Al geruime tijd (jaaaaren) klant bij KPN. Toen ik destijds overstapte naar KPN / Glasvezel, kreeg ik een Experiabox V10.
Op zich werkt die Experiabox goed.
Waar ik nu echter tegenaan loop, is dat ik, voor een bepaalde applicatie, een aantal apparaten een vast IP-adres moet geven. Dat gaat met DCHP-binding, ik ben er mee bekend en weet hoe het werkt.
In de V10 kan je echter maximaal 10 adressen vastzetten. Dat is veel te weinig en dat is anno 2024 ook erg ouderwets. Ik wil graag meer adressen vast kunnen zetten en wil dat op de Experiabox zelf doen. Geen ingewikkelde constructie met een extra router met DHCP server enzovoort.
Leest KPN mee: zou dit een reden kunnen zijn om de Experiabox V10 om te ruilen voor een modernere?
Wat biedt KPN als ik mijn contract verleng en mij zo committeer om nog minstens een jaar bij KPN te blijven? Nieuwe klanten krijgen een enorme korting, een kleuren TV, moderne apparatuur en weet ik veel. Wat is KPN genegen te doen voor een trouwe klant, die al jaren lang klant is? De concurrentie lonkt met hele leuke aanbiedingen…..