Skip to main content

Het verhaal:

Vanwege het kpn modem kreeg ik te horen dat ik vooor mijn printer het 2.4 ghz netwerk moest toevoegen. Dus dat deed ik en het werkte.
Toen heb ik 3 weken geleden windows 10 pro opnieuw geïnstalleerd, de printer getest en het werkte prima.
Gisteren had ik een print nodig en hij wilde geen verbinding maken.

Ik ga naar WLAN, WLAN wizard, ik kies de ssid die ik in de modem heb voor het 2.4 ghz netwerk en vul het ww in, na een tijdje zegt de printer CONNECTED. Een paar seconden later gevolgd door PRESS OK, en dan vraagt hij of ik wifi wil instellen en komt weer terug met de setup wizzard, duis ik kan van tevoren weer beginnen.
En hij is nog steeds offline.

 

Brother HL-L2350DW, windows 10 pro. Ik heb de vraag ook op een brother forum gesteld.

Wie o wie weet er meer?

Hallo @Jean Cremers 

 

Ik heb een tijdje geleden een Brother printer geïnstalleerd en de WiFi met een Experiabox V10 verbonden via de WPS methode, ik hoefde daar geen apart netwerk voor te gebruiken, je zou dat ook op die manier kunnen proberen:

 

 

WPS op het modem zet je aan voor 2 minuten door de WPS knop 2 seconden in te drukken.

Zie de Kennisbank voor hoe je WPS activeert op de verschillende modems bij Specificaties en Instellingen van het KPN modem dat je hebt: https://forum.kpn.com/kennisbank-modems-145


bedankt, ik ga het morgen eens proberen.


Werkt helaas niet.

Bovendien als ik het knopje op de router even ingedrukt houd begint het lampje voor wifi rood te branden.


Onderstaande staat in de kennisbank beschreven, constant rood staat er niet bij, wel rood knipperen.
Wat doet het WiFi lampje precies?

 

Lampjes op de KPN Box 12

Wifi

Groen: wifi staat aan

Groen, knipperend: er wordt via wifi data verzonden

Oranje, knipperend, langzaam: WPS knop is ingedrukt, de Box wacht tot een ander apparaat verbinding maakt

Rood, knipperend, snel: fout bij het verbinden via WPS, probeer het opnieuw

Rood, knipperend: meerdere apparaten proberen tegelijk via WPS te verbinden, probeer opnieuw maar dan 1 voor 1. Of, een fout met de veilige wifiverbinding.

Uit: wifi staat uit, zet het aan via de knop aan de zijkant

 

Doe je wel de WPS installatie starten vanaf de printer?

 

Anders zou je de printer kunnen resetten en helemaal opnieuw installeren.


Nog een keer geprobeerd, ik was iets vergeten. Nu blijft hij eindeloos ‘connecting wlan’ aangeven terwijl het wifi lampje blijft knipperen. Daarna krijg ik ‘no access point’ en wordt er een printje met diagnose uitgevoerd. The machine cannot detect a wlan access point that has wps enabled.


Wifi lampje is constant rood als ik de wps even ingedrukt houd. En ja ik start de wps vanaf de printer. Morgen nog eens verder kijken.


Heb je ook nog extra WiFi punten zoals SuperWiFi's die dichterbij de printer staan dan het modem?

Je moet dan op degene die het dichtste bij staat de WPS knop indrukken.


Nee ik heb alleen de kpn box zelf, prima zat voor deze woning. Bedankt voor de hulp trouwens.


Hoi @Jean Cremers, hopelijk heb je inmiddels een verbinding met de printer. Ik ken dit type printer zelf niet.
Wat je nog kan proberen is om het 2.4 GHz netwerk opnieuw in te stellen en de naam (en het wachtwoord) net iets te veranderen en te kijken of het dan wel lukt. Op die manier maakt de printer een verbinding met een ‘nieuw’ en ‘onbekend’ netwerk en is er geen verwarring met een oud netwerk die mogelijk niet meer helemaal goed staat opgeslagen. 


Hoi Liesbeth, ik was er zo flauw van dat ik de printer verwijderd heb en nu alleen de usb aansluitng gebruik, gaat net zo goed...


Dat is natuurlijk ook een oplossing, ik ben blij dat het werkt en je weer kan printen. 
En misschien op een regenachtige dag, die zijn er genoeg ☂️ kan je het nog een keer een kans geven.