Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Ik heb dit probleem sinds 11 mei en op mijn iPhone 14 Pro. Zojuist voor de derde keer gebeld met KPN. In mei werd het probleem gegooid op ofwel mijn e-sim en was het dat niet dan op mijn iPhone en die moest ik dan laten repareren bij Apple. Ik ging echter voor een paar maanden naar Azië dus daar was geen tijd voor. Al die tijd problemen met simkaarten uit verschillende landen. Ik was de enige backpacker die meestal geen internet had en een E in mijn scherm. Internetwinkels probeerden te helpen maar zagen ook dat alles goed moest werken. Waar ik verbleef was regelmatig geen (stabiele) Wifi. Al die tijd gedacht dat het mijn iPhone 14 Pro was. Tot ik een krantenartikel las, het probleem ligt dus bij KPN. En in het buitenland was KPN nog steeds mijn hoofdprovider vanwege mijn telefoonnummer en WhatsApp.

Ik had een oude iPhone 8Plus mee, zonder enige provider. Daar een simkaart voor gekocht en daarmee had ik dus wél altijd internetverbinding, alleen niet in the middle of nowhere.
Bij thuiskomst met KPN gebeld (19 juli), daar werd weer gezegd dat het mijn iPhone 14 Pro was, want: het probleem zou alleen bij de 11 en 12 zijn. Wel erg toevallig dat het gelijk opgaat met de grote storing. En "gelukkig” lees ik hierboven dat iemand hetzelfde heeft met een Samsung telefoon.
Gelukkig had ik sinds 19 juli geen problemen meer. Tot vanmorgen. Eerst had ik onderweg nog gewoon een netwerkverbinding, maar ineens verschenen daar weer de icoontjes van de satelliet en SOS. Alle welbekende foefjes uitgeprobeerd, maar niets werkt. 

Deze mevrouw was heel behulpzaam, al kan zij verder ook niet helpen. Zij heeft opnieuw een ticket aangemaakt. Misschien hoor ik “iets” (over regelingen, compensatie, etc.) binnen 2 weken via sms. Maar daar kunnen wij dus niet op reageren. En het probleem is nu niet opgelost. 

Toch kijken of ik per direct kan overstappen naar een andere provider. Het is al bijna 3 maanden aan de gang. Of heeft iemand anders nog een tip? 

hallo vrienden van KPN, wat fijn voor de maandelijkse herinnering van het afschrijven van mijn verschuldige abonnements bedrag. Gelijk een mooi moment om jullie weer eens te vragen hoe het er voor staat met het oplossen van dit (laten we wel wezen onmogelijke) probleem. Mensen naar de maan of mars sturen lijkt hierbij een peuleschil zo lijkt het.  Dus vrienden…..al enig zicht op een oplossing of word het maar weer een maand wachten voordat jullie weer wat van je laten horen?

Beste Remco/KPN wat wordt er verstaan onder op de hoogte gehouden worden? KPN communiceert hierin niet. op 14 juli contact gehad, op 18 juli krijg ik een sms dat het langer dan 2 weken kan duren maar verder hoor je helemaal niets.

Zodra er iets te melden is, dan zal dit ook gedaan worden. Hoe vervelend het ook is, ik kan echt niet anders dan jullie om geduld vragen.

Deze mevrouw was heel behulpzaam, al kan zij verder ook niet helpen. Zij heeft opnieuw een ticket aangemaakt.

Dit is het belangrijkst, zonder ticket kan het niet onderzocht worden. Dus goed dat dit gebeurd is. 

Vandaag iOS 18.0beta4 geinstalleerd (Kwam vanaf iOS 17.6) op mijn iPhone SE 2020 (heeft zelfde modem als de Iphone 11 te weten de Intel PMB9960) gebruik deze telefoon i.c.m. Simyo, welke gebruik maakt van het KPN netwerk. De update bevat onder andere een update van de modem software van versie 5.00 naar versie 5.50

helaas gaf dit geen verbetering en nog steeds regelmatig terugvallen van 4G naar E. Het lijkt dus steeds meer op een probleem in de zendmasten van KPN of de software daarvan (Ook wel plausibel aangezien er ook meldingen zijn op iPhones 12, 13 en 14 die gebruik maken van een ander merk modem te weten Qualcomm

@McMunro heel spijtig om te lezen dat je zo afgewimpeld bent in de KPN winkel! Weet jij of er wel een ticket voor jou is aangemaakt? Dat is wel belangrijk, zodat we onderzoek kunnen doen, maar ook om je op de hoogte te kunnen houden. Mocht dit niet gebeurd zijn, bel dan alsnog met 0800-0402. Mijn collega's helpen je dan graag verder.

Als er al een ticket aangemaakt is voor je, dan is het niet nodig om opnieuw contact op te nemen. Er zal dan contact met je opgenomen worden, onder andere middels sms. Dit kan helaas wel even duren, zoals jullie gemerkt hebben. 

Dit is wel een nieuw dieptepunt @kpn  niks met de melding doen terwijl jullie weten wat er aan de hand is. Ik heb er over de grens geen last van. In Nederland wel. Wat is dit voor schofterige behandeling 

Hahaha hier ook precies dezelfde sms. Van stomheid toch maar even met kpn gebeld (met een andere telefoon, WANT WE HEBBEN GEEN BEREIK) maar kreeg weer hetzelfde bandje te horen. 

Geen idee wat het probleem is

Geen zin om ook maar iets voor u op te lossen

Eind van de maand schrijven we weer af.

Eet smakelijk. 

Jullie krijgen iig nog een bericht. Ik krijg niets ondanks veel bellen.

Weet je zeker dat ze een case hebben aangemaakt?

Twee keer hebben ze aangegeven dat ze een case zouden maken 

Hier hetzelfde, ondanks regelmatig bellen. Nog geen compensatie of oplossing. Ook geen sms dat ik een ticket heb ofzo. Maar als k bel is het wel bekend bij ze dat ik een probleem heb. 

Hier hetzelfde, ondanks regelmatig bellen. Nog geen compensatie of oplossing. Ook geen sms dat ik een ticket heb ofzo. Maar als k bel is het wel bekend bij ze dat ik een probleem heb. 

De oplossing is er ook nog niet.

Bij zulke dingen is het vaak iets wat gewoon meer tijd kost helaas.

De oplossing is er ook nog niet.

Bij zulke dingen is het vaak iets wat gewoon meer tijd kost helaas.

Recht praten wat krom is @Roos79. Als er tijd kan worden gevonden om verwarrende sms’jes rond te sturen, waarom zou het dan niet mogelijk zijn, om meteen ná aanmaken van het ticket en bevestiging daarvan te sturen? Dan weet je als klant immer zeker dat er daadwerkelijk een ticket is aangemaakt, in plaats van afwachten en hopen dat er bericht komt.

kpn zal het natuurlijk niet toegeven maar het heeft er alle schijn van dat dit probleem voor kpn te groot is om het snel en adequaat op te lossen. Of te duur, dat kan ook nog.

@Berteman Ik heb zelf een 12pro met deze problemen.

Dus nee blij ben ik niet dat het zo lang duurt maar heeft het nut boos te worden of te gaan dreigen?

Handig nee want heb nu vaak een oude 6s mee met een pre paid sim kaart van t mobile 

En ik hoop gewoon dat er een oplossing komt.

@Berteman Ik heb zelf een 12pro met deze problemen.

Dus nee blij ben ik niet dat het zo lang duurt maar heeft het nut boos te worden of te gaan dreigen?

Handig nee want heb nu vaak een oude 6s mee met een pre paid sim kaart van t mobile 

En ik hoop gewoon dat er een oplossing komt.

Kan je de SIM van KPN niet in je iPhone 6S doen? Dat zou gewoon moeten werken.

Helaas heeft niet iedereen een extra telefoon die ze kunnen gebruiken, dus in die gevallen is twee maanden wachten wel erg vervelend. Zeker wanneer de communicatie zeer minimaal is en beperkt verloopt.

@Matthew83  Ik gebruik de 6s momenteel enkel voor bellen met ziekenhuizen ed.

De 6s is niet meer up to date kwa iOS om als hoofd toestel gebruikt te worden.

Dus ja ik heb een tweede toestel maar nee het is niet te gebruiken als vervanger voor.

Hi allen. We vinden het jammer dat we je probleem nog niet hebben kunnen oplossen. Bij het verwerken en het nabellen van klanten, merken we dat veel issues inmiddels al zijn opgelost omdat klanten zelf succesvol een netwerkreset hebben toegepast of omdat het issue vanzelf verdwenen is.

We weten dat dit helaas niet bij iedereen het geval is. Voor deze klanten duurt het nu te lang en we willen hen sneller kunnen helpen. Dat is de reden dat we de sms waarnaar je verwijst hebben uitgestuurd, met daarbij de opmerking om ons zeker te laten weten als het nog niet verholpen is. Daarmee willen we klanten die nog steeds hinder ondervinden, sneller kunnen helpen. 

Hi Alexandra, dank voor de update. Wat kunnen jullie doen voor Youfone klanten (en andere providers) die dezelfde problemen hebben met jullie netwerk. Ik kom er bij hen niet doorheen om uberhaupt een bevestiging te krijgen. Het probleem zou aangemeld zijn bij jullie maar na vele verzoeken (en toezeggingen) daar nooit een sms/mail of andere bevestiging van ontvangen. Daarmee dus in het luchtledige wat extra vervelend is.

P.S. Ik heb ook de vraag gesteld het (net gestarte) contract te ontbinden en me de mogelijkheid te bieden met behoud van mijn nummer om over te stappen. Ook daar op nog geen (toegezegde) reactie...

@Jaapvr Hoi Jaap, wat jammer dat dat allemaal zo stroef verloopt. Ik zou je hier heel graag helpen, maar wij kunnen alleen KPN klanten (op weg) helpen. Ik raad je daarom toch aan om nog eens contact met ze op te nemen. Ik vermoed dat bellen het beste werkt, daar zou ik op gokken. Ik hoop dat je snel verder geholpen bent.

@Alexandra van KPN  dank voor je snelle reactie, Bellen heb ik inmiddels 4x gedaan met dezelfde scripts en beloftes echter dus zonder de gewenste terugkoppeling. Ga ik dan nog maar een keer doen.

Hi allen. We vinden het jammer dat we je probleem nog niet hebben kunnen oplossen. Bij het verwerken en het nabellen van klanten, merken we dat veel issues inmiddels al zijn opgelost omdat klanten zelf succesvol een netwerkreset hebben toegepast of omdat het issue vanzelf verdwenen is.

We weten dat dit helaas niet bij iedereen het geval is. Voor deze klanten duurt het nu te lang en we willen hen sneller kunnen helpen. Dat is de reden dat we de sms waarnaar je verwijst hebben uitgestuurd, met daarbij de opmerking om ons zeker te laten weten als het nog niet verholpen is. Daarmee willen we klanten die nog steeds hinder ondervinden, sneller kunnen helpen. 

Het lijkt erop dat je inhoud van de sms niet goed gelezen of begrepen hebt @Alexandra van KPN .Daar staat duidelijk dat kpn niet aan het probleem toegekomen is. Waarom niet? Is het probleem te groot en onderschat kpn de omvang? Heeft kpn geen oplossing?

Om te beweren dat het probleem “vanzelf” is vanzelf is verdwenen terwijl je eerder schrijft dat het probleem niet opgelost is, tja… soms is geen reactie beter en dit is een perfect voorbeeld. 

Maar goed… degene die nog steeds problemen ondervinden worden sneller geholpen. Als je A zegt moet je ook B zeggen en duidelijk maken waar die hulp uit gaat bestaan en wanneer het probleem is opgelost. Het mantra van ‘het is in onderzoek’ of ‘zodra er wat bekend is, hoor je meer’ dat ken ik inmiddels wel en wordt met de dag ongeloofwaardiger. 

Ik ben benieuwd. Fijne Zomer 😖 

TIP - TIP TIP !

Ik heb vanmorgen de (alsmaar voorgestelde) reset nog maar eens gedaan van de netwerkinstellingen en daarna meteen in mobiel netwerk / opties mobiele data 4G als standaard ingesteld (dus niet 5G/5G automatisch).

Sindsdien lijkt dat bij mij te werken. Wel geen 5G maar voorlopig in elk geval weer mobiel internet.
Ik ben benieuwd of dat voor anderen ook werkt (en blijft werken …….). 

Ik heb al alles  geprobeerd zelf de publieke bèta versie van de nieuwe iOS.

En echt niks helpt hier, gisteren was ik gewoon onbereikbaar.

Wel lekker rustig dat dan weer wel.

Het probleem blijft bij mij al een paar dagen weg. Thank god! Weet niet of dit 100% is opgelost. Maar heb in iedergeval nog NUL updates van KPN ontvangen. Ben ook zeer benieuwd naar de compensatie.

Anderen nog last?

Dat is gewoon niet waar, want er staat dat jullie er niet aan toegekomen zijn om naar het probleem te kijken, terwijl het een bekend probleem is.. De SMS is op zijn best een blunder. Wees gewoon eerlijk. Of zeg niks.

Ook ik loop hier al een aantal weken mee te klooien. Vanmorgen de iOS update gedaan naar 17.6.1. En het lijkt nu beter te gaan. Ik durf nog niet te zeggen dat het is opgelost maar ik hoop het wel. Hoop dat dit voor anderen hier ook kan helpen want dit duurt al veel te lang.

Reageer