Hallo allemaal,
Er zijn zoveel topics geopend over vrije modem keuze dat ik door het boom het bos niet zie. Daarom open ik een nieuw topic waarin ik advies vraag over de mogelijkheden. Dan ben ik in ieder geval goed voorbereid en sta ik niet voor verassingen.
4 jaar geleden was ik overgestapt naar VodafoneZiggo. Nu zit ik erover na te denken om weer terug te keren naar KPN. Gezien de wensen die ik over het telefoonabonnement, data sim voor mijn iPad en TV en internet is KPN goedkoper.
4 jaar geleden had ik een Experiabox 10. Helaas kon ik geen eigen router gebruiken. Mijn wens is om mijn eigen router te gebruiken. Ik maak gebruik van een Synology AC2600 Router.
Als ik de informatie op het forum goed begrepen heb zijn er de volgende mogelijkheden:
- Een Experiabox 12. Maar dan kun je niet je eigen router gebruiken als DHCP Server en die voor de routering zorgt
- Een FRITZ Box. Dit is een modem waar je 7,50 euro per maand voor betaal. Je dient zelf voor een router te zorgen.
- Een eigen modem aanschaffen
Als ik nog een optie mis hoor ik het graag. De 3de optie vind ik interessant. Dan ben ik niet afhankelijk van beperkingen van KPN. Welke modem is goed? Welke modem gebruiken jullie? Kan ik nog wel gebruik maken van iTV op mijn iPhone en iPad? De 2de optie zou ook kunnen maar dan betaal ik 7,50 euro extra. Mijn voorkeur gaat uit naar de 3de optie.
Ik ben benieuwd naar jullie oplossingen en ervaringen.