Skip to main content

hallo allemaal, ben al decennia bij de kpn, prima allemaal maar ik heb een nieuw modum kpn box V12, alles werkt behalve mijn acer aspire laptop.

deze vindt het netwerknaam niet, sluit ik het oude modum weer aan ziet de pc deze direct en is het klaar.

De pc vindt box 12 netwerknaam niet kpn geeft aan via het systeem wat je door moet lopen dat er geen devices zijn aangesloten, wat is / zijn dat en hoe kan ik dat doen. alles werkte immers prima bij mijn vorige experia box, HELP!!

Alvast dank voor de genomen moeite.

gr noci

 

Dan heb je het aanpassen van extra wifi in ieder geval goed gedaan..

Voor het aanpassen het uitzetten van wifi 6, moet je wel eerst de netwerknaam en wachtwoord aanpassen.Had je dat gedaan?

 


Ik lees bij een andere forum dat iemand vanuit ziggo naar kpn ging en met precies hetzelfde probleem zat en dat deze na een maand een nieuwe grote update van windows kreeg en ineens weer internet had.

moet ik nog een maand wachten, de laatste update was 21 oktober😣


ik heb geen netwerknaam veranderd, dat zou simpel kunnen door een extra cijfer toe te voegen aan het netwerknaam?


Je kan bij apparaatbeheer nog naar nieuwe drivers voor je netwerkkaart kijken.Jouw windows versie zal niet meer veel updates krijgen, dus daar hoef je niet op te wachten.Wel kan je overstappen naar windows 10.


dat zou simpel kunnen door een extra cijfer toe te voegen aan het netwerknaam?

Jazeker, doe dat maar eens en zet daarna wifi 6 maar nogmaals uit(Zet alles op B/G/N voor 2.4ghz en A/N/AC voor 5GHZ).


Heb ik gedaan, mijn mobiel ziet direct de andere nieuwe naam + nieuw wachtwood invoeren en heb direct weer wifi.

laptop ziet de naam niet, bijzonder


 

laptop ziet de naam niet, bijzonder

Ook niet na wifi 6 uit te zetten?:

Jazeker, doe dat maar eens en zet daarna wifi 6 maar nogmaals uit(Zet alles op B/G/N voor 2.4ghz en A/N/AC voor 5GHZ).

 


Heb je wifi 6 uit gezet?


dan bedoel je de wifi uit zetten bij settings en extra wifi aan laten?


dan staat alles op down


dan bedoel je de wifi uit zetten bij settings en extra wifi aan laten?

Nee, ik bedoel dat je bij wifi->wifi mode B/G/N bij 2.4ghz aanvinkt en bij 5GHZ A/N/AC🙂


ja hoor dat staat er , ik heb middels ook bijna alle andere soorten afzonderlijk geprobeerd maar zonder resultaat.

Ik denk dat ik het oude modem tijdelijk terug plaats, wacht totdat windows een nieuwe grote update doet en dan weer eens dit modem ga aansluiten. of de nieuwere bovengenoemde link voor windows installeer.

Jullie adviezen zijn duidelijk en goed om mee te werken maar ik denk dat het hier even strand.

Ik waardeer het erg dat er zo meegedacht wordt.


Top om te horen, als je het oude modem nog hebt, is dat prima natuurlijk.Ik zou dat dan ook maar gewoon zo laten, vaak werken die nog prima.

Maar ik zou wel binnenkort overstappen naar windows 10 op jouw laptop.


daar kan ik dan ook de wifi versterkers op plaatsen van de kpn?, daar is het mee begonnen, ik was op zoek naar versterkers op de site van mijn kpn, en kwam via de kpn tool uit dat ik een nieuwe modem nodig zou zijn.


Hoe kan het dat u het oude modem nog heeft? Normaal gesproken moet je die inleveren op het PostNL pakketpunt als u de nieuwe gaat halen.


In ieder geval heel erg bedankt voor al jullie meedenken😊, ik ken het modem nu bijna uit het hoofd, lesje ict gehad, ik ga weer terug op het oude modem, werkte ook prima. Fijne dag nog allemaal.

groet Noci😉


daar kan ik dan ook de wifi versterkers op plaatsen van de kpn?,

Ja hoor, dat kan.

Ook een fijne dag gewenst!


hallo Nick83 het nieuwe modem werd thuisbezorgd afgelopen maandag, verbrand niet je oude schepen voordat je je nieuwe hebt aangeschaft en zeker weet dat het het allemaal doet, anders heb je niets.

zodoende.

 


hallo Nick83 het nieuwe modem werd thuisbezorgd afgelopen maandag, verbrand niet je oude schepen voordat je je nieuwe hebt aangeschaft en zeker weet dat het het allemaal doet, anders heb je niets.

zodoende.

Dat is een mooie uitspraak. Maar bij het PostNL pakketpunt krijg je gewoon het nieuwe modem niet mee voordat je het oude afgeeft. En dat is dacht ik bij het thuisbezorgen niet anders. Daar zijn hele pagina's over volgeschreven op dit forum. 


U zou een losse WiFi adapter kunnen overwegen. Bijvoorbeeld:

https://www.coolblue.nl/product/824982/tp-link-archer-t3u.html


hallo Martijn, Joep en Nick83,

Het is gelukt, ik heb windows 10 geïnstalleerd gisteren, vandaag alles afgerond en eerst gekeken of ik weer wifi had met mijn oude experia box, dat was het geval, nieuwe kpn box 12 aangesloten en nu herkend de acer aspire het netwerk.

Heren dank voor jullie meedenken en ik wilde dit nog even melden voor als anderen hetzelfde probleem ondergaan. Het zat dus blijkbaar in windows.

Ook voor kpn medewerkers als alles is uitgetest is dit ook nog een optie. 

groet Noci


Super om te horen @noci 😊

En je bent met windows 10 weer een aantal jaar up-to-date(2025).