Skip to main content

Hallo KPN,

Ik heb gister een nieuw SuperUnlimited abonnement afgesloten met 75gb data in de EU. 
Ik heb van u daarop een bevestigingsmail ontvangen, o.v.v mijn 06 nummer, met daarin een opsomming van combi voordelen, hierin staat:
Dubbel zoveel MB's (en minuten)
Omdat je producten combineert, verdubbelen wij je MB's iedere maand. Zo geniet je iedere maand van extra MB's in heel de EU.
Heb je een mobiel abonnement die voor oktober 2019 is besteld? Dan verdubbelen we ook jouw minuten en sms'jes.

Ik heb vandaag KPN servicedesk gebeld of zij kunnen bevestigen dat ik 150 gb data in de EU heb, de servicedesk medewerker moest erg zoeken en zei uiteindelijk dat dit inderdaad zo is. (call 22-02 12:08) dus dat is goed nieuws.

Ik wil dit graag op schrift / per mail bevestigd hebben i.r.t. mijn persoonlijke situatie en contract, kunt u dat verzorgen?

 

Kunt u volledigheidshalve daarbij ook bevestigen dat de tekst op deze pagina: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm te weten “Extra GB's bij Unlimited Data
Je kunt tot 50 GB roamen in de EU als je Unlimited Data hebt.

niet van toepassing is op het SuperUnlimeted contract wat wij met elkaar gesloten hebben?

 

 

mvg

Anton van B.

 

Volgens mij klopt dat niet.
Het combivoordeel "dubbele MB's" geldt alleen voor de abonnementen met vaste maandbundel (6GB of 12GB), niet voor de EU bundel van Unlimited. Je zal het dus moeten doen met 75 GB.


hoi Ruud,

dank voor je feedback, ik zie die voorwaarde nergens staan en ik heb een mail gehad van KPN n.a.v. het nieuwe contract waarin staat dat ik de verdubbeling krijg.

Dus dit is eigenlijk onomstotelijk. maar ik wil dit graag nog even bevestigd zien door een medewerker van KPN zodat ik straks niet in het buitenland merk als dit onverhoopt niet is doorgevoerd.

 

 


Hoi @Anton v B. 

Wat mede forumlid @RBxx al aangaf klopt helemaal.
Bij een unlimited mobiel abonnement wordt de EU bundel voor in het buitenland niet verdubbeld.
De verdubbel van de data bundels gelden alleen, bij de mobiele abonnementen van 3 GB, 6 GB en 12 GB aan data, deze worden verdubbeld naar respectievelijk 6 GB, 12 GB en 24 GB als je gebruik mag maken van de KPN Combivoordelen.

Dit is ook exact waar het bericht in je mailbox naar verwijst, dit geldt dus niet voor de nieuwe unlimited abonnementen van KPN, anders zou dat er wel duidelijk bij vermeld worden.

 

Unlimited Data in het buitenland

In de EU krijg je tot 75 GB data per maand. Dit is afhankelijk van het Unlimited abonnement dat je kiest. Gebruik je abonnement met onbeperkt internet op reis, net zoals je thuis doet.

  • Unlimited 50 = 40 GB binnen de EU
  • Unlimited 300 = 50 GB binnen de EU
  • Super Unlimited = 75 GB binnen de EU

 

Wordt de dagbundel van mijn unlimited abonnement ook verdubbeld?

De dagbundel van 20 GB blijft hetzelfde. Gebruik je meer dan 20 GB in 1 dag? Dan kun je zo vaak je wilt 2 GB extra activeren via sms of MijnKPN om weer op volle snelheid te internetten. Zo kom je nooit zonder data te zitten.

 

Kan ik binnen de EU ook meer data gebruiken?

Binnen de EU blijft het verbruik maximaal 75 GB per maand, afhankelijk welke unlimited mobiel abonnement je bij KPN afneemt.


Unlimited50 Unlimited300 SuperUnlimited
Tot maximaal 50 Mbit/s Tot maximaal 300 Mbit/s Tot maximaal 600 Mbit/s
20GB per dag 20GB per dag 20GB per dag
40GB per maand in de EU 50GB per maand in de EU 75GB per maand in de EU
Deel maandelijks tot 40GB Deel maandelijks tot 50GB Deel maandelijks tot 75GB

 


Ha @Anton v B., ook nog even vanuit mij dan: het klopt wat hierboven gezegd wordt. De 75 GB wordt níet verdubbeld. Mijn excuses dat je verkeerde informatie hebt gekregen!


Hallo @Marcia van KPN,

 

Dank voor je reactie.
Waar kan ik terug vinden dat KPN bepaalde GSM abonnementen uitsluit van combi voordeel dubbele data?

Ik heb echt gezocht op de website, maar ik vind het nergens, sterker, ik heb alleen bevestigingen gevonden dat er geen onderscheid gemaakt wordt in abonnementen en dat uw collega aan de telefoon het bij het rechte eind had, nl. dat ook bij de unlimited abonnementen de data in de eu verdubbeld wordt.

De abonnementsnaam is dan wel unlimited, maar het is niet unlimited, het is beperkt tot in mijn geval 75 gb in de eu en het combi voordeel dubbele data heeft ook betrekking op de data in de eu.

 

hieronder een opsomming van de resultaten van mijn onderzoek:

  • ik heb een bevestigingsmail ontvangen waarin staat dat de data verdubbeld wordt
    • mijn naam en 06 nummer staan in de e-mail, de mail is dus specifiek aan mij gericht
    • als de inhoud van de mail generiek is, zou er een disclaimer of verwijzing naar de voorwaarden moeten staan, dat staat er niet
    • zie afbeelding in mijn comment van 23-02

       

  • je collega aan de telefoon bevestigde dat dit ook geldt op het unlimited abonnement wat ik heb (call op 22-02 12:08, kunt u wellicht herleiden wie ik gesproken heb)
     
  • op de website staat op https://www.kpn.com/combivoordeel wel een voorwaarde t.a.v de korting, wat bevestigd dat een voorwaarde er direct bij vermeld wordt, er staat geen voorwaarde bij de dubbele data
     

     

  • in de algemene voorwaarden wordt ook geen voorwaarde of beperking vermeld t.a.v. de dubbele data: https://www.kpn.com/algemene-voorwaarden/prive/kpn-combivoordeel-voorwaarden

     

 

Mijn vraag is dus eigenlijk niet zozeer of ik recht heb op dubbele data in de EU, want dat lijkt o.b.v. mijn onderzoek hierboven buiten enige twijfel zo te zijn, maar of je kan bevestigen dat dit ook inderdaad technisch is ingericht en dat ik deze communicatie (met de verwarring hierover) niet hoef te voeren wanneer ik aan de 75 GB zit in het buitenland en dus te kort kom.

mvg
Anton


Hallo @Anton v B. , je kan het vinden in de KPN Combivoordeel voorwaarden | KPN website

In artikel 2.2  sectie f.  Combivoordeel – Dubbele Data  staat het volgende:

Heb je een mobiel abonnement afgesloten na 1 november 2019, dan wordt jouw data bundel elke maand gratis verdubbeld. Ook de data bundel voor een mobiel abonnement met alleen data wordt verdubbeld. Deze verdubbelde data kan ook worden gedeeld met andere KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde adres. Voor abonnementen zonder data of met onbeperkte data verandert er niks.

Let vooral op de laatste regel !
M.a.w. dit combivoordeel geldt niet voor het “onbeperkte data” abonnement.


Hallo @Anton v B. , je kan het vinden in de KPN Combivoordeel voorwaarden | KPN website

In artikel 2.2  sectie f.  Combivoordeel – Dubbele Data  staat het volgende:

Heb je een mobiel abonnement afgesloten na 1 november 2019, dan wordt jouw data bundel elke maand gratis verdubbeld. Ook de data bundel voor een mobiel abonnement met alleen data wordt verdubbeld. Deze verdubbelde data kan ook worden gedeeld met andere KPN Mobiel abonnementen op hetzelfde adres. Voor abonnementen zonder data of met onbeperkte data verandert er niks.

Let vooral op de laatste regel !
M.a.w. dit combivoordeel geldt niet voor het “onbeperkte data” abonnement.

Dit klopt helemaal. Uit de voorwaarden wordt het duidelijk. Wel ben ik met je eens dat de communicatie op andere plekken op de website beter kan. Ik ga dit intern doorgeven, @Anton v B.!


@Marcia van KPN ik had de voorwaarden anders geïnterpreteerd maar ik begrijp het.

Fijn dat je naar de website laat kijken. Kan je misschien gelijk deze pagina laten bekijken

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/buitenland/binnen-eu.htm hier staat dat je maximaal 50 GB kan roamen in de eu.

 

Dank.