@Marcia van KPN: Iets meer informatie vanuit KPN zou wel wenselijk zijn. Zoals waarom KPN van mening is dat door deze iOS-update het probleem verholpen zou zijn. En ook vooral het belangrijkste: wat is/was het probleem nu eigenlijk cq waardoor wordt/werd het probleem veroorzaakt?
@Marcia van KPN en @Remco van KPN: Heel jammer dat er niet door jullie wordt gereageerd op mijn bericht en er geen antwoord gegeven wordt op mijn vragen.
Ik heb hier helaas geen antwoord op! Als we iets kunnen delen, doen we dat.
Superfijn om de signalen te lezen dat het beter lijkt met de update!
@Marcia van KPN: Iets meer informatie vanuit KPN zou wel wenselijk zijn. Zoals waarom KPN van mening is dat door deze iOS-update het probleem verholpen zou zijn. En ook vooral het belangrijkste: wat is/was het probleem nu eigenlijk cq waardoor wordt/werd het probleem veroorzaakt?
@Marcia van KPN en @Remco van KPN: Heel jammer dat er niet door jullie wordt gereageerd op mijn bericht en er geen antwoord gegeven wordt op mijn vragen.
Ik heb hier helaas geen antwoord op! Als we iets kunnen delen, doen we dat.
Zo’n vermoeden had ik al dat jullie hier geen antwoord op hebben. Ik hoop dat jullie begrijpen dat het voor mij als klant heel raar overkomt dat er door jullie via sms maar ook op dit forum wordt aangegeven dat de verbindingsproblemen met mijn toestel worden opgelost in de nieuwste software-update. Maar als ik daarover vragen stel dat jullie het antwoord daarop niet kunnen geven.
De update uitgevoerd maar werkt helaas ook niet. Vaak een e teken gezien en zelf bij 5g met 2 streepjes geen bereik meer.
Zo’n vermoeden had ik al dat jullie hier geen antwoord op hebben. Ik hoop dat jullie begrijpen dat het voor mij als klant heel raar overkomt dat er door jullie via sms maar ook op dit forum wordt aangegeven dat de verbindingsproblemen met mijn toestel worden opgelost in de nieuwste software-update. Maar als ik daarover vragen stel dat jullie het antwoord daarop niet kunnen geven.
Hoi @Anja83
Het is gewoon een bekende manier om de klant tevreden en zoet te houden.
Want als de moderators geen antwoord kunnen geven, op een paar terechte vragen, zegt mij dat al meer dan genoeg.
Ook de sms met de iOS update naar 17.6.1 is zo’n goed voorbeeld, om de getroffen klanten maar tevreden te houden, maar daarnaast ook voor de gek te houden!!
Deze update heeft niets, maar ook niets in zich waarmee de netwerkinstellingen worden verbeterd bij KPN, dat is echt lariekoek en niets meer.
Er zijn binnen deze topic genoeg bewijzen vanuit Apple geplaatst, dat het om een algemene update gaat voor alle iPhone gebruikers in Nederland en er buiten.
En dan zegt moderator @Marcia van KPN ook nog eens op een positieve toon:
“Superfijn om de signalen te lezen dat het beter lijkt met de update!”
Terwijl deze update helemaal niet speciaal voor KPN is uitgebracht, maar alleen voor een beveiligingsprobleem met o.a. iCloud.
Lees dit artikel (óók de moderators) en je weet hoe het echt zit: iOS 17.6.1 is uit – en daarmee wordt dit iPhone-probleem opgelost
KPN moet gewoon ophouden met onzin te verkopen, alleen om de klanten maar tevreden te houden.
Helaas, want klanten weten intussen wel beter!
Hiermee zorg KPN er alleen maar voor, dat het vertrouwen verder wegzakt.
Ook zou ik het meer dan terecht vinden, als er vanuit het hoofdkantoor van KPN eindelijk eens een goede verklaring omtrent dit probleem naar buiten wordt gebracht, zodat we eindelijk weten wat er daadwerkelijk speelt en wat KPN richting de getroffen klanten gaat doen.
iOS-update werkt zeker niet. Gisteren lag mijn iPhone 14 Pro er wéér uit: SOS en satelliet-icoontje. Ik was nét van huis en moest daardoor rechtsomkeert maken en de rest van de dag verplicht thuisblijven, want: ik moest deze dag stand-by dus terug naar een wifi-netwerk. Na exact drie maanden volop problemen en daardoor vaak stress heb ik gezegd dat ik wil dat KPN per direct mijn telefoonnummer vrijgeeft (i.p.v. einde contract eind december). Gisteren én vandaag met KPN gebeld. Twee medewerkers namen mij gelukkig serieus, maar vanmorgen ging de eerste medewerker die ik sprak volop in de ontkenning en probeerde het probleem bij mijn telefoon neer te leggen. Ik had geen zin meer om de strijd aan te gaan. Lees dan mijn dossier! Gelukkig nam de tweede van vanmorgen het serieus, las mijn dossier door en gaat het bespreken. Fingers crossed…
Rest nog steeds het probleem dat hogerop binnen KPN blijkbaar wordt geweigerd om al deze klanten serieus te nemen, ons op de hoogte te houden, te compenseren of tegemoet te komen waar mogelijk. Geef ons een tijdelijke simkaart van het Vodafone- of Odido-netwerk bijvoorbeeld.
@kpn gaat er toch niks aan doen..
het probleem ligt aan jullie telefoon…
KPN gaat iedere keer in de zelfverdediging, onze netwerk werkt perfect…
Waarom delen jullie geen update met informatie?
Voorbeeld: Van kastje naar het muur T-Mobile
iOS-update werkt zeker niet. Gisteren lag mijn iPhone 14 Pro er wéér uit: SOS en satelliet-icoontje. Ik was nét van huis en moest daardoor rechtsomkeert maken en de rest van de dag verplicht thuisblijven, want: ik moest deze dag stand-by dus terug naar een wifi-netwerk. Na exact drie maanden volop problemen en daardoor vaak stress heb ik gezegd dat ik wil dat KPN per direct mijn telefoonnummer vrijgeeft (i.p.v. einde contract eind december). Gisteren én vandaag met KPN gebeld. Twee medewerkers namen mij gelukkig serieus, maar vanmorgen ging de eerste medewerker die ik sprak volop in de ontkenning en probeerde het probleem bij mijn telefoon neer te leggen. Ik had geen zin meer om de strijd aan te gaan. Lees dan mijn dossier! Gelukkig nam de tweede van vanmorgen het serieus, las mijn dossier door en gaat het bespreken. Fingers crossed…
Rest nog steeds het probleem dat hogerop binnen KPN blijkbaar wordt geweigerd om al deze klanten serieus te nemen, ons op de hoogte te houden, te compenseren of tegemoet te komen waar mogelijk. Geef ons een tijdelijke simkaart van het Vodafone- of Odido-netwerk bijvoorbeeld.
Hoi @SaskiaH
Kon zal echt geen simkaarten gaan uitdelen van hun concurrenten, dat kun je echt vergeten!
Wil je graag overstappen op het Odido of Vodafone mobiel netwerk, dan zul je daar zelf een abonnement moeten afsluiten inclusief nummerbehoud.
Je kunt ook kiezen voor één van de budget providers, die gebruik maken van het mobiele netwerk van Odido (zoals Ben, Delta of Simpel) of Vodafone (zoals Hollandsnieuwe).
Ik ben tijdelijk met mijn 06-nummer overgestapt naar Delta Mobiel (die gebruik maakt van het Odido 5G netwerk), omdat het probleem bij KPN zich steeds verder uitbreid naar ook de iPhones uit de series 14 en 15, al is dat gelukkig nog beperkt.
Heb een maandelijks opzegbaar abonnement genomen, zodat ik niet vast zit aan een contract.
Met Odido heb ik nu een perfect bereik met 5G en een veel hogere download en uploadsnelheid dan bij KPN, op het Odido netwerk zit ik ook op de snelle 5G frequentie Band N78 (3,5 GHz).
Bij KPN merkte ik de afgelopen weken al dat het slechter ging op het 5G netwerk, omdat zowel de download als uploadsnelheid steeds verder omlaag ging, en mijn iPhone 14 Pro Max ook continu tussen twee KPN Zendmasten aan het heen en weer switchen was op 5G.
Ook de batterij raakte daardoor sneller leeg.
Ik dacht voordat ik getroffen wordt door deze storing, stap ik maar veilig over, want ik had geen zin om net zoals vele op deze community, erg lang te moeten gaan wachten op een oplossing.
Mocht het probleem volledig zijn opgelost, wanneer dat ook mogen zijn, dan kan ik altijd weer terug naar KPN met mijn 06-nummer.
Lijkt wel een soort virus, haha.
Als zelfs @Michel.uit.Arnhem is overgestapt, dan heeft KPN er toch echt een potje van gemaakt. Ik wacht nog even geduldig af. Hoop echt dat ze dit nog netjes gaan oplossen.
Lijkt wel een soort virus, haha.
Als zelfs @Michel.uit.Arnhem is overgestapt, dan heeft KPN er toch echt een potje van gemaakt. Ik wacht nog even geduldig af. Hoop echt dat ze dit nog netjes gaan oplossen.
Inderdaad! Ik kan er helaas niets anders van maken @Matthew83 .
Toen ik nog werkzaam was bij KPN, ging het heel anders en was het probleem allang opgelost geweest of er was een tussenoplossing (toestel ruil) in het leven geroepen zodat de klanten zonder problemen verder konden bellen en internetten op hun mobiel.
KPN is in dat opzicht echt veranderd in negatieve zin de afgelopen jaren.
Maar qua thuisproducten (vast internet + vast bellen) blijf ik KPN uiteraard trouw, al is de hoop, dat ik over een tijdje ook weer terug kan keren met mobiel.
Maar niet eerder voordat het probleem volledig is opgelost door KPN.
Hoi @SaskiaH
Kon zal echt geen simkaarten gaan uitdelen van hun concurrenten, dat kun je echt vergeten!
Wil je graag overstappen op het Odido of Vodafone mobiel netwerk, dan zul je daar zelf een abonnement moeten afsluiten inclusief nummerbehoud.
Je kunt ook kiezen voor één van de budget providers, die gebruik maken van het mobiele netwerk van Odido (zoals Ben, Delta of Simpel) of Vodafone (zoals Hollandsnieuwe).
Ik ben tijdelijk met mijn 06-nummer overgestapt naar Delta Mobiel (die gebruik maakt van het Odido 5G netwerk), omdat het probleem bij KPN zich steeds verder uitbreid naar ook de iPhones uit de series 14 en 15, al is dat gelukkig nog beperkt.
Heb een maandelijks opzegbaar abonnement genomen, zodat ik niet vast zit aan een contract.
Met Odido heb ik nu een perfect bereik met 5G en een veel hogere download en uploadsnelheid dan bij KPN, op het Odido netwerk zit ik ook op de snelle 5G frequentie Band N78 (3,5 GHz).
Bij KPN merkte ik de afgelopen weken al dat het slechter ging op het 5G netwerk, omdat zowel de download als uploadsnelheid steeds verder omlaag ging, en mijn iPhone 14 Pro Max ook continu tussen twee KPN Zendmasten aan het heen en weer switchen was op 5G.
Ook de batterij raakte daardoor sneller leeg.
Ik dacht voordat ik getroffen wordt door deze storing, stap ik maar veilig over, want ik had geen zin om net zoals vele op deze community, erg lang te moeten gaan wachten op een oplossing.
Mocht het probleem volledig zijn opgelost, wanneer dat ook mogen zijn, dan kan ik altijd weer terug naar KPN met mijn 06-nummer.
Hoi @Michel.uit.Arnhem,
Dit is het antwoord waar ik (voorlopig) wat aan heb, dank je wel! Ik was al erg op zoek naar een goede andere provider die géén gebruik maakt van het KNP-netwerk. Evengoed vind ik het wel spannend want stel dat ik weer problemen zou krijgen, dus daarom wil ik ook graag een maandabonnement. Maar met jouw tip moet het goedkomen. En wie weet stap ik later dan weer over naar KPN.
Ik hoop dat ik vandaag of morgen wordt teruggebeld en dat ze mijn abonnement deze week nog vrijgeven, dat is wel het minste dat ze kunnen doen. Ik wil vanzelfsprekend niet met twee telefoons hoeven rond te lopen (zodat ik met een oude telefoon en ander netwerk een hotspot kan maken zodra het KPN-netwerk weer wegvalt) en ook nog eens op eigen kosten omdat KPN niets compenseert. Maar ook wil ik niet nog meer weken of maanden moeten doormodderen.
Ik heb ook ontzettend veel problemen met internet al een paar weken. 2 jaar geleden had ik ook al hetzelfde probleem en toen is dit ook gecompenseerd door KPN…
inmiddels start ik m’n telefoon iedere dag meerdere keren opnieuw op. Dit helpt dan tijdelijk even maar is zeker geen definitieve oplossing.
ik heb een IPhone 12.
Na maanden problemen met mijn verbinding te hebben gehad lijkt het nu opgelost te zijn met de update van iOS.
Na maanden problemen met mijn verbinding te hebben gehad lijkt het nu opgelost te zijn met de update van iOS.
Dan heb je geluk gehad, bij mij is het geen steek verbeterd…
Hier werd ik gebeld door Kpn nadat ik mijn contract wilde laten ontbinden. Kreeg te horen dat hij niet kon worden ontbonden omdat ik een simonly had en geen toestel erbij had genomen en dus kort gezegd maar een ander toestel moest gebruiken.
Hier werd ik gebeld door Kpn nadat ik mijn contract wilde laten ontbinden. Kreeg te horen dat hij niet kon worden ontbonden omdat ik een simonly had en geen toestel erbij had genomen en dus kort gezegd maar een ander toestel moest gebruiken.
KPN houdt zich hierbij niet aan ONZE rechten:
Tussentijds beëindigen van een abonnement kan soms wel als de aanbieder zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet nakomt, bijvoorbeeld als de telefonieverbinding heel slecht of geheel afwezig is. Maar u moet de aanbieder dan wel eerst in de gelegenheid stellen de problemen op te lossen. U moet de aanbieder daarvoor een redelijke termijn geven. Houd daarbij zeker 14 dagen aan.
Als de aanbieder niets doet of de problemen niet oplost, kunt u mogelijk de ontbinding van de overeenkomst inroepen. Bij kleine problemen of fouten kan dit weer niet. Ontbinding van een contract is dus iets anders dan een opzegging. Ontbinden van het abonnement kan alleen als er sprake is van het niet nakomen van verplichtingen uit de overeenkomst door uw contractspartij.
Bij mij duurt het al drie maanden dus de termijn van twee weken is ruimschoots verstreken. Daarbij gaat het om een groot probleem en worden vele abonnees getroffen.
Hoi @Matthew83
Ik keer morgen weer terug met mijn 06-nummer naar KPN.
Helaas, is het Odido netwerk ook niet alles kan ik je hierbij zeggen.
Tijdens het bellen via het Odido netwerk vallen er stukken gesprek helemaal weg, gaat dan om enkele seconden, waarna ik aan de tegenpartij moet vragen wat zijn of haar laatste woorden waren.
Bij KPN had ik daar nooit last van, dus in dat opzicht weer een complimentje voor KPN.
Daarnaast wil ik alles onder 1 dak houden, los van de combikortingen die ik dan ontvang.
Gelukkig had ik mijn SuperUnlimited bij KPN nog niet opgezegd, maar was alleen mijn 06-nummer naar DELTA Mobiel overgezet (nummerbehoud met aanhouden contract bij oude provider), zodat ik altijd weer terug kon keren tijdens de wettelijke bedenktijd.
Met een spoedaanvraag vanuit KPN, komt morgen (14 augustus) mijn 06-nummer weer terug op mijn KPN Mobiel abonnement, en wordt het abonnement bij DELTA Mobiel tevens beëindigd.
Zit nog ruim binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, dus er is geen enkel probleem, en ik krijg geen factuur van DELTA.
Om alleen voor de snelheid op het netwerk van Odido te blijven, is voor mij onvoldoende reden, aangezien KPN inmiddels ook hard bezig is met het versnellen van het 5G netwerk.
Maar bellen met regelmatig wegvallen van woorden, is ook geen pretje.
Dus zo zie je maar weer, dat elk mobiel netwerk zijn voor- en nadelen heeft.
Ik ben in dat opzicht echt merken trouw.
Hier nog 1, geen problemen meer na de update. wel is mijn batterij dusdanig achteruit gegaan dat hij een stuk korter mee gaat als voor de problemen. 84% als maximum capaciteit nog maar over. met een telefoon die nog geen 2 jaar oud is.
Dus wat word de compensatie vanaf 25 mei steeds op E, en een accu achteruit gang van zo een 10 procent.
Vriendelijke groet
Enrico
Hier nog 1, geen problemen meer na de update. wel is mijn batterij dusdanig achteruit gegaan dat hij een stuk korter mee gaat als voor de problemen. 84% als maximum capaciteit nog maar over. met een telefoon die nog geen 2 jaar oud is.
Dus wat word de compensatie vanaf 25 mei steeds op E, en een accu achteruit gang van zo een 10 procent.
Vriendelijke groet
Enrico
Goed om te horen, wel balen van de batterij. Ik heb het ook even bekeken. Gelukkig bij mij geen verschil.
Met mijn IPhone 11 was ik de laatste weken zeer slecht bereikbaar. 4G viel om de haverklap weg terwijl ik volgens mijn telefoon wél 4G zou moeten hebben. Zo te lezen een veel voorkomend probleem.
Omdat mijn 11 ook wel aan vervanging toe was heb ik een IPhone 14 gekocht, in de hoop dan van dit probleem af te zijn. Dat ging tot gisteren goed, maar toen ook: wel 5G volgens mn telefoon, maar geen verbinding. Af en toe wel en af en toe niet. Onbetrouwbaar.
Graag op korte termijn een oplossing voor dit probleem.
Voor het geld wat ik al jaren elke maand aan KPN overmaak zou ik toch op z’n minst over betrouwbaar mobiel internet moeten kunnen beschikken!
En nu word er in de media bijv. tweakers gemeld dat het probleem is opgelost. Nee het is gedeeltelijk opgelost er zijn nog klanten die nog steeds problemen hebben waaronder ik zelf.
Wat moet ik na afgelopen week reeds contact met klantenservice hierover te hebben gehad nog meer doen? Raak het spoor zo echt een beetje bijster.
Als het probleem bij jou nog speelt en je hebt gebeld @PJvanOord dan is het afwachten tot je ticket op wordt gepakt. Dit kan even duren, maar ze komen vanzelf aan je ticket toe!
Het lijkt er meer op dat KPN zich in stilzwijgen hult…
Vind het erg jammer dat het zo gaat.
Met mijn IPhone 11 was ik de laatste weken zeer slecht bereikbaar. 4G viel om de haverklap weg terwijl ik volgens mijn telefoon wél 4G zou moeten hebben. Zo te lezen een veel voorkomend probleem.
Omdat mijn 11 ook wel aan vervanging toe was heb ik een IPhone 14 gekocht, in de hoop dan van dit probleem af te zijn. Dat ging tot gisteren goed, maar toen ook: wel 5G volgens mn telefoon, maar geen verbinding. Af en toe wel en af en toe niet. Onbetrouwbaar.
Graag op korte termijn een oplossing voor dit probleem.
Voor het geld wat ik al jaren elke maand aan KPN overmaak zou ik toch op z’n minst over betrouwbaar mobiel internet moeten kunnen beschikken!
Hoi @WendeH
Jij bent dan echt één van de weinige pechvogels, die ook problemen heeft met een iPhone 14.
Er zijn van de iPhone 14 serie maar enkele gevallen bekend (handje vol), dat ze netwerkproblemen hebben.
De overgrote meerderheid van de KPN klanten met een iPhone uit de series 14 of 15 hebben geen enkele probleem met het 4G en/of 5G netwerk van KPN.
Zelf heb ik de iPhone 14 Pro Max, en heb een zeer stabiele ontvangst van het 5G netwerk van KPN, en kan probleemloos bellen, gebeld worden en internetten.
Je zou de netwerkinstellingen van je iPhone 14 een keer kunnen resetten, om te zien of je dan wel weer een stabiele verbinding hebt met het 5G netwerk.
Het is toch belachelijk dat kpn naar maanden het probleem niet op kan lossen. Wat een drama partij is dit geworden zeg. KPN is bij lange na niet meer de provider die het was. Wordt hoog nodig tijd om over te stappen. Afspraken worden niet nagekomen, geen update over de status enz.
Als het probleem bij jou nog speelt en je hebt gebeld @PJvanOord dan is het afwachten tot je ticket op wordt gepakt. Dit kan even duren, maar ze komen vanzelf aan je ticket toe!
Tenzij het zomaar gesloten wordt …