Skip to main content

Inmiddels is deze wijk 5 jaar opgeleverd, en het bereik is belabberd.

Wanneer wordt het bereik wel goed geregeld zodat er normaal kan worden gebeld, en slimme meters van Enexis gaan werken?

Hoi @Arjankl en welkom op het forum! 

Begrijpelijk dat je goed bereik wilt. Voor je slimme meter zou dit niet uit moeten maken, naar mijn weten gaat de doorgifte hiervan namelijk niet via de mobiele verbinding. Dan zou de slimme meter ook een simkaartje moeten hebben. 🙂 Als die zaken niet goed doorgeeft of registreert dan kun je dit het beste bij Enexis zelf melden. 

Wat het bellen betreft, merk je alleen binnenshuis dat het niet goed werkt of ook buitenshuis? Is dit dan met meerdere toestellen het geval of alleen jouw toestel?
Mocht het alleen met jouw toestel zijn, wil je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en testen hoe het dan gaat? 

Mocht het op meerdere toestellen spelen en ook buitenshuis, is het bereik daar dan wel goed volgens onze dekkingskaart? Zo ja, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen? Dan kan ik op onderzoek uit.


Schijnbaar werkt een slimme meter op 2G. De reden waarom 2G nog niet uit de lucht is gehaald… aldus Enixis. Enexis geeft aan dat de dekking niet goed is. Dat klopt ook volgens de dekkingskaart wanneer je de postcode 4906 checkt. Ik heb het dus aan Enexis gemeld, echter deze verwijst naar de dekking die onvoldoende is.

 


Hmm, nooit geweten dat die op 2G werken dus weer wat geleerd! 

Als ik op onze dekkingskaart die postcode bekijk en 2G selecteer, dan zie ik voldoende dekking: 

 

Alleen linksonderin zie je wat witte vlekken waar geen 2G dekking is, maar dat is niet in het postcodegebied dat je noemde. Ik kan dus geen verklaring voor het niet werken van de slimme meter vinden. 😕 Ik heb wel meer meldingen gevonden hierover, ook met de situatie dat de dekking goed is maar de slimme meter toch niet goed werkt. Ik ben bang dat ik qua slimme meter geen oplossing heb, dat is apparatuur van Enexis en daar kan ik geen hulp in bieden. 

Wat het bellen betreft, merk je alleen binnenshuis dat het niet goed werkt of ook buitenshuis? Is dit dan met meerdere toestellen het geval of alleen jouw toestel?
Mocht het alleen met jouw toestel zijn, wil je dan je simkaart in een ander toestel plaatsen en testen hoe het dan gaat? 

Zou je deze vragen nog willen beantwoorden? Dan kan ik het bellen in elk geval onder de loep nemen. 🙂


Sanne,

Wil je ook eens kijken naar de dekking 3g - 4g en 5g.

Dan zie je dat het erg slecht is…. Echt!

 

Binnenshuis, en buitenshuis slecht. Als er een evenement in d omgeving is, is het helemaal slecht.

Het is met alle toestellen het geval. Binnenshuis zijn we verplicht om te wifi bellen om te compenseren.

 

 

 

 


http://kpn.com/dekkingskaart gecheckt met aanvulling AD.

Daarbij geeft 4G een zeer goede dekking. Op veel plekken zelfs 500 Mb/s.

Bij 5G zijn er zelfs helemaal geen gaten te bespeuren.

Dus waarom je slechte ontvangst ervaart…. Andere huisgenoten ook matige ontvangst met het mobiele netwerk van kpn?

Binnenshuis is sowieso VoWifi aan te bevelen. Ik woon 300 meter van een mast maar binnen maar 1 streepje (4G telefoon). Buiten 3 streepjes (van 4).

3G bestaat helemaal niet meer.


Ik begrijp de opmerking echt niet. De dekkingskaart geeft juist aan dat de dekking belabberd is. En dat klopt ook in de dagelijkse praktijk...

 

4906MP gebied

 

 

 


Ik zie geen witte plekken. Maar wel lichtgroene. Die geven juist dekking aan van het snelste 4G.

 


Dank Peter! 🙂 Inderdaad, de dekkingskaart laat daar geen gekke dingen zien.

Gaat het bellen wel goed als VoWiFi (bellen via wifi) aan staat? Of vallen de gesprekken dan ook weg?