Skip to main content

Geachte,

 

ben nu prive klant bij KPN voor mijn mobiel nummer.  Ik heb een nieuwe baan en mijn werkgever wil mijn telefoonrekening betalen.  Ik wil dus mijn huidige nummer meenemen naar nieuwe provider.  Moet hiervoor een zgn portering aanvragen bij KPN.  Medewerker van KPN zegt dat de nieuwe aanbieder de portering moet aanvragen.  Mijn nieuwe provider( T-mobile) zegt dat KPN dit moet doen.

Wat is waar ?  en wie moet wat doen ?

 

Bvd voor reactie !

 

Het geen jij wilt doen heet ook wel nummerbehoud. Nummerbehoud werkt in principe overal het zelfde en kan alleen door de nieuwe provider in gang worden gezet. Voor Odido geldt dat als je van {willekeurige-provider} naar Odido wilt overstappen dan is de volgende stappenplan van toepassing.

 


Persoonlijk zou ik nooit mijn privé nummer, waar allerlei dingen aan gekoppeld zijn als DigiD enzo, overdragen “aan een ander”. Ook al blijf jij dat nummer gebruiken.

Ik zou dan iets regelen in mijn contract dat het maandelijkse bedrag, meestal vast bedrag, bijgerekend wordt in het salaris.

Verder neem ik aan dat ie alleen het deel abonnement wil betalen en niet het deel afbetaling telefoon.

Voordelen t.o.v. je vaste contract met kpn raak je ook kwijt als gratis pluspakket (of espn pakket bij oude abonnementen). Tenzij er nog andere kpn mobiele abonnementen op je adres zijn.