Zeer slechte tot geen 5G verbinding op mijn iPhone 12
Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.
Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.
ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.
ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit…
Bladzijde 14 / 22
Ik heb een iphone 12 trouwens
Wat een ongelofelijke slechte klantenservice. iPhone 12 paar weken terug ticket aangemaakt en bevestiging van gekregen. Inmiddels nieuw abonnement gedaan met andere telefoon vanwege alle langdurige drama en mijn vakantie. Ticket verdwenen en inmiddels nog steeds geen bericht. Maandag weer comtacr gehad. Verkeerde ticket aangemaakt en nu net weer teruggebeld met de verkeerde probleem oplosser bij jullie waardoor ik WEER moet wachten opnieuw met een ticket aanmaken. Mevrouw geeft aan omdat ik een nieuw abonnement heb dat ik waarschijnlijk geen recht heb op compensatie. Wat voor absurd iets is dit allemaal? Hoe lang pikken wij klanten dit nog?
Ook ik loop hier al een aantal weken mee te klooien. Vanmorgen de iOS update gedaan naar 17.6.1. En het lijkt nu beter te gaan. Ik durf nog niet te zeggen dat het is opgelost maar ik hoop het wel. Hoop dat dit voor anderen hier ook kan helpen want dit duurt al veel te lang.
Ik ben benieuwd of dit ook voor anderen in dit topic geldt, of zij verbetering ervaren op hun iPhone 12!
Wat een ongelofelijke slechte klantenservice. iPhone 12 paar weken terug ticket aangemaakt en bevestiging van gekregen. Inmiddels nieuw abonnement gedaan met andere telefoon vanwege alle langdurige drama en mijn vakantie. Ticket verdwenen en inmiddels nog steeds geen bericht. Maandag weer comtacr gehad. Verkeerde ticket aangemaakt en nu net weer teruggebeld met de verkeerde probleem oplosser bij jullie waardoor ik WEER moet wachten opnieuw met een ticket aanmaken. Mevrouw geeft aan omdat ik een nieuw abonnement heb dat ik waarschijnlijk geen recht heb op compensatie. Wat voor absurd iets is dit allemaal? Hoe lang pikken wij klanten dit nog?
Wat rot dit.. Ik maak uit jouw bericht op dat het ticket gesloten is. Wat op zich niet zo'n ramp is, als jij zelf nu een werkend toestel hebt. Dan hoeft er verder ook niets meer met het ticket gedaan te worden. Het feit dat er wel een ticket geregistreerd is geweest, zou voor zover ik weet voldoende moeten zijn voor eventuele compensatie, in ieder geval tot het moment dat je een nieuw toestel gebruikt. Hierover kan ik echter niets met zekerheid zeggen. Een eventuele compensatie komt als het probleem verholpen is.
@Marcia van KPN Hier werkt het helaas nog steeds niet….
TIP - TIP TIP !
Ik heb vanmorgen de (alsmaar voorgestelde) reset nog maar eens gedaan van de netwerkinstellingen en daarna meteen in mobiel netwerk / opties mobiele data 4G als standaard ingesteld (dus niet 5G/5G automatisch).
Sindsdien lijkt dat bij mij te werken. Wel geen 5G maar voorlopig in elk geval weer mobiel internet. Ik ben benieuwd of dat voor anderen ook werkt (en blijft werken …….).
Deze TIP heeft een dagje gewerkt en daarna het zelfde euvel. Geen, of bijna geen, mobiel internet. Via de klantenservice mijn pas afgesloten contract kunnen cancellen en stap nu over. Ik vertik het om hiervoor een ander toestel aan te schaffen. Jammer dat mijn vertrouwen in een merk als KPN nu wel teniet gedaan is. Onze overstap van Ziggo naar KPN is ook nog steeds niet gelukt… pfff
vandaag nog maar eens gebeld want heb nog steeds niets gehoord behalve een sms'je, medewerker was het zoveelste belletje over netwerk problemen volgens mij zat en ik moest maar geduld hebben er staan meer dan 12.000 personen op de lijst die 1 voor 1 geholpen worden zei hij.
Hopelijk is de oplossing er snel wat ik had KPN altijd hoog zitten maar dat is wel heel erg snel veranderd omdat er gewoon geen communicatie is.
Bij mij probleem al weken geen problemen meer naar reset netwerk en ik heb geen backup terug gezet en 30s seconden toestel uit. Daarna al weken valt mijn verbinding niet meer uit in Rijnmond gebied continu verbinding met KPN ook in tunnel metro en trein in Rotterdam valt de verbinding niet meer uit op iPhone 12. Continu luisteren Q-music, Joe, en Veronica verbinding valt niet meer uit naar EDGE. Voor de reset continu 5G/4G naar EDGE, Nu continu 5G verbinding en geen uitval meer naar EDGE.
Wat rot dit.. Ik maak uit jouw bericht op dat het ticket gesloten is. Wat op zich niet zo'n ramp is, als jij zelf nu een werkend toestel hebt. Dan hoeft er verder ook niets meer met het ticket gedaan te worden. Het feit dat er wel een ticket geregistreerd is geweest, zou voor zover ik weet voldoende moeten zijn voor eventuele compensatie, in ieder geval tot het moment dat je een nieuw toestel gebruikt. Hierover kan ik echter niets met zekerheid zeggen. Een eventuele compensatie komt als het probleem verholpen is.
“Voor zover ik weet” “niets met zekerheid” “eventuele compensatie”
echt.
Zojuist deze SMS gekregen. Update is inderdaad beschikbaar. In de update staat niks over ‘wat’ er word geupdate. Ben benieuwd.
Zojuist deze SMS gekregen. Update is inderdaad beschikbaar. In de update staat niks over ‘wat’ er word geupdate. Ben benieuwd.
Ik zou net hetzelfde posten. Heb deze SMS ook net gekregen. Maar eerder werd gemeld dat er met verschillende iOS versies problemen werden ervaren. En nu zou met deze update (die dus niet alleen voor KPN-klanten is die problemen hebben) het probleem opgelost moeten zijn?
Ik ben erg benieuwd of het voor jullie iPhone 12 gebruikers nu opgelost is. Ik neem aan dat KPN deze update zeer uitvoerig heeft getest en niet zomaar een SMS naar klanten heeft gestuurd.
Ik ben erg benieuwd of het voor jullie iPhone 12 gebruikers nu opgelost is. Ik neem aan dat KPN deze update zeer uitvoerig heeft getest en niet zomaar een SMS naar klanten heeft gestuurd.
Kan mij inderdaad niet voorstellen dat ze dit zonder uitvoerig te testen uitrollen. Goed.. Nu had ik ook niet verwacht dat de service en communicatie van KPN zo slecht zou zijn en toch is het zo. Benieuwd Benieuwd of het hiermee gefixt is en wat er voor compensatie wordt geregeld.
Ik zou net hetzelfde posten. Heb deze SMS ook net gekregen. Maar eerder werd gemeld dat er met verschillende iOS versies problemen werden ervaren. En nu zou met deze update (die dus niet alleen voor KPN-klanten is die problemen hebben) het probleem opgelost moeten zijn?
Hoi @Anja83 & @RemcoNiet,
Deze tussentijdse update vanuit Apple, is een algemene update voor alle iPhone gebruikers in Nederland en daarbuiten.
In deze update zitten geen elementen om het probleem op het KPN mobiele netwerk mee op te lossen, dus de informatie vanuit KPN klopt dus niet, al is het altijd verstandig om de nieuwste update te installeren.
Deze update was bedoeld, tegen een beveiligingsprobleem met iCloud.
Releasenotes iOS 17.6.1 (Bron. Apple)
Deze update bevat belangrijke probleemoplossingen en verhelpt een probleem dat ertoe leidde dat geavanceerde gegevensbescherming niet kon worden ingeschakeld of uitgeschakeld.
Deze tussentijdse update vanuit Apple, is een algemene update voor alle iPhone gebruikers in Nederland en daarbuiten.
In deze update zitten geen elementen om het probleem op het KPN mobiele netwerk mee op te lossen, dus de informatie vanuit KPN klopt dus niet, al is het altijd verstandig om de nieuwste update te installeren.
Deze update was bedoeld, tegen een beveiligingsprobleem met iCloud.
Releasenotes iOS 17.6.1 (Bron. Apple)
Deze update bevat belangrijke probleemoplossingen en verhelpt een probleem dat ertoe leidde dat geavanceerde gegevensbescherming niet kon worden ingeschakeld of uitgeschakeld.
Dat was ook precies wat ik dacht. Dit lijkt mij volledig los te staan van het KPN-probleem. Deze update is ook voor iPhone-gebruikers die bij een andere provider zitten en die geen last hebben van het probleem. Dus hoe zou hiermee het KPN-probleem opgelost kunnen worden? Kan iemand van KPN dat uitleggen?
Het spijt mij zeer maar de problemen zijn met de up date niet opgelost KPN.
Het is wel heel makkelijk gedacht maar helaas.
Hoi @Roos79
Dat kan ook kloppen, want het is ook een algemene update voor alle iPhone gebruikers in Nederland en erbuiten, en dus niet speciaal voor klanten van KPN. Ik heb het in mijn vorige reactie hierboven ook beschreven.
@Michel.uit.Arnhem ik zal de laatste zijn die zegt dat onze communicatie vlekkeloos verloopt, maar je kunt er vanuit gaan dat wij geen sms met onjuiste informatie versturen.
Ervaar jij nog steeds op je iPhone 12 pro dat deze naar Edge terugvalt, ondanks de update naar 17.6.1., @Roos79 . Dan lijkt er wellicht toch iets anders aan de hand te zijn met jouw toestel. Bel in dit geval toch opnieuw naar onze klantenservice om een ticket aan te laten maken. We gaan dan kijken wat er precies misgaat!
@Marcia van KPN Het is precies hetzelfde probleem als wat de 11 heeft.
En dan worden we nu afgescheept met dit?
Dit voelt niet goed, ik heb al meermaals gebeld en ben ook helaas meermaals niet netjes te woord gestaan.
Voor iedereen en @Marcia van KPN
Dan mag KPN met een duidelijke uitleg komen, waarom deze update het probleem zou kunnen oplossen, want dat wordt niet gedaan??
Op de officiële update pagina van Apple wordt daar ook geen woord over gerept, omdat het om een klein update gaat wat betrekking heeft op de beveiliging. Dat je jouw collega’s de hand boven het hoofd wilt houden @Marcia van KPN dat begrijp ik, maar helaas is de praktijk toch echt een stuk anders dan dat jullie doen geloven.
15 minuten in de wacht (met reserve toestel) en dan spreek je 2 tellen iemand en dan wordt er gewoon opgehangen!
Poging 2 wederom de wachtrij in….
@Marcia van KPN: Iets meer informatie vanuit KPN zou wel wenselijk zijn. Zoals waarom KPN van mening is dat door deze iOS-update het probleem verholpen zou zijn. En ook vooral het belangrijkste: wat is/was het probleem nu eigenlijk cq waardoor wordt/werd het probleem veroorzaakt?
@Marcia van KPN: Iets meer informatie vanuit KPN zou wel wenselijk zijn. Zoals waarom KPN van mening is dat door deze iOS-update het probleem verholpen zou zijn. En ook vooral het belangrijkste: wat is/was het probleem nu eigenlijk cq waardoor wordt/werd het probleem veroorzaakt?
Ik sluit mij volledig bij je reactie aan @Anja83 KPN mag nu wel eens komen met een uitgebreide reactie, daar hebben de getroffen klanten nu echt wel méér recht op.
Het liefst vanuit het hoofdkantoor van KPN, want die houden zich al helemaal aan de zijlijn en zich stil.
Ik ben gewoon weer verbaasd…
Wilden ze een geheel nieuwe case gaan openen?
Dit is niet nieuw dit is nog steeds hetzelfde probleem…
Ik ben gewoon weer verbaasd…
Wilden ze een geheel nieuwe case gaan openen?
Dit is niet nieuw dit is nog steeds hetzelfde probleem…
Zijn allemaal zoethoudertjes, om de getroffen klanten maar tevreden te houden. Daarnaast is KPN uiteraard ook bang voor imago schade, wat ze inmiddels allang hebben opgelopen, omdat getroffen klanten dit allang hebben besproken met vrienden en familieleden.
Als ik dit allemaal zo volg in de meest besproken topics, is dit alles behalve professioneel en is er praktisch geen goede communicatie vanuit KPN, behalve het herhallen van continu dezelfde stappen richting de klantenservice, die de meeste nu wel kennen. Ook dit zal zeker besproken worden in de huiskamers, wat ook weer negatief is voor KPN.
Dat was echt wel een flink stuk beter, toen ik nog werkzaam was bij KPN. Maar dan heb ik het wel over een flink stuk terug in de tijd.
@Marcia van KPN graag zouden we nu toch echt wel wat meer uitleg willen hebben van KPN. Ik snap dat jullie niet veel mogen of kunnen doen, maar dit is toch echt wel een uitzondering.
Zou je intern kunnen vragen of iemand binnen KPN een uitgebreide post hier met ons kan delen?
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.