Skip to main content
Beantwoord

Wifi en mobiele netwerken uit op telefoon maar toch meldingen van apps

• March 30, 2025
  • 4 reacties
  • 100 keer bekeken

Iemand die dit herkent? Mijn wifi en mobiele gegevens staan altijd uit  snachts, maar sinds een week of 2 krijg ik wel meldingen binnen van bv messenger of instagram???? Daarbij loopt mijn telefoon ook voor meer dan de helft leeg. Het "toeval " wil wel dat ik dit probleem ervaar sinds mijn mobiele abonnement is  verlengt,  maar dit kan er toch niks mee te maken hebben lijkt mij? Ik heb een sim only abonnement en ern Samsung a51 telefoon 

Beste antwoord door Bebe01

Ik zette specifiek wifi en mobiele netwerk uit, vliegtuig stand wil ik niet omdat ik dan ook niet gebeld kan worden.  Ik heb inmiddels een nieuw toestel aangeschaft( a55),  was eigenlijk  ook wel  nodig na 4 jaar ....met 't nwe toestel vannacht geen rare verbindingen gehad met deze zelfde instellingen 🤞. Wat nog wel "overblijft " is een WhatsApp dingetje ,ik kan geen ( alleen maar 4 stuks) albums meer selecteren als ik vanuit een app een foto wil selecteren  , dit heb ik bij meerdere mensen gezien (toevallig ook bij samsung toestellen) ik moet nu de foto's vanuit mijn albums uit de galerie selecteren,  best omslachtig.  Suggesties hierin toevallig?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Bebe01. Welkom op de KPN Community! Wat een vreemde kwestie heb je bij de hand. Zonder verbinding zou het toestel geen data moeten binnenhalen in ieder geval. Je krijgt meldingen van nieuwe berichten en dergelijke? 

Het kan in ieder geval niet liggen aan je nieuwe abonnement. Vanaf netwerkkant kunnen wij niets wijzigen aan je toestelinstellingen of deze overrulen. Dus als jij je toestel op vliegtuigstand zet, dan zijn alle verbindingen verbroken. Zet je je toestel op deze stand? Of zet je specifiek Wifi en Mobiele gegevens uit? In het tweede geval, kun je eens specifiek uitleggen welke instelling je wijzigt voor het uitzetten van mobiele gegevens? 

Ik weet niet of het zin heeft, maar je kunt ook de netwerkinstellingen resetten in je Samsung. Misschien heeft dat nog een positief effect. Ik hoor graag weer van je! 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • April 1, 2025

Ik zette specifiek wifi en mobiele netwerk uit, vliegtuig stand wil ik niet omdat ik dan ook niet gebeld kan worden.  Ik heb inmiddels een nieuw toestel aangeschaft( a55),  was eigenlijk  ook wel  nodig na 4 jaar ....met 't nwe toestel vannacht geen rare verbindingen gehad met deze zelfde instellingen 🤞. Wat nog wel "overblijft " is een WhatsApp dingetje ,ik kan geen ( alleen maar 4 stuks) albums meer selecteren als ik vanuit een app een foto wil selecteren  , dit heb ik bij meerdere mensen gezien (toevallig ook bij samsung toestellen) ik moet nu de foto's vanuit mijn albums uit de galerie selecteren,  best omslachtig.  Suggesties hierin toevallig?

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Een nieuw toestel is altijd wel weer fijn. Dat werkt wel lekker snel, heb je geen vage storingen meer en kun je weer een flinke tijd vooruit 🙂 En mooi dat het met dezelfde instellingen nu wel goed werkt. 

Wat betreft je andere vraag over Whatsapp en foto's delen, heb ik helaas niet echt een antwoord. Dat is meer specifiek een Whatsapp of Samsung dingetje denk ik. Misschien dat je op het Tweakers forum nog nog je vraag kan neerzetten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • April 3, 2025

Hmm. Als ik in WhatsApp op de paperclip druk en bij 'recent' op meer weergeven druk snap ik ook niet hoe de fotoalbums zijn te benaderen. 

WhatsApp rariteit dus.