Skip to main content
Beantwoord

Zit er een oplader en automatisch e-sim bij iPhone 16 pro?

• 19 januari 2025
  • 14 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik heb de iPhone 16 pro zojuist besteld. Nu staat er in mijn e-mail dat ik geen (e)-Sim heb besteld. Terwijl dit dacht ik automatisch erbij zou zitten toch..? 
zit er trouwens ook een oplader bij? 

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Rosannecl ,

Rosannecl schreef:
Friesian schreef:

Okee.. dus als ik een adapter voor usb c koop dan kan ik de iPhone gewoon opladen? 

Klopt, je hebt daarvoor zo'n adapter voor usb-c nodig. 

Rosannecl schreef:
Marlon92 schreef:

en nee de keuze online was e-Sim of simkaart. Hij staat standaard op e-Sim maar dan staat er in mijn mail dat het er niet bij zit.. lastig allemaal hahaha 

Je dient de e-sim zelf te activeren. 

bron : 

Denise van KPN

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

• Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.
Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

• 5779 reacties
  • 19 januari 2025

Volgens mij zit er bij geen enkel toestel meer een oplader. 

E-sim is zeker niet standaard. Is er een reden dat je e-sim wilt hebben? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 januari 2025
Marlon92 schreef:

Volgens mij zit er bij geen enkel toestel meer een oplader. 

E-sim is zeker niet standaard. Is er een reden dat je e-sim wilt hebben? 

Er staat bijgeschreven: 

Leeg gekregen? Kies voor snelladen tot 20W met de meegeleverde USB-C kabel. Of ga voor draadloos opladen tot 25W. De oplader zit niet in de doos, maar vind je in onze accessoires shop

dus vind het heel dubbel, zit er dan alleen de kabel bij..? Dus als ik een adapter heb kan ik hem dan opladen? 😅 

en nee de keuze online was e-Sim of simkaart. Hij staat standaard op e-Sim maar dan staat er in mijn mail dat het er niet bij zit.. lastig allemaal hahaha 

• 5779 reacties
  • 19 januari 2025

Ja, met een beetje geluk zit er wel een usb kabel in de doos. Maar dit is toch al jaren zo?

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 19 januari 2025

Rosannecl shreef:

dus vind het heel dubbel, zit er dan alleen de kabel bij..? Dus als ik een adapter heb kan ik hem dan opladen? 😅 

Ja.. In de beschrijving lees ik dat er een oplaadkabel bij zit met 2 x usb-C. Dus bij de oplader erop letten dat de juiste aansluiting erbij zit.

(edit…)

https://www.kpn.com/shop/mobiel/apple/iphone-16-pro-5g/desert-titanium-128gb?icid=quicktile2&lt=24&data=12&bel=onb&mp=41

(/…)

Bij specificaties staat duidelijk vermeld :

Meegeleverde kabels USB Type-C naar USB Type-C

• 5779 reacties
  • 19 januari 2025
Friesian schreef:

Rosannecl shreef:

Ja.. In de beschrijving lees ik dat er een oplaadkabel bij zit met 2 x usb-C. Dus bij de oplader erop letten dat de juiste aansluiting erbij zit.

Dit was bij mijn Samsung ook het geval. Zat opladers in huis met een USB-A poort. Maar geen met een USB-C poort. Dus da kabeltje had ik niks aan 😄

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 19 januari 2025

Er zijn verschillende laders met zowel usb-A en usb-C verkrijgbaar en ook laders met alleen usb-C. En hou er ook rekening mee dat er sowieso verschil bestaat in kwaliteit laders en ook oplaadkabel.

Ik gebruik als voorbeeld een - totaal - 51 watt oplader van Hama met 4 x usb-A en 1 x usb-C

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 januari 2025
Friesian schreef:

Rosannecl shreef:

(edit…)

https://www.kpn.com/shop/mobiel/apple/iphone-16-pro-5g/desert-titanium-128gb?icid=quicktile2&lt=24&data=12&bel=onb&mp=41

(/…)

Bij specificaties staat duidelijk vermeld :

Meegeleverde kabels USB Type-C naar USB Type-C

Okee.. dus als ik een adapter voor usb c koop dan kan ik de iPhone gewoon opladen? 

• 5779 reacties
  • 19 januari 2025

Hmmm... ik zie dat die ook gewoon een normale platte stekker heeft.

https://www.bol.com/nl/nl/p/hama-snellader-5-poorten-1x-qc-3-0-3x-usb-a-1x-usb-c-pd-51-w-zwart/9300000122184783/

Da is ook wel handig. 

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 19 januari 2025
Rosannecl schreef:
Friesian schreef:

Rosannecl shreef:

Jazeker. Let wel op de output van de lader zoals beschreven in de specificaties. 

Ik zou zeggen als tip, advies een goede oplader te kiezen met beiden. Zo heeft bijvoorbeeld mijn Garmin smartwatch een meegeleverde specifieke oplaadkabel met aan 1 kant usb-C.

https://www.kpn.com/shop/mobiel/apple/iphone-16-pro-5g/desert-titanium-128gb?icid=quicktile2&lt=24&data=12&bel=onb&mp=41 o

(Ik heb het een beetje ingekort 😉😅)

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38100 reacties
  • Antwoord
  • 19 januari 2025

Hallo ​@Rosannecl ,

Rosannecl schreef:
Friesian schreef:

Rosannecl schreef:
Marlon92 schreef:

bron : 

Denise van KPN

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

• Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 januari 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@Rosannecl ,

Rosannecl schreef:
Friesian schreef:

Rosannecl schreef:
Marlon92 schreef:

bron : 

Denise van KPN

Hoe activeer ik e-sim?

• Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 

Ahaaa oké.. dus dan kan ik er van uit gaan dat het wel goed komt met die e-Sim. Omdat het nooit letterlijk geleverd wordt dus. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+31
  • Superuser
  • 38100 reacties
  • 19 januari 2025

Klopt, dat gaat vast goed komen. Eventueel kun je contact opnemen met de klantenservice als je hulp nodig hebt bij de activatie. (Of vraag hulp in een KPN-winkel) 

Wil je telefonische hulp?: Je kunt hiervoor een belafspraak maken. Ze bellen jou dan op een moment dat het jou uitkomt.

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 19 januari 2025

In principe is het zo dat de IPhone 16 pro een dual sim telefoon is. Hij beschikt over zowel de optie van de ingebouwde Esim en je kunt er een fysieke simkaart in plaatsen. Het is aan jou de keuze wat je wilt gebruiken dus. Het kan allebei..

Friesian
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • 333 reacties
  • 20 januari 2025
Rosannecl schreef:

Ik heb de iPhone 16 pro zojuist besteld. Nu staat er in mijn e-mail dat ik geen (e)-Sim heb besteld. Terwijl dit dacht ik automatisch erbij zou zitten toch..? 
zit er trouwens ook een oplader bij? 

Even voor de duidelijkheid.

Esim staat letterlijk voor embedded-sim oftewel een ingebouwde digitale simkaart in de IPhone die je hebt gekozen. Hij is dus standaard aanwezig in die telefoon. Om die Esim te activeren waarbij je dus niet perse afhankelijk bent van een fysieke simkaart kun je dat bij de bestelling van de telefoon erbij kiezen. Maar daar neem je dus nog contact voor op met de klantenservice zoals aangegeven. Na activatie heb je toegang tot het KPN netwerk.

Bron

Verder nog een tip wat betreft het opladen. Net als mijn telefoon is de IPhone stofdicht en waterdicht… ip68.

Maar vaak is dan de usb poort het zwakke punt. Daar kan zich bijvoorbeeld stof in verzamelen waardoor de aansluiting niet goed werkt voor het opladen. Dit kun je omzeilen met het draadloos opladen oftewel een QI lader.

Bron