Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Ik kwam al een tik tok erover tegen en daarop reageerde een hoop mensen met hetzelfde probleem.

Ik ben erg benieuwd of het voor jullie iPhone 12 gebruikers nu opgelost is. Ik neem aan dat KPN deze update zeer uitvoerig heeft getest en niet zomaar een SMS naar klanten heeft gestuurd. 

Mij verbaast niets meer. Er worden ook sms’jes verstuurd dat kpn wegens drukte niet aan de melding toekomt maar hoopt dat het probleem zichzelf oplost 

Ik denk echt dat kpn dit probleem boven het hoofd aan het groeien is en het daardoor ook zo klein mogelijk probeert te houden. 

“Voor zover ik weet” “niets met zekerheid” “eventuele compensatie”

echt. 

Echt rot dit, dat er meer dan vijftig woorden nodig zijn om niets, maar dan ook helemaal niets te zeggen.

Ik ben erg benieuwd of het voor jullie iPhone 12 gebruikers nu opgelost is. Ik neem aan dat KPN deze update zeer uitvoerig heeft getest en niet zomaar een SMS naar klanten heeft gestuurd. 

Mij verbaast niets meer. Er worden ook sms’jes verstuurd dat kpn wegens drukte niet aan de melding toekomt maar hoopt dat het probleem zichzelf oplost 

Ik denk echt dat kpn dit probleem boven het hoofd aan het groeien is en het ook zo klein mogelijk probeert te houden. 

Hoi @Berteman 

Je slaat de spijker op zijn kop!
Bij KPN groeit het probleem zich ver boven het hoofd, en probeert nu de getroffen klanten rustig te houden met nietszeggende sms berichten.

Maar ook dat houdt een keer op, want de getroffen klanten zijn echt niet gek en trekken ook hun grens!

Als KPN op deze voet door gaat, zal dit uiteindelijk alleen maar aafrechts gaan werken.
En snijd KPN zich in de eigen vingers.

Wellicht tijd om Kassa eens te betrekken? 

Ik lees her en der al klanten die naar Radar gestapt zijn, lijkt me een goede zet. Van KPN zelf qua klantenservice als moderatoren hoef je niets te verwachten. Alles is "eventueel", "mogelijk", "onduidelijk of", "onbekend" en "op het moment te weinig aanknopingspunten".

Ben benieuwd of ik binnen de gestelde 5 werkdagen gebeld word nav. het klachtenformulier. 

Of het consumentenprogramma Radar (AvroTros).
Want presentatrice Antoinette Hertsenberg, bijt altijd van zich af bij een groot probleem.
Dus als KPN bij haar aan tafel zou zitten, dan moet KPN wel met een goede uitleg en passende oplossing over de brug komen.

Ik vindt Radar persoonlijk wat beter dan Kassa.

Want presentatrice Antoinette Hertsenberg, bijt zich altijd vast bij een groot probleem.
Dus als KPN bij haar aan tafel zou zitten, dan moet KPN wel met een goede uitleg en passende oplossing over de brug komen.

Ik lees her en der al klanten die naar Radar gestapt zijn, lijkt me een goede zet. Van KPN zelf qua klantenservice als moderatoren hoef je niets te verwachten. Alles is "eventueel", "mogelijk", "onduidelijk of", "onbekend" en "op het moment te weinig aanknopingspunten".

Ben benieuwd of ik binnen de gestelde 5 werkdagen gebeld word nav. het klachtenformulier. 

Lijkt mij goed! Ik schrijf ze ook wel aan

Ik heb ook al mails gestuurd naar Radar, RTL, Kassa en iCulture. Het vervelende is dat er nu een zomerstop is bij Kassa en Radar. Maar blijf mailen als je dat nog niet hebt gedaan. Dit is te erg voor woorden. Je zou het bijna niet geloven als je dit drama zo leest.

Want presentatrice Antoinette Hertsenberg, bijt altijd van zich af bij een groot probleem.

Je moet er ook geen wonderen van verwachten. In het gunstigste geval schuift er een woordvoerder of andere hotemetoot aan, die aan het einde van het programma nog eens komt vertellen dat het allemaal héél vervelend is, héél complex is, dat er héél hard gewerkt wordt om het probleem op te lossen, héél intensief overleg is met leveranciers, er een compensatie komt voor hen die (het gelukt is) een ticket aan te laten maken, dat er héél hard wordt gewerkt om de aanmaak van tickets en de communicatie te verbeteren, er misschien nog een apart telefoonnummer wordt geopend om een ticket aan te laten maken en dat de woordvoerder de vingers aan de pols houdt, het héél vervelend vindt om te moeten vertellen dat klanten écht geduld moet hebben. En afsluit met de woorden dat we ook vooral niet moeten vergeten dat kpn héél véél tevreden klanten heeft, bij wie  dit probleem niet speelt, daarmee (bedoeld of onbedoeld) het probleem marginaliseren. 

Antoinette Hertsenberg sluit het programma af met de strenge woorden dat ze het blijft volgen. Na de aflevering van Radar komt de STER en die opent  met een vrolijke reclame van kpn 😀

Nee heb je ook gelijk in Berteman. Echter weet KPN alles nu lekker onder de 'Radar' te houden. Met wat bekendheid in de media, heb je in ieder geval een stapje vooruit bereikt. 

En daar heb je ook weer gelijk in SWkzx.

Hoi @Anja83 & @RemcoNiet,

Deze tussentijdse update vanuit Apple, is een algemene update voor alle iPhone gebruikers in Nederland en daarbuiten.

In deze update zitten geen elementen om het probleem op het KPN mobiele netwerk mee op te lossen, dus de informatie vanuit KPN klopt dus niet, al is het altijd verstandig om de nieuwste update te installeren.

@Michel.uit.Arnhem ik zal de laatste zijn die zegt dat onze communicatie vlekkeloos verloopt, maar je kunt er vanuit gaan dat wij geen sms met onjuiste informatie versturen.

Laten we het dan maar van de positieve kant bekijken. Slechte, onduidelijke of al dan niet bewuste vage communicatie is ook communicatie. Een gebrek aan communicatie kan dan niet verweten worden 😒

Het spijt mij zeer maar de problemen zijn met de up date niet opgelost KPN.

Het is wel heel makkelijk gedacht maar helaas.

Ervaar jij nog steeds op je iPhone 12 pro dat deze naar Edge terugvalt, ondanks de update naar 17.6.1., @Roos79 😔. Dan lijkt er wellicht toch iets anders aan de hand te zijn met jouw toestel. Bel in dit geval toch opnieuw naar onze klantenservice om een ticket aan te laten maken. We gaan dan kijken wat er precies misgaat!

Betekent dit @Marcia van KPN, dat na ontvangst van de sms over de software update van Apple, het ticket gesloten is en dat iedereen dit nog steeds problemen ondervindt, moet bellen om het ticket te heropenen of een nieuw ticket te openen?

Nu dit ook over communicatie gaat: een concreet antwoord graag. Aan ik vermoed, voor zover ik weet, ik denk, eventueel, misschien of andere vage bewoordingen heeft niemand iets en creëert alleen maar onduidelijkheid, maar misschien is dat ook wel de bedoeling?

Zie het bovenstaande als advies om communicatie te verbeteren en niet persoonlijk bedoeld dus een eventuele tik op de vingers of snedige opmerking is niet nodig @Marcia van KPN 

@ allemaal het stond hierboven al in de screenshot van de sms, maar inderdaad: de verbindingsproblemen met je toestel worden opgelost in de nieuwste software-update. Je vindt deze update (iOS 17.6.1) op je toestel bij Instellingen > Algemeen > Software-update. Deze update kun je dus zelf uitvoeren.

Voor wie dit geen uitkomst biedt, bijvoorbeeld omdat je toestel defect is, en je hebt je al eerder bij ons gemeld, zul je benaderd worden voor een andere technische oplossing. Heb je hulp nodig of toch een andere vraag, dan staan we via 0800-0402 voor je klaar.

@Marcia van KPN de update haalt bij mij niets uit. Hang op dit moment met de klantenservice aan de lijn en die weten hier niets van (gaat goed) de beste man verteld mij zelfs dat mensen met een iphone 11 gecontacteerd worden voor een andere oplossing ( en deze zouden riant worden beloont) en dat de iphone 12 gebruikers later worden gebeld.

Wederom een mooi voorbeeld van jullie geweldige interne communicatie. 

De zelfde man gaf aan dat de update een mogelijke oplossing zou kunnen zijn en niet dat dit ‘de’ oplossing is.

Dus….wat is het nu?

Kpn gaat er vanuit dat de verbindingsproblemen met iOS 17.6.61 zijn verholpen en daarmee worden de tickets gesloten. Mochten er toch nog verbindingsproblemen zijn, dan bellen met 0800-0402 en opnieuw een ticket laten aanmaken.

Lijkt me korte en bondige samenvatting van de laatste post van @Marcia van KPN  in dit topic, met dien verstande dat expliciet wordt aangegeven dat het ticket wordt gesloten, ongeacht of de verbindingsproblemen zijn verholpen of niet. 

En nu maar wachten op de compensatie van de abonnementskosten…

@ allemaal het stond hierboven al in de screenshot van de sms, maar inderdaad: de verbindingsproblemen met je toestel worden opgelost in de nieuwste software-update. Je vindt deze update (iOS 17.6.1) op je toestel bij Instellingen > Algemeen > Software-update. Deze update kun je dus zelf uitvoeren.

Voor wie dit geen uitkomst biedt, bijvoorbeeld omdat je toestel defect is, en je hebt je al eerder bij ons gemeld, zul je benaderd worden voor een andere technische oplossing. Heb je hulp nodig of toch een andere vraag, dan staan we via 0800-0402 voor je klaar.

Beste @Marcia van KPN 

Met alle respect van de gehele wereld, ook jij bent helaas niet goed ingelicht.
De Apple update naar 17.6.1 lost geen verbindingsproblemen op bij KPN, maar is een kleine update voor een betere beveiliging voor iCloud.

Het is daarnaast ook gewoon een algemene update, die voor elke iPhone bezitter beschikbaar is, en dus niet speciaal voor KPN is uitgebracht.
Want ook klanten met een iPhone bij alle andere providers in Nederland, krijgen exact dezelfde update als klanten van KPN.

Dit staat ook zwart-op-wit op de update pagina van Apple zelf: Over updates van iOS 17

Ik snap werkelijk niet dat je het nog plaatst in deze topic, nu de getroffen klanten wel beter weten.
Maar blijkbaar moet het van je leidinggevende.

@Marcia van KPN

ik zie dat er een sms is verstuurd naar klanten die een ticket hebben aangemaakt. Fijn dat er actief wordt gecommuniceerd maar helaas hebben wij niets ontvangen. Ondanks ons telefoongesprek van een maand geleden met jullie klantenservice lijkt er geen ticket te zijn aangemaakt voor de 2x iPhone 11 en 1x iPhone 12 binnen ons gezin. Zou je dit kunnen controleren en indien nodig alsnog een ticket kunnen laten aanmaken? We willen graag op de hoogte blijven en betrokken worden bij eventuele oplossingen vanuit KPN. Alvast bedankt

@PeterVa Die optie heb ik helaas niet via dit platform. Ik zou je dan willen adviseren om toch even te bellen met 0800-0402. Dan lopen de collega's dat direct na en kunnen indien nodig een ticket voor je aanmaken.

@Marcia van KPN

ik zie dat er een sms is verstuurd naar klanten die een ticket hebben aangemaakt. Fijn dat er actief wordt gecommuniceerd maar helaas hebben wij niets ontvangen. Ondanks ons telefoongesprek van een maand geleden met jullie klantenservice lijkt er geen ticket te zijn aangemaakt voor de 2x iPhone 11 en 1x iPhone 12 binnen ons gezin. Zou je dit kunnen controleren en indien nodig alsnog een ticket kunnen laten aanmaken? We willen graag op de hoogte blijven en betrokken worden bij eventuele oplossingen vanuit KPN. Alvast bedankt

Op de hoogte blijf je helaas niet 😅  

Ik zou graag klantenservice op hun woord willen geloven maar na 3 medewerkers word ik daar toch wel een beetje verdrietig van. Waarom kan ik niet gewoon in de app zien dat er een ticket bij jullie open staat op mijn nummer. Nu blijft het maar vertrouwen op het woord van jullie collega’s van de helpdesk en inmiddels is de zomer bijna voorbij en geen compensatie en geen oplossing. 

Sinds de update naar iOS 17.6.1 (iPhone 12 Pro) nog geen E gezien. Het lijkt erop dat de update mijn probleem opgelost heeft.

Deel KPN-klanten heeft al weken last van slechte verbinding: 'Ingewikkeld probleem' | RTL Nieuws | RTL.nl

@Marcia van KPN: Iets meer informatie vanuit KPN zou wel wenselijk zijn. Zoals waarom KPN van mening is dat door deze iOS-update het probleem verholpen zou zijn. En ook vooral het belangrijkste: wat is/was het probleem nu eigenlijk cq waardoor wordt/werd het probleem veroorzaakt? 

@Marcia van KPN en @Remco van KPN: Heel jammer dat er niet door jullie wordt gereageerd op mijn bericht en er geen antwoord gegeven wordt op mijn vragen. 

Sinds de update naar iOS 17.6.1 (iPhone 12 Pro) nog geen E gezien. Het lijkt erop dat de update mijn probleem opgelost heeft.

Bij mij precies hetzelfde.  Voorheen was het ook wel eens een paar dagen goed, dus Ik hang de vlag nog niet uit, maar de voortekenen zijn positief.

Reageer