Skip to main content

Mijn internetverbinding bestaat uit een Experiabox V10 met een Sagemcom 4G modem. De combinatie werkte jaren probleemloos.

Omdat de internetverbinding, sinds kort, soms leek te haperen keek ik naar beide apparaten, bij de V10 brandde het ‘Services’-lampje rood (mogelijk al langere tijd) en het ‘Internet’-lampje  brandde niet continu, maar viel onregelmatig even een moment uit. Op het 4G modem brandde alle led’s blauw. Met een ‘Speedtest’ kwam ik ruim boven de 50 Mbps uit.

Na het lezen van enige berichten op dit forum besloten tot een reset (terug naar fabrieksinstellingen) van de V10. Het goede nieuws was dat ‘Services’ weer groen werd, maar de snelheid kwam niet verder dan 8 Mbps (de maximale snelheid zonder 4G-ondersteuning). Het ‘Internet’-lampje brandt nog steeds niet continu. Beide apparaten zien elkaar, maar werken niet meer samen. Beide meermaals gereset, maar de situatie blijft gelijk.

Kan er een instelling in de V10 verkeerd staan?

Goedemorgen @E-r-n-s-t en bedankt voor je bericht ;)

Wat is op dit moment de stand van zaken? Ik zie dat je eergister contact hebt gehad met onze helpdesk en zie dat je een nieuwe Experia Box krijgt. Laat je ons hier nog even weten of het probleem hiermee ook is verholpen? 


@E-r-n-s-t het valt mij op dat de laatste tijd er meer mensen zijn welke hebben dat het 4G modem niet meer bijschakeld. 

Vraagstellen schreef:
Probleem is ook bij ons opgelost door tussenkomst monteur. Nadat ik had laten weten aan de monteur dat het nieuwe modem geen soelaas bood, heeft hij overlegd met collega en is het opgelost. Het blijkt dat het bij een V10 kan voorkomen dat na een reset hybrid acces op false staat ipv.  true waardoor de 4g lte gateway (buitengebied modem) de snelheid niet meer boost. KPN heeft dit in het systeem aangepast waarna we weer een snelheid van ong. 36 hebben.  Nadat ik al een week telefonisch bezig ben geweest met KPN servicedesk, heeft de monteur dit in een dag opgelost. Compliment voor de monteur! 

 

Ander topic met oplossing


Het vervangen van de V10 gaf geen verbetering, althans daar leek het de eerste uren op. Nu, 20u later, is de snelheid plotseling teruggekeerd (ca. 70 Mbps). Of dit komt door de suggestie van @Hoopvol en een aanpassing op afstand, weet ik niet, maar voorlopig ben ik blij met het resultaat. Hopelijk blijft het zo.


Het vervangen van de V10 gaf geen verbetering, althans daar leek het de eerste uren op. Nu, 20u later, is de snelheid plotseling teruggekeerd (ca. 70 Mbps). Of dit komt door de suggestie van @Hoopvol en een aanpassing op afstand, weet ik niet, maar voorlopig ben ik blij met het resultaat. Hopelijk blijft het zo.

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk toch tot verbetering heeft geleid @E-r-n-s-t en ook bedankt voor het laten weten! Ik vermoed dat de tip van @Hoopvol er voor heeft gezorgd dat het nu weer goed werkt.