie nu wel beschikbaar is, zoiets las ik ook op het Asus forum, de VoLTE update voor de Rog 3 was er eerder dan voor de Rog 6.

Hai, Hmm ik heb Niks van een update gemerkt of was dat een sim update?

Ā 


HiĀ @GeSpĀ .

Ik heb toch weer dat de VoLTE weer weg valtĀ 

Kan het aan de sim kaart liggen?

Hoe ik het nu oplos is door de sim uit de telefoon te halen en dan er weer in.