Skip to main content

Beste,

 

Ik probeer mijn Sync Box te koppelen aan mijn Philips Hue Bridge. Dit lukt helaas niet. Ik ben wel actief in contact met de philips hue supportdesk.
Zij geven me aan dat ik de 5ghz band moet uitschakelen. Ik heb al de _extra wifi netwerk met enkel de 2.4 ghz band en een aparte SSID aangemaakt en daarmee het geprobeerd. Maar dat hielp niet.

Daarnaast heb ik geprobeerd om de generieke wifi uit te zetten, maar daarmee gaat automatisch de _extra netwerk ook uit, dus blijkbaar zit er een relatie tussen beide opties.

Is er een andere manier om de 5ghz band uit te schakelen?

Maar ik kan wel per HDMI input switchen, en dna krijg ik beeld. Maar het syncen werkt niet op de KPN TV Box en volgens Hue Support moet de hdmi input, hue bridge en syncbox op hetzelfde netwerk zitten.

Kunt u het probleem ook eens beschrijven zonder het woord "syncen" te gebruiken? Want volgens mij weet niemand in dit topic wat u daar mee bedoeld. 

Met syncen wordt bedoelt dat de Hue Lampen meebewegen met de kleuren op het televisiescherm.

 


Nick83 schreef:

Het signaal over de HDMI kabel tussen KPN tv ontvanger en tv is versleuteld. Als ik het goed begrijp zit die syncbox daar tussen. Kan die box dat versleutelde signaal ontsleutelen en weer opnieuw versleutelen?

Dat is naar mijn weten geen enkel issue, de HDCP handshake key is gewoon beschikbaar op alle apparaten in de hdmi chain.


Maar ik kan wel per HDMI input switchen, en dna krijg ik beeld. Maar het syncen werkt niet op de KPN TV Box en volgens Hue Support moet de hdmi input, hue bridge en syncbox op hetzelfde netwerk zitten.

Kunt u het probleem ook eens beschrijven zonder het woord "syncen" te gebruiken? Want volgens mij weet niemand in dit topic wat u daar mee bedoeld. 

Met syncen wordt bedoelt dat de Hue Lampen meebewegen met de kleuren op het televisiescherm.

En daarvoor hoeft er geen netwerk connectie te zijn met de bron van het beeld maar enkel met de Hue-bridge.

Kan je eens screenshots plaatsen van wat er volgens jou nu mis zou gaan?


Reageer