Skip to main content

Hoi, 

Ik heb de eco modus op de fysieke router in de meterkast aan staan. Ik heb in de instellingen van de router ingesteld dat de wifi uit moet zijn tussen 0.00 uur en 6.00 uur. Ik heb nu overdag slechte wifi in huis. Dat komt door de eco modus denk ik.

Wanneer ik de eco modus op de fysieke router uit zou zetten, gaat dan wel de wifi eraf ‘s nachts tussen 0.00 en 6.00 uur? 

 

Dank voor evt. reacties.

Hoi @Eilahtan 

 

Je hebt verder geen extra WiFi punten?, want dan heeft dat tijdschema in het modem helemaal geen functie.

Die ECO modus zorgt i.d.d. voor een zwak WiFi signaal op het modem, die ECO kan je dus beter uitzetten.

Als je alleen WiFi via het modem gebruikt zou dat via het tijdschema nog steeds uitgeschakeld moeten worden, dat is onafhankelijk of je ECO aan of uit hebt staan.
 


Hallo @Eilahtan welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

 


Nee, we hebben geen wifi punten. Het is een Experia box V10. De vorige had die eco knop niet en toen was de wifi beter. 

Dus jullie zeggen: de ecoknop kun je uitzetten, dan blijft de eco-instelling die je in de interface doet wel werken?


Ja, je kan eco uitzetten via de knop, die knop moet je dacht ik vrij lang indrukken om hem uit te krijgen.

De eco via het tijdsschema blijft dan gewoon werken.


Je kan de eco beter uit laten. En dus wifi 24/7 aan. De besparing op het modem is minimaal. Nog geen 1 watt. Met 6 uur per dag bespaar je nog geen half kWh per maand!

En je mobiel gebruikt via 4/5G weer meer stroom waardoor die vaker opgeladen moet worden….

Weg besparing.

Kinderen? Telefoon inleveren op een afgesproken uur. Volgende ochtend weer terug.


Je kan de eco beter uit laten. En dus wifi 24/7 aan. De besparing op het modem is minimaal. Nog geen 1 watt. Met 6 uur per dag bespaar je nog geen half kWh per maand.

Peter, hierbij ga jij er zomaar vanuit dat ik de ecomodus voor geld besparing aan zet. Dat is niet zo. Het gaat mij erom dat er geen mogelijk schadelijke wifi straling in huis is op het moment dat je moet herstellen, dat is ‘s nachts als je slaapt, en de wifi dan ook absoluut niet nodig is. 
 

Allen bedankt voor de antwoorden. 

 


Wifi is een radio frequentie en niet schadelijk (ook superlaag vermogen; lager dan van een DECT telefoon). Het is geen deeltjes straling. (alpha gamma en bèta, denk aan kernfusie is dat wel)

Bovendien neem ik aan dat je niet binnen 1 meter van je modem slaapt.

Als je er last van zou hebben zou dat overdag ook zo zijn.

Als je telefoon naast je bed ligt en dus via mobiel netwerk móet werken als je met eco geen wifi hebt, geeft die nog meer radio zend vermogen dan wanneer ie via wifi en VoWifi werkt.

Je wifi van je modem uit… blijft over de radio frequenties van alle wifi van de buren, brandweer, politie, DAB+, FM, Digitenne, Dect (wat je zelf mogelijk niet hebt maar buren wel) en wat al meer je huis binnenkomt.


Hallo @Eilahtan zelfs al gebruik jij totaal geen wifi, dan nog komt er vanuit je naaste omgeving wifi binnen.

 


Hallo @Eilahtan zelfs al gebruik jij totaal geen wifi, dan nog komt er vanuit je naaste omgeving wifi binnen.

 

Dat klopt, daar is ook helaas weinig aan te doen. Maar als het niet hoeft dan doe ik de wifi uit. 

 


Wifi is een radio frequentie en niet schadelijk (ook superlaag vermogen; lager dan van een DECT telefoon). Het is geen deeltjes straling. (alpha gamma en bèta, denk aan kernfusie is dat wel)

 

Dat zou toch wel eens genuanceerder kunnen liggen. 

Lees dit maar eens. wifi verboden in frankrijk. En dat gebeurt in steeds meer landen. 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2015/02/02/frankrijk_verbiedtwifiincreches-1-2227399/

Maar ieder zijn ding. Ik doe de wifi uit ‘s nachts en heb ook geen mobiel in de buurt van mijn hoofd. 

Intussen zijn we of-topic geraakt. 

Wat ik wilde weten weet ik nu.

 

Groetjes


Ah, je bent nog een 3 jaar oud begrijp ik...

Op internet staat alles. Ook nonsens. Beetje onzinnige maatregel in Frankrijk. Zelfs een mast op 5 km afstand geeft meer vermogen op die afstand dan dat beetje wifi van een modem.

Radio frequenties zijn ongevaarlijk. Zeker zulke extreem lage vermogens (tot 10 watt) als wifi en dect. Deze beide nog geen 1 watt. Zelfs je mobiel is via 4G/5G maar maximaal 5 watt.


Ah, je bent nog een 3 jaar oud begrijp ik...

Op internet staat alles. Ook nonsens.


wat een flauwe reactie. er staat inderdaad veel onzin op het internet, maar niet alles is onzin. 
Als het voor een 3 jarige schadelijk is, dan denk jij toch niet dat dat voor een 30 jarige niet geldt. 

Vroeger dacht men ook dat roken geen kwaad kon. Het is lang ontkend dat je daar ziek van kan worden, we weten nu gelukkig beter. Voortschrijdend inzicht heet dat. Zelfde voor Pfas, asbest, glyfolsaat, formaldehyde, etc. etc. de lijst wordt langer en langer. 

….eerst is er altijd belachelijk maken en in twijfel trekken, daarna volgt ontkenning en daarna inzicht. 

Er is zelfs in 2017 een door 180 wetenschappers en professoren en artsen ondertekende brief uitgegaan naar de EU. Wil jij soms beweren dat mensen die in dit vakgebied werken en wetenschappelijk onderzoek hebben gedaan  maar wat zeggen? 
https://ehtrust.org/wp-content/uploads/Scientist-5G-appeal-2017.pdf

 


Als het voor een 3 jarige schadelijk is, dan denk jij toch niet dat dat voor een 30 jarige niet geldt. 

Dat is dus nog nergens en nooit bewezen. Ik ben ervan overtuigd dat het voor een 3 jarige net zo min schadelijk is als voor een 30 of 60 jarige.

Die 0 tot 3 jarigen zijn, net als de andere leeftijden, thuis 24/7 onderhevig aan wel 10 tot 20 wifi netwerken. En dan 1 wifi signaaltje weghalen???

Maar goed. Geloof wat je wilt geloven. Ook nonsens / bangmakerij. We leven in een vrij land.