Skip to main content

Goedendag,

Ik heb sinds vandaag een probleem met inloggen op mijn modem admin. Het password voor admin op 192.168.2.254 doet het niet meer en lijkt plotsklaps veranderd te zijn. Wifi doet het nog wel. 

 

Ik heb een harde reset gedaan (resetknop ingedrukt houden, wachten tot het lampje rood wordt en 30 minuten wachten) maar het admin wachtwoord achterop de modem doet het niet. Terwijl hij terug zou moeten gaan naar fabrieksinstellingen met een harde reset toch? Wifi doet het nog wel met het oude wifi-wachtwoord. Ik hoop dat u mij kunt helpen. 

Het gaat om een KPN box 12. Heb het “admin password” achterop de router meerdere malen getracht in te vullen om te zorgen dat er geen foutjes in zitten. 


Hallo @Zaagmans 

 

Dat wachtwoord is vaak heel slecht te lezen vanwege de vreemde tekens die gebruikt worden en het kleine font.

Je kan de QR code op de sticker scannen, daar staat ook het admin password in.

Je kan er ook een foto van maken en inzoomen, dan is het meestal ook wel leesbaar.


Hallo @GeSp ,

bedankt voor je reactie maar dit wachtwoord is toch echt wel leesbaar, zonder al te gekke tekens, en het is precies hetzelfde als wat ik invoer in het 192.168.2.254 admin scherm. Maar inloggen lukt niet. 

Hij geeft nu aan:  Communication error with the gateway

 

En ja heb letterlijk gescand met QR code en het wachtwoord gekopieerd en ingevoerd.


Dat ligt er maar aan welke tekens erin zitten, vaak is het verschil tussen b.v. )]} amper te zien.

 

Die Communication error zal komen omdat je het te vaak geprobeerd hebt denk ik.

Cache legen en de cookies die het modem geplaatst heeft verwijderen wil dan wel eens helpen of even een andere browser gebruiken. Werkt dat ook niet dan het modem herstarten.


Het zijn geen tekens die te verwarren zijn met andere tekens. Het gaat om een “ een * en een ;. 

Nog steeds “Wrong login information”, zelfs als ik letterlijk het wachtwoord kopieer van de QR code. Ook de cache van wachtwoorden geleegd. 


Hallo? 😶


En als je het vanaf een ander apparaat probeert, lukt het dan wel om in te loggen, kwam dat ook wel eens tegen op het forum, lukte dan b.v. via de laptop niet en via de PC wel.

Anders zou ik nog een keer resetten en als het dan nog steeds niet werkt bellen met de klantenservice (0800-0402), die zouden ook nog een andere soort reset uit moeten kunnen voeren, misschien dat die wel de Box helemaal goed reset, zo niet dan lijkt mij dat hij omgeruild moet worden.


Hm het is nu wel gelukt. Opnieuw een harde reset, ingelogd op de KPN thuis app met QR code, beheerderswachtwoord verandert en in andere browser ingelogd. 


Dan is het de 1ste keer toch niet helemaal goed gegaan blijkbaar.

Maar mooi dat het nu weer werkt.


Hm het is nu wel gelukt. Opnieuw een harde reset, ingelogd op de KPN thuis app met QR code, beheerderswachtwoord verandert en in andere browser ingelogd. 

 

Na veel proberen en aantal keer de modem resetten (fysiek en via internet) bleek een andere browser te gebruiken de oplossing! Thanks


https://192.168.2.254   was genoeg geweest, geen reset nodig 


Deze link heb ik geopend in een incognito venster en dit werkte wel.