Bij verschillende providers is het mogelijk gebruik te maken van Wifi bellen. Dit zorgt er voor dat als je weinig tot geen ontvangst hebt in bijvoorbeeld goed geïsoleerde gebouwen toch kan bellen en gebeld worden.
Je zou toch in deze tijd verwachten dat dit mogelijk is zonder beperkingen? Helaas is het bij KPN niet mogelijk met alle toestellen die de optie Wifi bellen aan boord hebben gebruik te maken van Wifi bellen.
De lijst in de volgende link is beperkt en al meer dan een jaar oud: https://www.kpn.com/beleef/mobiel/mobiel-bellen-via-wifi-van-kpn.htm
Als ik een SIM van een andere provider in mijn toestel plaats werkt Wifi bellen perfect. Dus mijn Nokia 8.1 is geschikt voor Wifi bellen. Waarom dan niet bij KPN?
Je zou bij KPN als groene provider en zeer goed netwerk verwachten dat ze meer moeite doen om toestellen toe te laten op het netwerk.
Bij navraag aan de servicedesk ben ik niet verder gekomen dan de lijst in de gaten te houden en het niet anders is op dit moment met de ondersteunde toestellen.
Een andere optie is een ander toestel maar ik wil geen ander toestel kopen want ben tevreden met mijn Android One toestel op Android 10 zonder bloatware die de voorkeurstoestellen van KPN zoals Samsung wel bevatten. Of een veel te dure Iphone.
Ik zou het geen probleem vinden mee te doen aan een Béta programma om te ervaren hoe Wifi bellen is op het KPN netwerk. Werkt er iets niet goed, dan is dat mijn keuze en probleem om het op te lossen. (wat niet meer is dan Wifi bellen uit te vinken)
Een andere oplossing is naar een andere provider…