Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

Als het probleem bij jou nog speelt en je hebt gebeld @PJvanOord dan is het afwachten tot je ticket op wordt gepakt. Dit kan even duren, maar ze komen vanzelf aan je ticket toe!

Tenzij het zomaar gesloten wordt …

Ik heb wel mn bedenkingen bij kpn op dit moment maar zo negatief ben ik ook weer niet 😂

Hier na weken de beruchte sms gehad of het probleem al was opgelost en anders nog even bellen. 

Na 5 weken weer gebeld. Kunnen niets voor u doen. Omruiling komt u (nog) niet voor in aanmerking, dat is een pilot. Verder kunnen we niets doen.

Klacht ingediend en na nadat kpn 4x geprobeerd heeft te bellen (voicemail want geen bereik) maar dat snappen ze blijkbaar niet vandaag terug gebeld. De dame had helaas waarschijnlijk haar dag niet, geen emphatie maar een strak en kil geregiseerd bandje. Geen oplossing, afwachten, je komt ooit aan de beurt.

Iemand al een vervolg stap naar de geschillencommissie overwogen? 

Fijn voor de mensen waar het opgelost is. Ik had de update al 2 wkn geleden geprobeerd maar zonder resultaat. Youfione (KPN netwerk) gebeld en gevraagd het contract ontbinden met nummer behoud. Binnen 1 uur melding dat het andere dag opgezegd is en overgestapt op Odido netwerk. Mij zien ze voorlopig niet meer terug. Snap niet dat niet meer mensen dit doen… compensatie kan je echt op je buik schrijven of je moet een heel duur abbo incl toestel hebben

Mja, Odido ga ik niet heen. Dat is enkel een stap terug qua techniek en bereik. Vodafone is de enige serieuze partij waar ik naartoe zou kunnen overstappen.. Probleem is echter dat ik geen zin heb om een afkoopsom te voldoen. Ik wacht op een oplossing binnen afzienbare tijd, en anders eis ik een kosteloze ontbinding en stap ik alsnog over.

Fijn voor de mensen waar het opgelost is. Ik had de update al 2 wkn geleden geprobeerd maar zonder resultaat. Youfione (KPN netwerk) gebeld en gevraagd het contract ontbinden met nummer behoud. Binnen 1 uur melding dat het andere dag opgezegd is en overgestapt op Odido netwerk. Mij zien ze voorlopig niet meer terug. Snap niet dat niet meer mensen dit doen… compensatie kan je echt op je buik schrijven of je moet een heel duur abbo incl toestel hebben

Omdat niet iedereen onder contract uit kan of het geld heeft dit af te kopen. Ik betaal 140 euro aan abonnementen die momenteel niet werken door dit probleem met Samsung telefoons (lijkt me duur genoeg maar geen compensatie tot nu toe) en heb gewoon geen reserve om te zeggen ik stap over en neem nieuwe abonnementen ergens anders.

Het is soms het financiële plaatje en/of de looptijd die mensen nog hebben bij KPN wat een probleem is en weggaan/overstappen moeilijk of onmogelijk maakt.

Wel eerlijk blijven @Jaapvr compensatie was reeds toegezegd op het moment dat je een ticket aanmaakt bij de klantenservice. Dit is meerdere keren in dit topic aangegeven en ook bevestigd per sms. Dat je boos bent op de gang van zaken kan ik volgen maar dan wel eerlijk en correct blijven.

Wow, men compenseert dus vanaf aanmaken ticket? Ik kreeg tot nu toe te horen pas wanneer men het ticket sluit. Welkom bij KPN dus….

Als het probleem bij jou nog speelt en je hebt gebeld @PJvanOord dan is het afwachten tot je ticket op wordt gepakt. Dit kan even duren, maar ze komen vanzelf aan je ticket toe!

Tenzij het zomaar gesloten wordt …

Ik heb wel mn bedenkingen bij kpn op dit moment maar zo negatief ben ik ook weer niet 😂

Er is vooralsnog nog weinig positiefs te melden over de communicatie rondom dit issue. We kunnen (en moeten) vrijwel alles online regelen met betrekking tot de abonnementen. We krijgen om de haverklap vrolijke e-mailberichten over hoe goed kpn wel niet is, de gezinsuitbreiding van huiskat Louis, en aanbiedingen.

Maar, een e-mail of sms na het aanmaken van een ticket, het volgen van de status in bijvoorbeeld ‘Mijn kpn’ is voor de provider die zich graag laat voorstaan de beste te zijn, de beste klantenservice te hebben en service te bieden, het opschorten van de betalingen (zoals Budget Mobiel en Simyo inmiddels doen) krijgt kpn niet voor elkaar maar het massaal sluiten van tickets na het versturen van vage sms’jes wel? 

Hier in Haarlem staan overal KPN medewerkers met kleine stands om glasvezel te promoten. Die mensen kunnen ze beter inzetten om de belletjes te doen. Maar we weten allemaal dat het zo goedkoop mogelijk moet gaan en dat ze alle mensen liever inzetten om klanten te werven. Jammer.

Hier in Haarlem staan overal KPN medewerkers met kleine stands om glasvezel te promoten. Die mensen kunnen ze beter inzetten om de belletjes te doen. Maar we weten allemaal dat het zo goedkoop mogelijk moet gaan en dat ze alle mensen liever inzetten om klanten te werven. Jammer.

Hoi @Matthew83 

Dat zijn geen echte KPN medewerkers in dienst van KPN zelf, maar medewerkers van één van de wervingsbureaus waarmee KPN samenwerkt.
Deze krijgen dan via hun eigen werkgever een KPN poloshirt, en gaan dan een aantal uur op een stand staan, om voorbij lopende pasanten over te halen om voor KPN Glasvezel te kiezen.

Dezelfde medewerkers lopen een week later met een polo van Ziggo of een andere provider.

De medewerkers die alle getroffen klanten aan het terugbellen zijn, is een heel ander team (op een kantoor) die zich hier volledig mee bezig houden.

Omdat niet iedereen onder contract uit kan of het geld heeft dit af te kopen. Ik betaal 140 euro aan abonnementen die momenteel niet werken door dit probleem met Samsung telefoons (lijkt me duur genoeg maar geen compensatie tot nu toe) en heb gewoon geen reserve om te zeggen ik stap over en neem nieuwe abonnementen ergens anders.

Het is soms het financiële plaatje en/of de looptijd die mensen nog hebben bij KPN wat een probleem is en weggaan/overstappen moeilijk of onmogelijk maakt.

Dat begrijp ik. Zou ik ook niet doen. Ik bedoel kostenloos ontbinden. Ik was net overgestapt dus ess daardoor makkelijk maar lijkt me dat KPN daar soepel in moet zijn voor mensen die al zolang sukkelen

Mja, Odido ga ik niet heen. Dat is enkel een stap terug qua techniek en bereik. Vodafone is de enige serieuze partij waar ik naartoe zou kunnen overstappen.. Probleem is echter dat ik geen zin heb om een afkoopsom te voldoen. Ik wacht op een oplossing binnen afzienbare tijd, en anders eis ik een kosteloze ontbinding en stap ik alsnog over.

Volledig met je eens @SWkzx !

Ik heb het Odido 5G netwerk een paar dagen mogen testen, maar kan er niet enthousiast over zijn.
Tijdens het zelf bellen of gebeld worden, vallen er regelmatig woorden weg, en moet je aan elkaar vragen “wat zei je nu precies, want je viel even weg”.
Qua snelheid is alles wel perfect op het 5G netwerk van Odido.

Maar bij het lezen van het forum van Odido, zijn er best wel veel klachten over het mobiele netwerk, en is het laatst nog uitgebreid aan bod geweest bij Radar (AVROTROS).
Ook bij de laatste testuitslag van de Consumentenbond staat Odido Mobiel op de laatste (onderste) plek in de lijst (plek 9), terwijl KPN Mobiel het vele malen beter doet en op plek 5 staat.
Ook Vodafone doet het een stuk minder dan KPN Mobiel.

Dus KPN is dus beter, dan Odido en Vodafone!

Zie hier de actuele testuitslag (update 13 augustus 2024) van de Consumentenbond:

Beste Mobiele Provider

Mn zoon is daar happy mee. Heb nu vooralsnog weer maandelijks opzegbaar dus kijk eerst wel even

Wel eerlijk blijven @Jaapvr compensatie was reeds toegezegd op het moment dat je een ticket aanmaakt bij de klantenservice. Dit is meerdere keren in dit topic aangegeven en ook bevestigd per sms. Dat je boos bent op de gang van zaken kan ik volgen maar dan wel eerlijk en correct blijven.

Tsja …. had ik maar een keer een sms of berichtje gehad. Of een casenr na een vd telefoontjes. Ik zat dus nog in t luchtledige 🤷🏼‍♂️

, Odido ga ik niet heen. Dat is enkel een stap terug qua techniek en bereik. Vodafone is de enige serieuze partij waar ik naartoe zou kunnen overstappen.. Probleem is echter dat ik geen zin heb om een afkoopsom te voldoen. Ik wacht op een oplossing binnen afzienbare tijd, en anders eis ik een kosteloze ontbinding en stap ik alsnog over.

Volledig met je eens @SWkzx !

Ik heb het Odido 5G netwerk een paar dagen mogen testen, maar kan er niet enthousiast over zijn.
Tijdens het zelf bellen of gebeld worden, vallen er regelmatig woorden weg, en moet je aan elkaar vragen “wat zei je nu precies, want je viel even weg”.
Qua snelheid is alles wel perfect op het 5G netwerk van Odido.

Maar bij het lezen van het forum van Odido, zijn er best wel veel klachten over het mobiele netwerk, en is het laatst nog uitgebreid aan bod geweest bij Radar (AVROTROS).
Ook bij de laatste testuitslag van de Consumentenbond staat Odido Mobiel op de laatste (onderste) plek in de lijst (plek 9), terwijl KPN Mobiel het vele malen beter doet en op plek 5 staat.
Ook Vodafone doet het een stuk minder dan KPN Mobiel.

Dus KPN is dus beter, dan Odido en Vodafone!

Zie hier de actuele testuitslag (update 13 augustus 2024) van de Consumentenbond:

Beste Mobiele Provider

Het probleem is dat Odido het niet voor elkaar krijgt om de 'HD voice interconnects' rond te krijgen. Dit is een relatief onbekend iets voor velen. Maar ik hoor meteen het verschil. Het bellen is daardoor zoals je zegt een stuk minder. Terwijl met HD Voice klinkt het alsof je face to face met elkaar zit. Niet iedereen zal er last van hebben.. Maar ik hoor het verschil meteen. Ook viel me op dat ik op meerdere plekken gewoon geen tot weinig bereik meer had, waar KPN en Vodafone 'online' bleven. Vandaar dat ik destijds naar KPN ben gegaan en eigenlijk altijd tevreden over ben geweest. Mijn onvrede is dus pas kortgeleden ontstaan en groeit door de wisselende en slechte communicatie.

Overigens heb ik thuis alles van Odido en daar ben ik zeer tevreden over.

Hoi @SuusHellevoet 

Welkom op het forum van KPN.

Ik raad je sterk aan, om de netwerkinstellingen op je iPhone 12 te gaan resetten.
Hiermee haal je eventuele fouten eruit, en zal je iPhone 12 de juiste netwerkinstellingen automatisch in gaan laden.
Vaak lost je hiermee de meeste netwerk problemen op.

Stappenplan voor het resetten:

• Open de instellingen app op je iPhone (tandwieltje)
  • Kies voor algemeen in het menu.
  • Scrol helemaal naar beneden, en kies voor Zet over of stel iPhone opnieuw in.
  • Tik vervolgens op Stel opnieuw in.
  • In het lijstje wat je dan te zien krijgt kies je voor Herstel netwerkinstellingen
  • Voer je toegangscode in
  • En tik op (in het rood aangegeven) Herstel netwerkinstellingen
  • Waarna je iPhone begint met het herstellen
  • Zodra hij daarmee klaar is, kom je weer uit op het beginscherm.
  • Heb je een fysieke simkaart, dan zal er gevraagd worden om de simkaart pincode in te voeren.

Laat even weten, of je hiermee het probleem hebt kunnen verhelpen.

Hetzelfde probleem en is nu opgelost. Ik denk een KPN probleem na update van iphone

Wow, men compenseert dus vanaf aanmaken ticket? Ik kreeg tot nu toe te horen pas wanneer men het ticket sluit. Welkom bij KPN dus….

Lekker voor iedereen die geen ticket aangemaakt kon krijgen bij klantenservice al vanaf het begin.
Ik vind dat zwaar oneerlijk en onterecht mocht het pas ingaan vanaf datum aangemaakte ticket.

Dan zou ik (en velen met mij) 3 maanden mislopen omdat mijn tickets net pas lopen na veel inspanning.

Wij kunnen er geen van allen iets aan doen als de klantenservice weigert de ticket aan te maken.

We hebben ook geen invloed op de Technische Dienst, het is maar zeer de vraag op basis van sommigen die al 3maand wachten op reactie op hun ticket of wij een reactie gaan krijgen en compensatie.

Voelt wel steeds meer als voor de gek gehouden worden om te voorkomen dat ze moeten terugbetalen.
Is het al mei 2025?

Ik heb inmiddels m'n tweede ticket lopen én een officiële klacht. Maar krijg niets geen compensatie hoor @Chris en Fem !

@SWkzx  Ik tot nu toe ook niet.  Voelt alsof je tegen de muur aanpraat met KPN momenteel, 2x klacht neergelegd, 2 tickets lopen, geen compensatie tot nu toe.

Zonder enig bericht vanuit KPN direct naar de mensen met zogenaamde aangemaakte tickets lijkt het probleem nu opgelost met de nieuwe iOS. Bij mij zijn er geen problemen meer na de installatie daarvan (iPhone 12 Pro).

Over deze update heb ik trouwens zelf moeten lezen op Tweakers.net op de dag dat ik in de ochtend een Odido abonnement had aangevraagd (eigenlijk voor niets dus). Prima staaltje faalhazerij/onkunde en wat mij betreft echt een gemiste kans. Ik ga toch naar Odido vanwege de slechte afhandeling/communicatie aan KPN zijde. Dit wil je niet nog een keer meemaken in de toekomst lijkt me.

Pro tip: houd voortaan je klanten op de hoogte, al helemaal als er een fix is voor een probleem waar ze nog mee zitten. Dit is echt onnodig slecht afgehandeld en er zitten nu vast nog steeds talloze mensen te wachten op een fix die niets weten van de nieuwe iOS die het probleem fixt (blijkbaar niet bij iedereen).

Denk dat het vooral belangrijk is om je tickets in te kunnen zien. Aangezien ze je een sms sturen over de vooruitgang. Maar begint er meer op te lijken dat de klantenservice gewoon geen tickets heeft aangemaakt voor een hoop mensen.

Ik heb al een paar maanden hetzelfde probleem met de iphone 11. Geen bereik, geen netwerk, geen telefoongesprekken kunnen voeren. Er werd me bij een kpn winkel gezegd dat het misschien aan de simkaart kon liggen en dus werd deze vervangen, maar helaas….probleem bleef ontstaan. Weer teruggegaan, waar een andere jongen al meteen vroeg of ik een iphone 11 heb, aangezien dit een bekend probleem is waar geen oplossing voor gevonden is. Nu blijkt dat mijn dochter met een iphone 12 pro hetzelfde probleem heeft. 
Wordt een duur grapje zo met een Iphone….

Helaas heeft de software update van Apple de problemen niet opgelost. Vorige week donderdag was ik in een kpn winkel. Toen ik vroeg naar een update over de problematiek met m’n iPhone 12 Pro weigerde de medewerker me te woord te staan.

Een collega was druk met het proberen om drie mobiele abonnementen te verkopen en met nog wachtende klanten zijn klanten met een probleem bij kpn natuurlijk niet welkom. 

Vervolgens belde ik afgelopen zaterdag naar de Klantenservice. De (uitermate) vriendelijke en geduldige medewerker wist me te vertellen dat bij alle klanten met deze problemen na ontvangst van de sms over de software update van Apple, het ticket was gesloten. De medewerker vertelde dat het aantal totaal aantal tickets (iPhone 11, 12, SE en diverse Samsung modellen) de 30.000 (!) naderde en het voor de achterliggende afdeling niet meer te behappen is. Daarom was ‘van hogerhand’ besloten voor de tweede keer een groot aantal tickets te sluiten om het voor de TD weer overzichtelijk te krijgen.

Na veel uitzoek- en nakijkwerk wist de medewerker me te vertellen dat m’n ticket ‘waarschijnlijk wel gesloten zou zijn’ maar omdat de TD op zaterdag niet bereikbaar was, kon hij niet met zekerheid zeggen, of het mogelijk was het ticket opnieuw te openen maar hij besloot ‘voor de zekerheid’ toch om een nieuw ticket ‘in te schieten’. Lang zou de oplossing echter niet meer duren, omdat - volgens zijn laatste ontvangen update - kpn in overleg was de leverancier van de mobiele netwerkcomponenten om de problemen te verhelpen. 

Na het ‘inschieten’ van het ticket meldde de medewerker nog dat ik zaterdag of uiterlijk maandag een bevestiging van de ticket zou ontvangen, hetzij per sms, hetzij per mail.

Zoals wel te verwachten viel, bleef de bevestiging uit en daarom vandaag nog maar eens gebeld. De ticket is aangemaakt maar de medewerkster kon niet zeggen of het eerdere ticket nu heropent is of weer onderop de stapel ligt. De afdeling die deze tickets behandeld is kennelijk plots naar ander universum vertrokken want vandaag was er met deze afdeling geen telefonisch contact mogelijk om een en ander na te vragen. Ik moest maar afwachten totdat ik gebeld wordt en met 15.000 wachtenden, kan dat even duren.

Intussen maak ik alweer een tijdje gebruik van pre paid van Vodafone om onderweg m’n telefoon te kunnen gebruiken, maar deze worden niet vergoed omdat ik zelf de keuze maak die te gebruiken. Op de vraag of kpn als beste provider met het beste mobiele netwerk en de beste service me een ander alternatief kan bieden dan afwachten en blijven betalen voor een onbruikbaar abonnement, volgt geen concreet antwoord maar na een goedemiddag verbreekt de medewerkster de verbinding, voelt als een opgestoken vinger.

Nog drie maanden, dan krijgt kpn een 🖕🏻van mij terug.

@Berteman Het is een heel onduidelijk iets wat KPN aan het doen is…

Vooral het stukje niet communiceren doen ze goed 🫣

Inmiddels bijna 3 maanden verder na de eerste klacht te hebben aangegeven bij KPN. Het nummer waarop de eerste klacht is gemaakt is nog steeds wachtende op een bevestiging hiervan. Ook klacht 2 van 1,5 maand nog steeds geen SMS van gezien. Tegelijkertijd heeft mijn vrouw ook een 2de klacht ingediend, zij heeft zowaar wel een SMS gehad dat het wat langer kan gaan duren maar verder ook helemaal niet. 

Afgelopen week kom ik er via deze pagina achter dat er een nieuwe variant is van IOS deze geïnstalleerd op beide telefoons. Echter blijft de bereikbaarheid achter, eerlijkheidshalve dat de situatie wel beter lijkt zeker wanneer de telefoons zich weinig verplaatsen.  

Ik als hoofdmelder ben dagelijks onderweg waardoor met regelmaat telefoongesprekken nog steeds wegvallen in bepaalde gebieden, overschakelen naar de inmiddels zakelijke lijn van Vodafone verhelpen dit probleem dan keurig. Tot op heden ben ik dus 3 maanden verder zonder dat KPN ook maar enig signaal afgeeft omtrent het verbeteren, oplossen of compenseren van het probleem. 

Het 0800 bellen schiet ik niks mee op het ene antwoord is nog beroerder als het andere antwoord. Dat KPN zo met klanten en klachten omgaat is best wel een teleurstelling. Een simpele eerlijke update eens per X weken geeft z'n ander signaal af en werkt zo veel beter….

Reageer