Skip to main content

Sinds afgelopen donderdag heb ik zeer slechte verbinding. Er staat vaak ook dat er vol verbinding hoort te zijn met 5g alleen doet mij. Heb ik verbinding met E ipv 5G, terwijl er personen naast mij zitten die wel verbinding met 5G hebben en ook bij KPN.

Heb alles in mijn instellingen al na gekeken maar zie niks geks. Volgens kpn zijn er ook geen storingen. Maar het is een zeer irritant probleem en zou graag willen weten wat het is en wat het probleem is en hoe het opgelost kan worden.

ik zie wel dat als ik naar In stellingen > mobiel netwerk > mobieledatanetwerk ga dit leeg is bij mij, maar ik weer niet of dit het probleem is.

ook gebruikt mijn telefoon heeel veel data, terwijl hij op het wifi zit… 

@Michel.uit.Arnhem Ik draaide al langer ios18 want ja die update waar kpn lyrisch over was zat daar ook in

Maar hier helpt het werkelijk waar helemaal niks.

Hoi @Roos79 

Klopt helemaal!
Ik had namelijk enigszins de hoop, voor alle getroffen klanten met een iPhone 11, 12 of SE2020, dat deze grote update + nieuwe aanbiedersinstellingen het probleem zou verhelpen.
Maar niets is minder waar, blijkt nu in de praktijk.

Ik had gehoopt als mede klant van KPN, dat het hiermee enigszins tot helemaal opgelost zou kunnen worden, vandaar dat ik het ook vermelde in deze topic.

Omdat de iPhone 11 precies 5 jaar oud is (gelanceerd in september 2019) denk ik dat Apple daar nog weinig prioriteit aan wild schenken, ze willen liever dat de klanten overstappen naar een nieuwer model vanaf de iPhone serie 13.
Daarnaast is Apple inmiddels ook gestopt met de productie van de iPhone 13, waardoor er geen nieuwe zullen worden uitgeleverd aan de providers en andere verkooppunten.

Ben daarom ook erg benieuwd, net zoals jullie natuurlijk, wat KPN nu gaat doen om alle getroffen klanten uiteindelijk tevreden te stellen.

KPN doet nu goed zijn best alles af te schuiven op wat anders en is zeer traag met reageren.

Het moment dat ik een ander toestel moet aanschaffen is ook het moment dat ik bij de buren ga gluren.

Zeker nu bij andere aanbieders Zwitserland ook gewoon in abonnementen inbegrepen zit.

Ja en het is alleen maar trager aan het worden… Vanmorgen de mededeling van de KS gekregen, dat de doorlooptijd inmiddels 30 dagen is voor een ticket. Natuurlijk halen ze ook dat niet, want in de tijd dat het nog wel 14 dagen waren, werd ik na 30 dagen nog niet gebeld.

30 dagen is natuurlijk een lachertje. Ik heb 58 dagen geleden een ticket aan laten maken en heb nog geen zicht op een oplossing.

Ik ben er goed klaar mee. Al een paar maanden geen normaal gebruik kunnen maken van mobiel internet op mijn iPhone 11 en gesprekken die wegvallen of ik ben überhaupt niet bereikbaar.

Om de druk er op te houden heb ik deze week weer gebeld en gevraagd naar de status. De medewerker gaf aan dat hij aan het ticket zou toevoegen dat het spoed heeft. Volgens de medewerker zou ik dan binnen een dag worden gebeld met een oplossing. Ik had er al geen vertrouwen in en dat wantrouwen was terecht, ik ben niet gebeld.

Ik begrijp niet waarom ze het proces niet omdraaien. Eerst een vervangend toestel en daarna pas opsturen. Klanten blij en TD blij.

Hoeveel dagen ze er ook aanhouden, ze komen hun afspraken toch niet na. Ze nemen de klanten totaal niet serieus, mijn contract loopt gelukkig einde van het jaar af en dan is het tot nooit meer KPN.  Dan zeggen we alles op. Kpn thuis en mobiele abonnementen. 

Nog nieuws vanuit KPN, we zijn weer weken verder zonder update. Kom op KPN hoe moeilijk kan het zijn? Het minste wat je kan doen is informeren, maar blijkbaar is dat ook al teveel gevraagd. 

.

Even een update: heb net de klantenservice gebeld en zij vertelde mij dat het probleem bij Apple ligt en hier niks aan kan doen. Ze gaan er ook niks aan doen. Advies was om een nieuw toestel te kopen iPhone 15/ iPhone 16 en dat alle andere providers hier ook last van hebben.

een compensatie krijg je ook niet, alleen je abonnementskosten terug. Ik raad iedereen aan hun contracten op te zeggen!!. Desnoods via de juridische weg. 

Ik ken de details van jouw case niet maar als jij - net zoals de meesten hier in dit topic - issues met de mobiele verbinding op je iPhone 12 hebt, dan klopt het niet wat jou verteld is.  Heb je wel - conform ons advies - een ticket laten aanmaken? 

Ik quote nog even mijn collega: 

@Rico00000 spijtig genoeg is het nog steeds erg druk bij de technische dienst, waardoor het inderdaad lang op zich kan laten wachten totdat een ticket in behandeling wordt genomen. Ik kan alleen maar adviseren om dit toch af te wachten. Als de update niet heeft geholpen, dan is er hoogstwaarschijnlijk iets anders aan de hand. Je kunt zelf een aantal zaken checken, zoals je simkaart in een ander toestel plaatsen en/of een andere simkaart (van een andere provider) eens in jouw toestel plaatsen. Wat ervaar je dan? Verhuist het probleem mee naar het andere toestel, ervaar je daar juist geen problemen, etc. Als het probleem blijft, dan is het inderdaad belangrijk dat de technische dienst met je meekijkt. 

@Roos79 als de technische dienst constateert dat er geen terugval naar 2G te zien is op het netwerk, dan is het inderdaad een ander probleem dan waar de meesten in dit topic tegenaan liepen. We kijken dan naar wat er verder aan de hand kan zijn. Omdat het zo druk is bij onze technische dienst, duurt het helaas langer voordat tickets opgepakt kunnen worden én daarmee dus ook voordat andere problemen opgelost worden. 

Ik zit inmiddels op 12 tickets. Ben nog niet 1 keer teruggebeld. Alle tickets zijn gesloten vanuit KPN. Zonder enig geldigheid van reden. Nieuwe update van Apple dan wordt je ticket gesloten. Maak je een nieuwe ticket aan, worden beide gesloten. Vorige week nog gebeld en raad eens, staat geen ticket meer open. Hoefde ook niet vaker te bellen was het advies van KPN. Volgens de medewerker van KPN is ondanks dat de tickets gesloten zijn, je nog steeds in het systeem staan en ze alsnog kijken naar je problemen. Hoe dan?. Wanneer neemt KPN eens mensen aan die wel weten wat er speelt? Het is zo’n amateuristisch bedrijf geworden. De klantenservice weet helemaal niks. Ze weten niet eens wat er allemaal speelt. 

Geef eens 1 goede reden waarom mensen bij KPN zullen blijven. Wij worden niet geïnformeerd. KPN schuift alles af maar Apple. 0,0 berichtgevingen over de updates / voortgang. De ene medewerker geeft aan dat mensen gecompenseerd zullen worden met een iPhone 13, dit is een interne memo. De andere medewerker geeft aan dat we moeten wachten en dat er geen compensatie komt. Volgende werknemer, zijn er problemen dan met de iPhone 12??

kortom het is 1 grote puinzooi binnen KPN. Er werken mensen binnen KPN met 0,0 kennis 

Dat is juist de bron van ergenis dat ze maar wat roepen of het nu van  samsung of apple is het probleem ligt bij kpn . 5g werkt gewoon niet en 4g blijft nu ook regelmatig hangen naar helemasl niks. En terugbellen hoe maar ik wachtcal 5 maanden op een belletje. Hoe lang nog voordat er iets gebeurd

Korte vraag: wanneer komen jullie met de beloofde compensatie?

Ik ben blij dat ik niet de enige ben, heb vandaag een redelijk verhitte discussie gehad over exact het zelfde. Nee er zijn geen problemen meer, u heeft uw compensatie gehad. 

berichten die verstuurd zijn die ik niet heb ontvangen. Gesprekken die nooit hebben plaats gevonden. 

en ook hier radio stilte vanuit alles en iedereen die ook maar iets met KPN te maken heeft. 

Forums zouden niet van KPN zelf zijn alleen interne info is ok….yep als iemand intern roept dat alle muren bij de klanten groen moeten word zal dit wel ok zijn.

@Remco van KPN @Marcia van KPN @Jasper van KPN @Erik van KPN 

wellicht kunnen jullie nog iets betekenen, het aanmaken van tickets heeft geen zin, het bellen hangt heel erg af van de persoon waar je terecht komt of er uberhaupt wat gebeurd en klachten aanmaken….tja wat zal ik zeggen.

Het ergste is nog dat KPN helemaal niets doet. Informeren de klanten niet. De meeste klanten zij erg loyaal naar KPN . Maar het houd een keer op. Het domste wat ik ooit te horen heb gekregen, dan moet ik maar een andere telefoon kopen om van de problemen af te komen. Serieus KPN?? 
Een compensatie voor de aanschaf van een nieuwe iPhone (deel vergoeding) is het minste wat KPN kan doen!! KPN is liever de klanten kwijt dan rijk. Zover is het voor mij wel duidelijk. 

Ze volgen enkel regels in een script. De computer laat zien wat ze wel en niet kunnen aanbieden en daar mogen de meeste medewerkers niet van afwijken. Wat je al zei, soms heb je geluk met een meer ervaren medewerker die wel iets door kan zetten of toevallig wel weet waar hij of zij de informatie vandaan kan halen.

Ze hebben mij nu uiteindelijk 2,5 maand abonnementskosten terug betaald voor de periode dat ik geen verbinding had met mijn iPhone 12; zo’n €64,- komt dit overeen met de andere compensaties?

Komt wel heel dubbel binnen, aangezien ze vanaf deze maand hun abonnementskosten met bijna een euro hebben verhoogd.. Denk dat de compensaties toch ergens van betaald moeten worden. :))

Ik ben gewoon overgestapt.

Bij mij speelde ook nog dat wij naar Rhodos waren geweest en ik 27 euro moest aftikken voor 11MB data in Turkije. 0,0 coulance.

Mij best, alle KPN abo’s verhuist. Zij lopen voor 27 euro en slechte klantenservice +/- €3200 omzet mis (zit nu 24 maanden vast bij een andere provider, waar mijn iPhone 12 wel normaal werkt) en bespaar ook nog eens +/- €1100.

Ik denk dat omzet verlies of een nieuwe klant werven behoorlijk meer kost dan die 27 euro. Maar goed, hoop voor KPN dat ze eens mee gaan denken met de klant. Zal helaas wel niet veranderen.

Ik had de problemen sinds 11 mei op mijn iPhone 14 Pro, en ondanks diverse tickets nooit teruggebeld of gecompenseerd. Heel veel problemen gehad door dagenlang geen verbinding, of tijdens een route ineens geen routeplanner meer. Ik heb ze in gebreke gesteld, gevraagd of ze mijn telefoonnummer willen vrijgeven want dat is het minste dat ze kunnen doen. Toen gaven ze het 2 maanden eerder vrij schreven ze, maar berekenen evengoed nog 45 euro boete! Over gebeld, en zou teruggebeld worden. Nooit meer iets gehoord…

Onlangs ben ik overgestapt naar Ben (Odido) en nu totaal geen problemen meer. Als ze inderdaad de 45 euro gaan afschrijven dan laat ik het weer crediteren.

Maar ik heb zóveel ellende gehad doordat ik 4,5 maand lang vaak geen mobiel internet had, dat ik ook een compensatie wil. Een duur abonnement en dan ellende.

Hebben mensen inderdaad al compensatie gehad, en hoeveel?

Ik heb al diverse keren met KPN aan de lijn gehangen. Steeds wordt een ticket aangemaakt, waar ik niets van terug hoor. De volgende keer bestaat het ticket gewoon niet meer. Handig!

Ik heb nog nooit zo’n slechte klantenservice meegemaakt. Coulance, welke coulance. Mij werd niet eens wat aangeboden. En bij vraag moest ik wachten tot ik terug zou horen n.a.v. mijn ticket. En dat kwam er nooit.

Gelukkig sinds korte tijd geen last meer na maanden van gerommel en zakelijke derving.

Overstappen was helaas geen optie… zit nog 2 jaar vast aan mijn contract.

Ik heb vandaag de update nog gedaan naar versie 18 iOS.

ik had een ultimatum gesteld maar blijkbaar was die bij de glasvezel afdeling binnen gekomen. 
mij heb dat ultimatum toen weer op 14 dagen gezet wat nu nog een week is. 

Ik heb een extra router mee voor mijn mobiele werk omdat ik niet op een openbare wifi kan van mijn werk uit.

Het ergste vind ik nog steeds de klantenservice! De eerste personen die je aan de telefoon krijgt, denken nog mee. Maar de afdelingen daarna heb ik tot op heden maar 1 persoon gesproken waar je en normaal gesprek mee kunt voeren.

maar goed, heb de hoop dat de update helpt en dat ik gewoon van het gedoe af ben en dat ik geen advocaat er op dien te zetten. 

groet

Heb je geen Rechtbijstand? Je kan ze in gebreken stellen en dan kun je onder je contract uitkomen. Je kan ook naar een juridisch loket om informatie in te winnen. 

Heb je geen Rechtbijstand? Je kan ze in gebreken stellen en dan kun je onder je contract uitkomen. Je kan ook naar een juridisch loket om informatie in te winnen. 

Ow thanks voor de tip, nooit naar gekeken. Gewoon klantenservice geloofd toen ze mij vertelde dat ik  vast zat aan mijn contract en deze niet kon afzeggen.. wat logisch is dat ze mij dit zouden vertellen natuurlijk.

Je zit nooit compleet vast. In een uiterst geval kun je je abonnement afkopen. Kost dan uiteraard wat, maar je kunt er gewoon onderuit. Natuurlijk doet de klantenservice aan klantbinding. Jij bent hun salaris en ze willen daarom liefst, dat jij tot in den eeuwigheid abonnee blijft. 

De storing is nu bijna 5 maanden en ik ben nu bijna 9 weken bezig met KPN en gaat nog minimaal 10 werkdagen duren!

het enige wat je krijgt is onzin gesprekken met medewerkers en de in de winkel wordt je uitgelachen door de kinderen die daar werken.

KPN is goed ook goed in onzin gerichte sturen en heel goed in afschrijven van je bankrekening 

Maar verder zijn ze totaal niet bezig met de klant zodra het contract afgelopen is ga ik naar een andere aanbieder 

Mooi hè, allemaal upgrades, maar het enige wat we willen is gewoon bereikbaar zijn en blijven. Ik zie deze ‘10 dagen’ SMS wel heel vaak voorbij komen, misschien dat er dit keer echts iets aan gaat komen.

Reageer