Skip to main content

Goed morgen forum leden.

Ik heb mijn 4G modem aangesloten maar ik zie nog geen verbetering in mijn snelheid.

Ik weet ook nog niet of mijn simkaart al is geactiveert is ?? Ook heb ik met het modem door heel mijn huis gewandeld  tot boven toe maar ik krijg niet meer dan  1 soms 2 streepjes te zien op het modem. hoe kan ik contoleren of mijn simkaart is geactiveert ??  Ook als ik kijk in mijnkpn dan zie ik dat mijn abonnement nog niet is aangepast van  INSTAP naar HUSSEL misschien dat het daar in kan zitten ??

IK zie wel als er iets is waar ik naar kan kijken ??

e de waele

Hoi @edewaele, welkom op ons forum!
Het 4G modem zal wel afhankelijk blijven van de ontvangst die hij binnenkrijgt, de plaatsing in huis blijft dus wel belangrijk. Op deze kaart kun je zien welke mast het dichtste bij je huis staat, dat wil wel eens helpen met het uitrichten of plaatsen van je 4G modem.

Deze apparaten worden geactiveerd geleverd dus daar hoef je verder niets meer voor te doen.
Op kpn.com/speedtest kun je je snelheid testen.


@edewaele welke Experiabox heb je en heb je ook al eens de Experiabox een reset gegeven. Wanneer je streepjes zie op je 4G modem dan is je simkaart geactiveerd. En zie ook het bericht van @Thomas. Wel belangrijk dat je 4G modem staat op de plek met het beste bereik. 


Forumleden.

Ik ga mijn xperiabox resetten en kijken wat er gebeurt.

en nog eens het modenmrond wandelen ben erg benieuwd of ik nog meer streepjes krijg te zien

ik laat nig wel iets horen

e de waele


@edewaele succes met resetten, maar welke Experiabox heb je nu. Je hebt een V10 of V10a nodig namelijk. 


IK heb een V10 box


beste forum leden.

Ik heb met mijn samsung tellefoon de status van mijn 4Gb opgevraagt en deze was 117dB  23asu. Ik heb met mijn telefoon rond het huis gelopen en zefs op het platte dak gestaan maar ik kom niet lager dan 113 dB 26asu   Als ik helemaal achter in de tuin sta heb ik 106dB   Dus ik denk dat dit apparaat het niet gaat worden  Welke tips kan ik nog doen ? dan de glasvezel nemen ??

e de waele


@edewaele dat is niet hoopvol. Wanneer je over kan naar glasvezel zou ik dat dan zeker doen. 


Moeiteloos haal ik er 50MB bij maar wel met buitenantenne. 


@Joep1965 en @edewaele volgens mij hebben de 4G modems welke nu uitgegeven worden niet de mogelijkheid meer om er een externe buitenantenne op te doen.

@edewaele heb je een 4G modem met 2 antennes er op of is het een modem met interne antennes. 


@Hoopvol dat mag ik niet hopen!! Een buitenantenne is bijna onmisbaar. 


@edewaele welke heb je van de 2? Wanneer je de linker hebt dan kan je helaas geen buitenantenne hierop plaatsen. Dan kan je gratis 0800-0402 (klantenservice) bellen en vragen of ze nog modems met draaibare antennes hebben (rechts op de foto). Op die kan je wel een externe buitenantenne plaatsen. 

 


IK heb een  4G modem met 2 antennes er op  dus geen buiten aansluiting 

e de waele


@edewaele waneer je de rechter versie hebt met de 2 antennes dan is het mogelijk om een buitenantenne er op aan te sluiten. Je kan namelijk de 2 antennes er af draaien (schroefdraad).

Hier kan je zo’n buitenantenne bestellen. Kan niet garanderen dat je dan betere ontvangst hebt. 
 

Je gaf in eerder bericht aan dat je ook kan kiezen voordat glasvezel, maar waarom kies je hier niet voor?


Deze glasvezelkabel ligt er nog niet en er moeten voldoende inschrijvingen  40%  zijn Kijk maar eens naar glasdraad.nl zeeuwsvlaanderen  daar woon ik dus we moeten nog even afwachte of we de 40% gaan halen Ik heb mij wel al ingschreven voor deze aanleg De aanmeldingen eindigen op 18juli dus hopen dat het lukt

e de waele