Skip to main content

Hoe kan het zijn dat als ik nu een telefoon bestel deze morgen voor 9 uur geleverd is, en als ik mijn contract verleng met hetzelfde toestel het niet morgen geleverd gaat zijn?

Opmerkelijk.

Nou... bij een nieuw abonnement heeft KPN er baat bij om het toestel zo snel mogelijk te versturen. Want des te eerder start dus ook het abonnement en gaat de klant braaf betalen.

Bij een bestaande klant die verlengd is dat niet zo. Die klant heeft al een abonnement, betaald al netjes voor elke dag dat het abonnement loopt. Dus dat maakt niets uit voor KPN als dat toestel 1 of 2 weken later pas opgestuurd word.

Dus als de voorraad laag is, dan weet ik wel wat er gebeurt. De verlengende klanten moeten langer wachten.

Zet dat dan ook op de website in plaats van zojuist in de winkel te beloven dat ie morgen geleverd gaat worden. Staat gewoon op voorraad. Volgens de klantenservice wordt ie pas geleverd in november. Maak momenteel gebruik van een leentoestel en dat is ook niet ideaal.

Maar misschien krijg ik straks alsnog een emailtje.. We gaan het afwachten.

Nou... bij een nieuw abonnement heeft KPN er baat bij om het toestel zo snel mogelijk te versturen. Want des te eerder start dus ook het abonnement en gaat de klant braaf betalen.

Bij een bestaande klant die verlengd is dat niet zo. Die klant heeft al een abonnement, betaald al netjes voor elke dag dat het abonnement loopt. Dus dat maakt niets uit voor KPN als dat toestel 1 of 2 weken later pas opgestuurd word.

Dus als de voorraad laag is, dan weet ik wel wat er gebeurt. De verlengende klanten moeten langer wachten.

Hoi @Marlon92,

Dit is niet correct wat je nu zegt.
Bij zowel nieuwe als verlengende klanten worden de bestellingen even snel verstuurd, daar wordt geen onderscheid in gemaakt, en zou ook niet eerlijk zijn.

Als een toestel gewoon op voorraad is, wordt deze zo spoedig mogelijk aan de klant verzonden, meestal binnen 3 werkdagen na bestellen via de website.
Het is dus niet zo, dat een toestel van een verlengende klant langer op de plank blijft liggen, zoals je nu beweerd.

De bestellingen worden in volgorde van binnenkomst in het magazijn van KPN verpakt en verzonden, die zien voor de rest niet of het een nieuwe klant of een verlengende klant is, alleen welk toestel er verzonden moet worden (eventueel met daarbij een fysieke simkaart).

Dus voor elke bestelling via de webshop van KPN, geldt dezelfde levertijd wat bij het toestel vermeld staat, voor zowel een nieuwe als een verlengende klant.

Zet dat dan ook op de website in plaats van zojuist in de winkel te beloven dat ie morgen geleverd gaat worden. Staat gewoon op voorraad. Volgens de klantenservice wordt ie pas geleverd in november. Maak momenteel gebruik van een leentoestel en dat is ook niet ideaal.

Maar misschien krijg ik straks alsnog een emailtje.. We gaan het afwachten.

Hoi @WeaponizedCat 

Welke smartphone (merk) heb je trouwens besteld bij je verlenging?
Welke model? en met hoeveel geheugencapaciteit?

Daarnaast hangt het ervan af, op welk tijdstip je jouw verlenging hebt gedaan.
Is dat in de avond, dan is de kans al een stuk kleiner dat hij de volgende dag wordt bezorgd.
KPN probeert om het bestelde toestel (als deze op voorraad is) de volgende dag te laten bezorgen, maar omdat PostNL met personeelstekort kampt, is dat vaak niet haalbaar.
Maar in de meeste gevallen, heb je het toestel tussen de 1 tot 3 werkdagen in huis.

Ah ik probeer om deze vraag te sluiten, hij wordt morgen geleverd haha. Ik ben gewoon beetje ongeduldig en enthousiast.

Bedankt KPN <3

Hoi @WeaponizedCat 

Had niet anders verwacht in jouw geval.
Alvast veel plezier met je nieuwe smartphone!

trouwens het sluiten van een topic, kan alleen een moderator van KPN doen.

Reageer